Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt10.11.2017

Hei älyköt!

Olen jumissa yhden opiskelutehtävän kanssa enkä pääse siitä millään eteenpäin. Kyse on hinnoittelusta jossa mukaan sotkeutuu alvit ja hävikit. Olisiko kukaan halunnut auttaa minua tehtävässä eteenpäin, voin maksaa pienen korvauksen kiitokseksi. Ottakaa yhteyttä sähköpostilla juntunenjer@gmail.com niin laitan tehtävän ja kerron missä kenkä puristaa.

Kommentit (4)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28671
Liittynyt16.3.2005

Jere95 kirjoitti:
Hei älyköt!

Olen jumissa yhden opiskelutehtävän kanssa enkä pääse siitä millään eteenpäin. Kyse on hinnoittelusta jossa mukaan sotkeutuu alvit ja hävikit. Olisiko kukaan halunnut auttaa minua tehtävässä eteenpäin, voin maksaa pienen korvauksen kiitokseksi. Ottakaa yhteyttä sähköpostilla juntunenjer@gmail.com niin laitan tehtävän ja kerron missä kenkä puristaa.

Tiedän taloustieteestä sen minkä sika satelliittitekniikasta, mutta noin mielenkiinnosta kysyn, että eikö sinulla ole opettajaa, jolta voisi kysyä asiaa? Yleensä oppilaitoksissa on.

Mielenkiintoinen ero tuossa, miten kauppatieteen ja luonnontieteen opsikelijat pyytävät apua ongelmiinsa. Tulevat kauppamiehet uskovat rahan voimaan, kun taas nörtit tekeytyvät säälittäviksi.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9470
Liittynyt13.7.2015

Tämä on ylimielistä vittuilua, mutta siitä voi olla hyötyä.

Jos ALVit ja hävikin muodostavat ylittämättömäksi ongelman, unohda koko ala. Vaikka talouselämässä ei tarvitse olla matemaattinen nero, eikä ymmärtää suurinta osaa matikasta, niin tällaiset simppelit kerto- ja jakolaskuun on kyllä pystyttävä hahmottamaan lonkalta ja mutullakin.

Jos taas olet hyvä myyntihenkilö, niin silloin laitat vain nollan perään, ja kaikki sujuu hyvin. Joku muu saa laskea tuotot.

OJP.
Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt18.1.2013

Oliko ongelmasi... tuotteen hinnoittelu ?

- Muistelen kauppis  ja yritystoiminta ajoiltani, että teollisesti  tuotteiden myynti hinnoittelussa   on oleellista tuotteen yksikkö - kustannusten laskenta. Lähyökohtana yrityksen  tuotanto- ja kustannusten volyymi . ---Esim.ruohonleikkurin  yksikkö - kustannuksiin perustuva  katetuotto laskelma,  jossa muuttuvat ja kiinteät yksikkökustannukset ,  24 % -alv,tavoite  kate% yms. sisältyvät   tuotteen  hinnoittelu laskelmaan. Lisäksi on laskettava mm. osuus  yrityksen  mahd. lanojen korkokuluista , poistoista ja veroista ja  osakkaille maksettavista osingoista. 

--Jos tuli  - tulee  kysyttävää yrityksen  tilinpäätösten laadinnassa esim alv  - tai  verolainsäädännön muutosten johdosta  vastauksen saan  KHT - tilintarkastaja vaimoltani.

Osmo, Otto, Juhani Päivinen

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat