Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt16.10.2017

Moi!

Olen tossa miettinyt valojen katkaisijaksi sellaista joka menisi esim. 2 tunnin päästä automaattisesti pois. Suomesta olen löytänyt kellokytkimiä jne. mutta ovat aika hintavia.

Löysin kuitenkin tälläisen britannian markkinoilta:

https://www.lowenergysupermarket.com/lighting/87/time-lag-switch-timer-d...

Tuo ilmeisesti ajaa asiansa. Toivottavasti on vaan säädettävissä se 2 tuntia niin että se kans pysyy siinä, että aina kun paat tuosta katkaisimesta niin sammuu sitten 2 tunnin päästä. Ettei tarvitse kokoajan säätää.

Kysymykseni vaan kuuluu että toimiiko tuo suomen virtajännitteissä jne. En hirveästi sähköistä tiedä joten uskaltaako tuollaisen täälä suomessa laittaa vanhan perus katkaisimen tilalle?

Kommentit (3)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5862
Liittynyt7.7.2007

Kyllä toimii Suomen verkkojännitteellä. Ja tehonkesto on  3800W, eli 3,8kW. Eli resistiivistä kuormaa (lämmitin) kestää 16A (Hehkulammpukuormaa 10A) ja induktiivista kuormaa, eli loisteputkia 6A.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä37995
Liittynyt6.12.2009

jouko_87 kirjoitti:
Moi!

Olen tossa miettinyt valojen katkaisijaksi sellaista joka menisi esim. 2 tunnin päästä automaattisesti pois. Suomesta olen löytänyt kellokytkimiä jne. mutta ovat aika hintavia.

Löysin kuitenkin tälläisen britannian markkinoilta:

https://www.lowenergysupermarket.com/lighting/87/time-lag-switch-timer-d...

Tuo ilmeisesti ajaa asiansa. Toivottavasti on vaan säädettävissä se 2 tuntia niin että se kans pysyy siinä, että aina kun paat tuosta katkaisimesta niin sammuu sitten 2 tunnin päästä. Ettei tarvitse kokoajan säätää.

Kysymykseni vaan kuuluu että toimiiko tuo suomen virtajännitteissä jne. En hirveästi sähköistä tiedä joten uskaltaako tuollaisen täälä suomessa laittaa vanhan perus katkaisimen tilalle?

"The product is introduced and designed by Lowenergie and is fully compliant with European CE certification and electrical safety standards. The internal switching mechanism is rated to 16A therefore making it ideal for CFL and fluorescent lighting"

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3225
Liittynyt7.7.2013

Laitoin eteisen ja wc:n valot lähestymiskytkimellä niin että kun oven avaa niin valot syttyvät ja ovat päällä säädetyn ajan.
Eteisen valot ovat erityisen kätevät noin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat