Seuraa 
Viestejä370

Väittämät todennäköisyys laskelmista aiheuttaa päänvaivaa.
On junarata, vartiomatontasoristeys junia menee radalla 5 kumpaankin suuntaa vrk.
itse ajan vanhalla Fiat Ritmolla satunnaisen määrän vrk radan yli.
a)Minkälaiset mahdollisuudet Ritmollani on selvitä rutistumatta, vuoden aikana.
b) kauhuskenaario kaksi kulunvalvonta pettää niin että kaksi junaa on törmäyskurssilla ja törmäys tapahtuu juuri kun olen autoineni keskellä rataa, hallelujaa amen.

Donald Trump President of the United States of America

Kommentit (14)

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä12337

H.Tanska kirjoitti:
Väittämät todennäköisyys laskelmista aiheuttaa päänvaivaa.
On junarata, vartiomatontasoristeys junia menee radalla 5 kumpaankin suuntaa vrk.
itse ajan vanhalla Fiat Ritmolla satunnaisen määrän vrk radan yli.
a)Minkälaiset mahdollisuudet Ritmollani on selvitä rutistumatta, vuoden aikana.
b) kauhuskenaario kaksi kulunvalvonta pettää niin että kaksi junaa on törmäyskurssilla ja törmäys tapahtuu juuri kun olen autoineni keskellä rataa, hallelujaa amen.

a)Satunnaiset (riippuu lähtöarvoista, ei voi tarkemmin laskea/arvioida)

b)Niin, kevyet mullat vaan sitten.

I see...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
wisti
Seuraa 
Viestejä17661

H.Tanska kirjoitti:
Väittämät todennäköisyys laskelmista aiheuttaa päänvaivaa.
On junarata, vartiomatontasoristeys junia menee radalla 5 kumpaankin suuntaa vrk.
itse ajan vanhalla Fiat Ritmolla satunnaisen määrän vrk radan yli.
a)Minkälaiset mahdollisuudet Ritmollani on selvitä rutistumatta, vuoden aikana.
b) kauhuskenaario kaksi kulunvalvonta pettää niin että kaksi junaa on törmäyskurssilla ja törmäys tapahtuu juuri kun olen autoineni keskellä rataa, hallelujaa amen.

a- kohdasta saat hyvän käsityksen, kun muistelet, monestiko olet junan takia joutunut pysähtymään. Jos oletetaan, että et yritäkään katsoa junaa, vaan ikään kuin metsästät törmäystä, saat tuosta hyvän arvion. Kohta b on taas kutakuinkin mahdoton. Sen todennäköisyys on samaa luokkaa kuin kuuman kiven putoaminen päähäsi.

Vierailija

H.Tanska kirjoitti:
Väittämät todennäköisyys laskelmista aiheuttaa päänvaivaa.
On junarata, vartiomatontasoristeys junia menee radalla 5 kumpaankin suuntaa vrk.
itse ajan vanhalla Fiat Ritmolla satunnaisen määrän vrk radan yli.
a)Minkälaiset mahdollisuudet Ritmollani on selvitä rutistumatta, vuoden aikana.
b) kauhuskenaario kaksi kulunvalvonta pettää niin että kaksi junaa on törmäyskurssilla ja törmäys tapahtuu juuri kun olen autoineni keskellä rataa, hallelujaa amen.

Onko tapahtumapaikka Raasepori ( Suomen 1000 kW superautojen Detroit ) vai joku muu paikkakunta ?

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä370

Major_Overhaul kirjoitti:
H.Tanska kirjoitti:
Väittämät todennäköisyys laskelmista aiheuttaa päänvaivaa.
On junarata, vartiomatontasoristeys junia menee radalla 5 kumpaankin suuntaa vrk.
itse ajan vanhalla Fiat Ritmolla satunnaisen määrän vrk radan yli.
a)Minkälaiset mahdollisuudet Ritmollani on selvitä rutistumatta, vuoden aikana.
b) kauhuskenaario kaksi kulunvalvonta pettää niin että kaksi junaa on törmäyskurssilla ja törmäys tapahtuu juuri kun olen autoineni keskellä rataa, hallelujaa amen.

Onko tapahtumapaikka Raasepori ( Suomen 1000 kW superautojen Detroit ) vai joku muu paikkakunta ?

No kuvittelliseksi ajattelin olkoon sitten raasepori.

Akropoo, sieltä kuuluu kummia tutkijalautakunta pitää risteystä vaarallisena koska lähestymiskulma on liian loiva... hetkinen, eikös loiva kulma ole parempi törmätessä kuin jyrkkä...? mitäs mieltä muut.

Donald Trump President of the United States of America

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä12337

H.Tanska kirjoitti:

Akropoo, sieltä kuuluu kummia tutkijalautakunta pitää risteystä vaarallisena koska lähestymiskulma on liian loiva... hetkinen, eikös loiva kulma ole parempi törmätessä kuin jyrkkä...? mitäs mieltä muut.

Sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä käytännön törmäystilanteessa. Loiva kulma kuitenkin on vaarallinen näkyvyysongelman vuoksi.

I see...

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
H.Tanska kirjoitti:

Akropoo, sieltä kuuluu kummia tutkijalautakunta pitää risteystä vaarallisena koska lähestymiskulma on liian loiva... hetkinen, eikös loiva kulma ole parempi törmätessä kuin jyrkkä...? mitäs mieltä muut.

Sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä käytännön törmäystilanteessa. Loiva kulma kuitenkin on vaarallinen näkyvyysongelman vuoksi.

Mutta vain toisesta suunnasta.

wisti
Seuraa 
Viestejä17661

Sillä on merkitystä, että tavallinen henkilöauto on tuolla kulmalla junan satutettavissa lähes kaksinkertaisen ajan verrattuna tilanteeseen, että reitit kohtisuorassa.

Mistraali
Seuraa 
Viestejä52

Luulisi törmäyksen olevan vähempi energisempi  jos juna tulee kylkeen 45 asteenkulmassa kuin 90 asteen.

Siksi ihmettelen miksi jyrkkiä kulmia suositaan.

Kyllähän kulma ei voi sellainen olla ettei kertakaikkiaan nää mitään, onnettomuuteen on aina jokin muu syy kuin se että kulma on liian loiva, tai jyrkkä.

Mistraali
Seuraa 
Viestejä52

Aivan sama maantie liikenteessä ei syy voi olla että mutkan taakse ei nää, kyllä nopeus täytyy sovittaa sellaiseksi mutkaisella tiellä että ennättää reakoida jos mutkan takana on este.

Mistraali
Seuraa 
Viestejä52

wisti kirjoitti:
Sillä on merkitystä, että tavallinen henkilöauto on tuolla kulmalla junan satutettavissa lähes kaksinkertaisen ajan verrattuna tilanteeseen, että reitit kohtisuorassa.

Hahah haa, nyt olet niin heikoilla jäillä että varmaan kastut, niin pitäis varmaan lähteä liikenteeseen muutamaa sekunttia aiemmin...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä35108

Mistraali kirjoitti:
wisti kirjoitti:
Sillä on merkitystä, että tavallinen henkilöauto on tuolla kulmalla junan satutettavissa lähes kaksinkertaisen ajan verrattuna tilanteeseen, että reitit kohtisuorassa.

Hahah haa, nyt olet niin heikoilla jäillä että varmaan kastut, niin pitäis varmaan lähteä liikenteeseen muutamaa sekunttia aiemmin...

Ei, vaan sitten rata on ylitettävä kaksinkertaisella nopeudella.

Sitä paitsi palstan oikeat fysiikka-asiantuntijat ovat sanoneet, että kun tarpeeksi lujaa törmää, kappaleet menevät toistensa läpi ennen kuin ne ehtivät huomata toista kappaletta.

wisti
Seuraa 
Viestejä17661

Mistraali kirjoitti:
wisti kirjoitti:
Sillä on merkitystä, että tavallinen henkilöauto on tuolla kulmalla junan satutettavissa lähes kaksinkertaisen ajan verrattuna tilanteeseen, että reitit kohtisuorassa.

Hahah haa, nyt olet niin heikoilla jäillä että varmaan kastut, niin pitäis varmaan lähteä liikenteeseen muutamaa sekunttia aiemmin...


?

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat