Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Mihin homot ja lesbot tarvitsee jumalaa?
Miksi ne vonkuvat kirkkohäitä vaikka eivät todennäköisesti usko jumalaan?
Haluavatko vaan potkia uskiksia haaruihin, kun mä nyt haluun?
Miksi homot ja lesbot kiusaa uskiksia tietentahtoen?

Muakaan ei oo vihitty kirkossa vaikka oon kokolihaa syövä heteromies enkä sitä kinua.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Sivut

Kommentit (52)

tammukka
Seuraa 
Viestejä4077
Liittynyt9.5.2010

Raspu kirjoitti:

Muakaan ei oo vihitty kirkossa vaikka oon kokolihaa syövä heteromies enkä sitä kinua.

Miksi sinä kiusaat uskovaisia ?

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

tammukka kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Missä oon kiusannu uskiksia?

Taas kiusaat.

Kylläkin olen usein puolustanut uskiksia kun "tiedeihmiset", homojen diggaajat ja raivofeministit oikein äityy.

- Charles Bukowski

mdmx
Seuraa 
Viestejä5771
Liittynyt23.11.2009

Raspu kirjoitti:

Mistäs tiijät etteivät usko?

Voi se johtua siitäkin että homot ja lesbot kokee että uskikset on kiusanneet heitä. Väittäneet että joutuvat helvettiin yms ikävää.

Kyl siitä vuosisatoja jatkuneesta ahdistelusta/syrjinnästä saa helposti oikeutusta ammennettua pienelle kostolle.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30546
Liittynyt16.3.2005

Raspu kirjoitti:

Ihan samaan kuin jumalaa tarvitsevat heterot.

Useimmat ns. uskovaiset eivät kuitenkaan tarvitse jumalaa, vaan ihmisyhteisöä, joka antaa oikeat ajatukset miten kokea itsensä paremmaksi kuin muut. Jotkut jopa niin paljon, että haluavat muokata olemassa olevia yhteisöjä, joiden arvot ovat ristiriidassa omien kanssa, hyväksymään heidät.

Lainaus:

Se on perinteinen tapa mennä naimisiin ja moni varsinkin vanhempi sukulainen arvostaa sitä. Samasta syystä moni ateisti tai jollain henkilökohtaisella tavalla kirkon oppien kanssa ristiriitaisesti jumalaan tai jumaliin uskova haluaa kirkossa naimisiin.

Lainaus:

Minut on, vaikka olen paatunut ateisti.

MooM
Seuraa 
Viestejä7194
Liittynyt29.6.2012

Jos puhutaan kristinuskosta, on mahdollista olla uskovainen ja homoseksuaali. Raamatussa on paljon muitakin kohtia, joiden noudattaminen ei ole niin nökönuukaa. Ja esimerkiksi lesboutta ei edes taideta paheksua missään kohdassa (miesten välinen seksi kielletään suorasanaisesti Mooseksen kirjassa, mutta toisaalta siellä kielletään aika paljon muutakin, kuten vaikka sian syöminen ja menstruoivan naisen koskettaminen).

Toki Raamatussa avioliitosta puhutaan aika selkeästi miehen ja naisen välisenä, mutta annetaan siellä ohjeita orjien kohteluunkin, mikä ei tarkoita sitä,että orjuus on se luonnollinen asioiden tila.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Major_Overhaul kirjoitti:
Rasputinhan oli munkki.

Oon mäki ollu munkki.

- Charles Bukowski

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Neutroni kirjoitti:
Raspu kirjoitti:

Ihan samaan kuin jumalaa tarvitsevat heterot.

Useimmat ns. uskovaiset eivät kuitenkaan tarvitse jumalaa, vaan ihmisyhteisöä, joka antaa oikeat ajatukset miten kokea itsensä paremmaksi kuin muut. Jotkut jopa niin paljon, että haluavat muokata olemassa olevia yhteisöjä, joiden arvot ovat ristiriidassa omien kanssa, hyväksymään heidät.

Lainaus:

Se on perinteinen tapa mennä naimisiin ja moni varsinkin vanhempi sukulainen arvostaa sitä. Samasta syystä moni ateisti tai jollain henkilökohtaisella tavalla kirkon oppien kanssa ristiriitaisesti jumalaan tai jumaliin uskova haluaa kirkossa naimisiin.

Lainaus:

Minut on, vaikka olen paatunut ateisti.

Eli syy on, koska muutkin niin mulle kans?

- Charles Bukowski

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Mä oon aina ollu siinä uskossa että nää homot ja lesbot on muita fiksumpia ja avaraktseisempi. Olen ilmeisesti ollut väärässä.

- Charles Bukowski

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

MooM kirjoitti:
Jos puhutaan kristinuskosta, on mahdollista olla uskovainen ja homoseksuaali. Raamatussa on paljon muitakin kohtia, joiden noudattaminen ei ole niin nökönuukaa. Ja esimerkiksi lesboutta ei edes taideta paheksua missään kohdassa (miesten välinen seksi kielletään suorasanaisesti Mooseksen kirjassa, mutta toisaalta siellä kielletään aika paljon muutakin, kuten vaikka sian syöminen ja menstruoivan naisen koskettaminen).

Toki Raamatussa avioliitosta puhutaan aika selkeästi miehen ja naisen välisenä, mutta annetaan siellä ohjeita orjien kohteluunkin, mikä ei tarkoita sitä,että orjuus on se luonnollinen asioiden tila.

Olisiko mahdollista perustaa homoille ja lesboille oma uskontokunta, haarauma tai lahko?

- Charles Bukowski

MooM
Seuraa 
Viestejä7194
Liittynyt29.6.2012

Raspu kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Olisiko mahdollista perustaa homoille ja lesboille oma uskontokunta, haarauma tai lahko?

Tietysti se on mahdollista, mutta miksi ihmeessä?

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

mdmx kirjoitti:
Raspu kirjoitti:

Mistäs tiijät etteivät usko?

Voi se johtua siitäkin että homot ja lesbot kokee että uskikset on kiusanneet heitä. Väittäneet että joutuvat helvettiin yms ikävää.

Kyl siitä vuosisatoja jatkuneesta ahdistelusta/syrjinnästä saa helposti oikeutusta ammennettua pienelle kostolle.

Mä taas uskon että luostarit on ollu homojen ja lesbojen turvasatamia.

- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30546
Liittynyt16.3.2005

Raspu kirjoitti:
Mä oon aina ollu siinä uskossa että nää homot ja lesbot on muita fiksumpia ja avaraktseisempi. Olen ilmeisesti ollut väärässä.

Olet. He ovat keskimäärin yhtä avarakatseisia kaikessa muussa paitsi homofobiaan liittyvissä asioissa. Ihmiset ovat todella taitavia selittämään itselleen, miksi omat poikkeavuudet normeista sopivat omaan ahdasmieliseen ajatteluun.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat