FINNAIR valitsi väärän koneen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Finnair valitsi Airbus 350:n Boeingin
B-787:n sijaan. Nyt B-787 "Dreamliner" on
osoittautunut ylivoimaiseksi, polttoaineen
kulutus 20% pienempi jne. Ostajien
vaatimuksesta Airbus 350 suunnitellaan koko-
naan uudelleen, se vie vuosia ja kone
tulee maksamaan kaksi kertaa sen mitä
nyt ( Jyri Raivio: HS tänään ).

Kommentit (11)

Vierailija

Jaa, uutinen näyttäisi olevan täysin huhupohjalta kirjoitettu. Jos Airbus ei viitsi kommentoida, niin ei se todista vielä mitään. Tuota koneen uudelleensuunnittelua en kyllä usko, sillä se ei ole mikään nopea tai halpa projekti.

Mielenkiintoinen myös tämä 20% parempi taloudellisuus. B787 lienee lentänyt jo joitain testilentoja, mutta niiden pohjalta on paha mennä mitään varmaa sanomaan. Vertailemaan on vielä vaikeampi lähteä, sillä A350 ei ole vielä edes lentänyt kuin bittiavaruudessa.

Saa nähdä miten käy Airbusin julkisuuskuvalle. Huonossa tapauksessa koko pulju menee nurin jos A380 floppaa.

Vierailija
ilesoft
Jaa, uutinen näyttäisi olevan täysin huhupohjalta kirjoitettu. Jos Airbus ei viitsi kommentoida, niin ei se todista vielä mitään. Tuota koneen uudelleensuunnittelua en kyllä usko, sillä se ei ole mikään nopea tai halpa projekti.

Mielenkiintoinen myös tämä 20% parempi taloudellisuus. B787 lienee lentänyt jo joitain testilentoja, mutta niiden pohjalta on paha mennä mitään varmaa sanomaan. Vertailemaan on vielä vaikeampi lähteä, sillä A350 ei ole vielä edes lentänyt kuin bittiavaruudessa.

Saa nähdä miten käy Airbusin julkisuuskuvalle. Huonossa tapauksessa koko pulju menee nurin jos A380 floppaa.

Niin, jättöpyörreongelma on vaikea !

Katselin A380:n ensiesiintymistä Pariisissa viime
kesänä, uskomatonta, kuinka äänettömiä
nykyiset ohivirtausmoottorit ovat, vanha pikku Tupolev
ärjyy sata kertaa pahemmin !

Vierailija
BUSHMAN
Niin, jättöpyörreongelma on vaikea !

Katselin A380:n ensiesiintymistä Pariisissa viime
kesänä, uskomatonta, kuinka äänettömiä
nykyiset ohivirtausmoottorit ovat, vanha pikku Tupolev
ärjyy sata kertaa pahemmin !


Tuskin siitä A350:n tapauksessa ongelmaa syntyy. Katselin A380:sta kertovaa dokumenttia, ja siinä yksi suunnittelijoista hehkutti kuinka aerodynaaminen uusi siipi on. A380 aiheuttaa vain saman verran turbulenssia kuin B747, vaikka Airbusissa on neljä B777:n kokoista moottoria ja valtavat siivet.

Mitäköhän sitten käy jos moni lentoyhtiö peruu A380:n ennakkotilauksensa ja pulju tekee konkurssin. Menettävätkö ennakkotilauksen tehneet lentoyhtiöt rahansa, vai saavatko ne jotenkin perittyä konkurssipesästä tai vakuutuksesta?

Vierailija
ilesoft
BUSHMAN
Niin, jättöpyörreongelma on vaikea !

Katselin A380:n ensiesiintymistä Pariisissa viime
kesänä, uskomatonta, kuinka äänettömiä
nykyiset ohivirtausmoottorit ovat, vanha pikku Tupolev
ärjyy sata kertaa pahemmin !


Tuskin siitä A350:n tapauksessa ongelmaa syntyy. Katselin A380:sta kertovaa dokumenttia, ja siinä yksi suunnittelijoista hehkutti kuinka aerodynaaminen uusi siipi on. A380 aiheuttaa vain saman verran turbulenssia kuin B747, vaikka Airbusissa on neljä B777:n kokoista moottoria ja valtavat siivet.

Mitäköhän sitten käy jos moni lentoyhtiö peruu A380:n ennakkotilauksensa ja pulju tekee konkurssin. Menettävätkö ennakkotilauksen tehneet lentoyhtiöt rahansa, vai saavatko ne jotenkin perittyä konkurssipesästä tai vakuutuksesta?

Ei A350:n kohdalla tietenkään, sehän on näiden
giganttien ongelma, B747 ja A380. Jos kahden minuutin
väli venyy kolmeen, se maksaa, ehkä liikaa.
Kun on kerran ollut JFK:ssa kesälauantai-iltana
jonon kuudeskymmeneskahdeksas, ymmärtää,
mitä tämä tarkoittaa käytännössä

Vierailija
BUSHMAN
Finnair valitsi Airbus 350:n Boeingin
B-787:n sijaan. Nyt B-787 "Dreamliner" on
osoittautunut ylivoimaiseksi, polttoaineen
kulutus 20% pienempi jne. Ostajien
vaatimuksesta Airbus 350 suunnitellaan koko-
naan uudelleen, se vie vuosia ja kone
tulee maksamaan kaksi kertaa sen mitä
nyt ( Jyri Raivio: HS tänään ).

Ihme höpinää. Väite kai perustuu siihen että jotkut asiakkaat olivat kritisoineet sitä että A350 perustuu A330:n rungolle. Konetta ei varmasti suunnitella uusiksi. Mitä tulee väitteisiin Boeingin paremmuudesta, niin koneet tulevat käyttämään samoja moottoreita ja tuskinpa aerodynamiikassakaan on merkittävää eroa.

Vierailija
TTJ
BUSHMAN
Finnair valitsi Airbus 350:n Boeingin
B-787:n sijaan. Nyt B-787 "Dreamliner" on
osoittautunut ylivoimaiseksi, polttoaineen
kulutus 20% pienempi jne. Ostajien
vaatimuksesta Airbus 350 suunnitellaan koko-
naan uudelleen, se vie vuosia ja kone
tulee maksamaan kaksi kertaa sen mitä
nyt ( Jyri Raivio: HS tänään ).



Ihme höpinää. Väite kai perustuu siihen että jotkut asiakkaat olivat kritisoineet sitä että A350 perustuu A330:n rungolle. Konetta ei varmasti suunnitella uusiksi. Mitä tulee väitteisiin Boeingin paremmuudesta, niin koneet tulevat käyttämään samoja moottoreita ja tuskinpa aerodynamiikassakaan on merkittävää eroa.



http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaa ... sta/148074

" Airbus-matkustajakone putosi Intian valtamereen - kyydissä 153 ihmistä

30.06. - 08:27 (Luotu: 06:46)

Jemeniläisen Yemenia Airin matkustajakone on syöksynyt mereen Intian valtamerellä lähellä Komorien saariryhmää. Lentoyhtiön mukaan koneen kyydissä oli 142 matkustaa ja 11 miehistön jäsentä.

Matkustajat olivat tiettävästi Ranskan ja Komorien kansalaisia. Monet olivat ilmeisesti komorilaisia, jotka olivat palaamassa Pariisista kotiin.

Toistaiseksi ei tiedetä, onko turmasta eloonjääneitä.

Kyse on toisesta vakavasta Airbus-turmasta kuukauden aikana. Air Francen Airbus A330-200-matkustajakone syöksyi Atlantin valtamereen 1. kesäkuuta ja vei mukanaan 228 ihmistä.

Konetta etsitään
Yemenia Airin koneen tarkkaa onnettomuuspaikkaa ei toistaiseksi tiedetä. Paikallisten lentoturvallisuusviranomaisten mukaan kone on ilmeisesti syöksynyt alas noin 5-10 kilometrin päässä rannikosta.

Ranskan ilmavoimien lentokoneet ovat nousseet Intian valtameren saarien tukikohdiltaan etsimään konetta. Etsinnöissä on mukana myös sotilas- ja siviiliveneitä.

Etsintöjä vaikeuttaa kova merenkäynti.

- Lentokone on joutunut onnettomuuteen emmekä vielä tarkalleen tiedä missä. Arvelemme, että se on Mitsamioulin alueella, sanoi Komoreiden varapresidentti Idi Nadhoim uutistoimisto Reutersille.

Mitsamioulin kaupunki sijaitsee Komoreiden pääsaarella.

Airbus A310 -matkustajakone oli matkalla Jemenin pääkaupungista Sanaasta Komorien pääsaarelle Moronin kaupunkiin. Lento oli saapunut Jemeniin Pariisista.

Komorien saariryhmä sijaitsee Afrikan itärannikolla Madagaskarin ja Mosambikin välissä.

Yemenia Air -lentoyhtiöstä 51 prosenttia omistaa Jemenin valtio ja loput 49 prosenttia Saudi-Arabia. Lentoyhtiön laivueeseen kuuluu kaksi Airbus 330-200-konetta, neljä Airbus 310-300-konetta ja neljä Boeing 737-800-konetta.

STT, Reuters, DPA, AFP, AP "

Uusimmat

Suosituimmat