Seuraa 
Viestejä3
Liittynyt12.11.2017

Aina kun tehdään teleportaatioa elävälle, niin sen kohde kuolee ja uuteen paikkaan luodaan vain kopioi siitä.

Tietoisuus ei tietenkään siirry tuossa mukana. Miten se voisi? Koska jos luotaisiin vain kopio, niin toki alkuperäisen henkilön tietoisuus olisi edelleen tallella ja kopiolla uusi tietoisuus.

Eli Spockit ja Kirkit ovat itse asiassa tapettu monta kertaa! Beam me up Scotty onkin Kill me Scotty.

Älkääkä tulko kertomaan mitään mistä ette tajua oikeasti enempää kuin marakatti kamelin paskasta.

Kommentit (10)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38032
Liittynyt6.12.2009

Ancient Astronaut kirjoitti:
Aina kun tehdään teleportaatioa elävälle, niin sen kohde kuolee ja uuteen paikkaan luodaan vain kopioi siitä.

Tietoisuus ei tietenkään siirry tuossa mukana. Miten se voisi? Koska jos luotaisiin vain kopio, niin toki alkuperäisen henkilön tietoisuus olisi edelleen tallella ja kopiolla uusi tietoisuus.

Eli Spockit ja Kirkit ovat itse asiassa tapettu monta kertaa! Beam me up Scotty onkin Kill me Scotty.

Älkääkä tulko kertomaan mitään mistä ette tajua oikeasti enempää kuin marakatti kamelin paskasta.

Originaalit sankarit ovat siten kuolleet vain kerran. Tajutako enemmän kuin marakatti kamelin paskasta?

Japetus
Seuraa 
Viestejä10079
Liittynyt20.6.2009

Aloittajan logiikalla hän itse on kuollut useamman kerran, mikäli vain on tarpeeksi vanhaksi ehtinyt. Partikkelit liki joka ruumiin sopukassa ovat ihan toiset kuin 10 vuotta sitten.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen rohkeana: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Toope
Seuraa 
Viestejä23992
Liittynyt23.7.2006

Spockhan kuoli jo siinä kun Darth Vader iski miekkansa sen läpi siinä yhdessä leffassa.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

offmind
Seuraa 
Viestejä15582
Liittynyt19.8.2008

Mutta kai kuitenkin tajuat, että Star Trek ei ole totta. Se ei ole edes HC scifiä eli sen kuvitteelliselle tekniikalle ei ole tieteellisiä perusteita. Tietoisuuden siirtämisen ongelmatkin on vain filosofista höpötystä joka ei kuulu tähtitieteen ja avaruuden aiheisiin.  

Transportteri oli vain juonielementti jolla Roddenberry sai näppärästi alennettua televisiosarjan erikoistehosteisiin tarvittua rahamäärää, kun planeettojen pinnalle ei aina tarvinnut lentää sukkulalla.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3246
Liittynyt7.7.2013

Ei Stark Trek alus muutenkaan oke niin high tekkiä kuin näyttää. Aina kun liukuovi näyttää aukeavan automaattisesti niin oikeasti siellä oli kaksi kaveria oven takana näkymättömissä aukaisemassa ovet. Jos aluksessa on vaikka tuhat henkilöä niin näistä kuusisataa on oven avaajia. Ei ne tulevaisuudessakaan ole ihan kaikkea miettineet.

Ancient Astronaut
Seuraa 
Viestejä3
Liittynyt12.11.2017

Japetus kirjoitti:
Aloittajan logiikalla hän itse on kuollut useamman kerran, mikäli vain on tarpeeksi vanhaksi ehtinyt. Partikkelit liki joka ruumiin sopukassa ovat ihan toiset kuin 10 vuotta sitten.

Tämä on hyvä kommentti.

Oikeastaan ei voi olla varma onko sitä enää sama tietoisuus kuin on ollut. 

Tietoisuuden ongelma, kun on ettei se näy missään mittauksissa. 

Ongelma tulee hyvin esiin kun tekoäly kehittyy. Voimme sanoa aika varmasti ettei taskulaskin ole tietoinen itsestään. Mutta vaikka tekoäly tulisikin todella älykkääksi ja sanoisi meille olevansa tieteoinen itsestään, niin emmehän voi tätä koskaan tietää.

Tämä on tieteen ikuinen mysteeri, että on olemassa asia jota ei voi millään tapaa mitata millään tavoin! Eläimien kohdalla voidaan käyttää olettamaa että jos minä olen tietoinen ja toinen eläin on hyvin samanlainen, niin sekin on todennäköisesti tietoinen. Mutta tämä on vain heuristiikka, ei mikään oikea todiste.

Enkä ole nyt kertomassa teille kuolemattomasta sielusta, vaan siitä että tämä on tieteessä suuri tyhjä aukko. Mutta "tiede"miehet ovat kuin mitään ongelmaa ja aukkoa tieteessä ei olisikaan.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38032
Liittynyt6.12.2009

Japetus kirjoitti:

Tämä on hyvä kommentti.

Ongelma tulee hyvin esiin kun tekoäly kehittyy. Voimme sanoa aika varmasti ettei taskulaskin ole tietoinen itsestään. Mutta vaikka tekoäly tulisikin todella älykkääksi ja sanoisi meille olevansa tieteoinen itsestään, niin emmehän voi tätä koskaan tietää.

Tämä on tieteen ikuinen mysteeri, että on olemassa asia jota ei voi millään tapaa mitata millään tavoin! Eläimien kohdalla voidaan käyttää olettamaa että jos minä olen tietoinen ja toinen eläin on hyvin samanlainen, niin sekin on todennäköisesti tietoinen. Mutta tämä on vain heuristiikka, ei mikään oikea todiste.

Enkä ole nyt kertomassa teille kuolemattomasta sielusta, vaan siitä että tämä on tieteessä suuri tyhjä aukko. Mutta "tiede"miehet ovat kuin mitään ongelmaa ja aukkoa tieteessä ei olisikaan.

Kerro nyt miten voit tietää mitä ei voi tietää (tulevaisuudessa).  Ei kaan vaan taas se minä itse ole simuloinut itseä omassa mielessä  muita paremmaksi tietäjäksi?

Japetus
Seuraa 
Viestejä10079
Liittynyt20.6.2009

Japetus kirjoitti:

Tämä on hyvä kommentti.

Sitten et myöskään voi olla varma, että transportterissa tietoisuus vaihtuu. On huomattavasti varteenotettavampaa, että tietoisuus säilyy partikelien vaihtuessa sekuntien kuin vuosien aikavälillä. Jälkimmäisessä kun ehtii mukaan vähän muitakin muutoksia.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen rohkeana: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38032
Liittynyt6.12.2009

jussipussi kirjoitti:
Japetus kirjoitti:

Tämä on hyvä kommentti.

Kerro nyt miten voit tietää mitä ei voi tietää (tulevaisuudessa).  Ei kaan vaan taas se minä itse ole simuloinut itseä omassa mielessä  muita paremmaksi tietäjäksi?

Ongelma on ihmisten ego. He eivät halua tunnustaa etteivät tiedä. Vaikka he tietäisivät että heidän käsityskyvyllään on rajat ha haluavat uskotella muille ettei näin ole.

Tämä kioonaus ongelma tietoisuuden suhteen on ilmeinen, kun mietitään voidaanko tietoisuus siirtää nettiin elämään kuoleman jälkeen. Vaikka se voitaisiin tehdä, niin sitä ei kukaan voi todistaa elääkö siellä enää sama tietoisuus vai vain kopioi kuolleen ihmisen mielenrakenteista.

Tiede levittää ongelman edessä kätensä ja antaa uros paviaanin perseraiskata.

Sinulla ei näytä jostain syystä olevan tällaisia rajoitteita "Ongelma on ihmisten ego. He eivät halua tunnustaa etteivät tiedä. Vaikka he tietäisivät että heidän käsityskyvyllään on rajat ha haluavat uskotella muille ettei näin ole."

Noh on se hyvä että yksi acient astronaut sentään tietää...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat