Seuraa 
Viestejä69
Liittynyt27.4.2013

Lähtötilanne on se että 2007 vm skootteri. Kuitenkin käyttöönotettu vasta 2010 ja tänäpäivänä kilometrejä mittarissa runsas 5000. Piaggio merkkinen 50 kuutioinen ja 4-tahti. Uusi akku ja öljyt vaihdettu noin 1000km sitten ja sytytystulppa n 1200km sitten.

Ostin pari kk sitten kesällä ja toimi kuin unelma. Nyt syksyllä kun tuli erittäin sumu tai sade päivä ja skootteria oli säilytettävä ulkona tuntikausia (usein katoksen alla kuitenkin) niin käyntiin saaminen oli melko tuskan takana. Mutta kun hörähti niin sen jälkeen ei mitään ongelmaa enää ajella matkaansa mikä tarve oli.

Nyt sitten ensi rännän sataessa maahan tuli vielä v..ullisempi ongelma. Asfalti kun oli vedensekaisessa lievässä sohjossa (eli näkisin että vesi pääsi hyökkämään altapäin mopon kimppuun, hyvin katettu skopa muuten mutta takarenkaan luona on paljon "tyhjää" kattamatonta tilaa) niin matka ei kauaa kestänytkään. 500 metrin jälkeen totesin että puoli kaasua on maksimi, muuten sanoo "booo." Toiset 500 metriä ja kun jouduin risteykseen hiljentämään niin siihen sammu. Noin 100 kertaa kun yritin käyntiin niin toisinaan lähti, mutta kävi 5sek ja sammu. Jos kaasuun yritti koskea niin sammui heti. Joten tuupin koko matkan takas kotio, välillä yrittäen startata. Ja sitten... mikä v.... siinä että kun sain sen autotallin lämpöön ja odottelin 3min niin starttasi ja kävi aivan normaalisti.

Seuraavana päivänä kävin hiukan leikkimässä sillä auraamattomassa pihassa ja umpilumessa aikani. Ilma oli kuiva ja maasta nousi ainoastaan lunta skootterin "joka paikkaan" mutta hyvin kävi ja kukkui, ei mitään oireilua.

Ja nyt sitten kysymys. Mihin paikkaan/paikkoihin sinä ensimmäisenä katsoisit? Minkä osan ensimmäisenä testiksi vaihtaisit? Tai tietenkin... heh.. pudottaa vaan suoraan että missä vika?

Minulla itsellä mutu pohjalta ilmansaanti vaikeutuu/tukkeutuu liiasta märästä.... Mutta miten sekin mahdollista sitte...

Kommentit (0)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat