Seuraa 
Viestejä945
Liittynyt10.5.2014

1960-luvulla oli paljon visioita tulevaisuutta koskien. Oli Henkilökohtaisen tietokoneen hankkiminen maailman jokaiseen talouteen, oli lentävät autot, futuristiset talonrakennussuunitelmat ja huonekaluarkkitehtuurit yms.
Ne, jotka panivat penninsä tietokoneiden puolesta voittivat tällä erää. Eräissä kirjoissa on ennustettu, että lentävät autot ovat todellisuutta vasta 500 vuoden kuluttua. Ne jotka laittoivat penninsä lentävien autojen puolesta ovat ikään kuin joutokäynnillä tänä aikana eivätkä vielä pääse oikein työhön käsiksi.

Itselläni on sama ongelma Kansalaispalkan suhteen. Povaan, että sekin voi tulla realistiseksi vasta puolen vuosituhannen jälkeen. Siten käyn täysin joutokäynnillä kun ajan kansalaispalkkaa tässä ajassa voimakkaasti.
Ihmettelen vain, että mikä on se utopia tai visio, joka voittaa tässä ajassa?

Fuusiovoimalat, merenalainen kaivostoiminta, merenalaiset kaupungit tms. Kun olen katsellut Ancient Code Facebook ryhmän sivuja niin voisi päätellä, että Mars planeetan tutkiminen on ensisijainen ja sen jälkeen ehkä hienot raskaat monumentaaliset kivirakennukset ja palatsit.

On niitä tahoja, jotka osaavat myydä kauniilla kuvilla ja teksteillä omaa utopiaansa ja ovat jo edenneet pitkälle siinä. Itselläni ei ole kuvitusta, eikä videoita eikä kovin hienoja juttujakaan. Vaan pelkkä tahdonvoima ja tarmo.

Historia toistaa muuten itseään. Myös viime vuosituhannen alku oli joutokäyntiä luostareineen ja sääntökuntineen. Vasta vuosituhannen jälkipuoliskolla alkoi tapahtua ja syntyi industrialismi ja tiedefantasiat.

Vuonna 2000 sain suuren liikeidean, että pitäisi siirtyä vallan liukuovia tuottamaan tilaa säästävänä ratkaisuna. Mutta tuokin idea on joutukäyntivaiheessa. En todellakaan tiedä tälle nykyiselle 500 vuotiskaudelle mitään voittavaa ideaa, vaan olen tyystin alistunut siihen, että joudun käymään joutokäynnillä.

Onkohan jollakin teistä televisiosta tms. napattu näkemystä missä nyt oikein mennään? Mikä on se suuri utopia joka toteutetaan nyt seuraavana 500 vuotiskautena?

Entä tällainen: Jotta saataisiin raaka-aineita kaikki vanhat rakennukset revitään ja otetaan uusioraaka-aineena käyttöön. Tilalle rakennetaan raskaita kivirakennuksia. Eräänlaisia linnoituksia tai linnoja. Ainakin eliitille.

Vai onko tulevaisuus 3d tulostinten? En yhtään tiedä missä mennään ja mikä on seuraava suuri juttu Tietokoneiden jälkeen. Sen tiedän, että itse tulen olemaan joutokäynnillä? Olen 500 vuotta aikaani edellä tai toisaalta jäänyt nykyvirtausten kelkasta totaalisesti ulkopuolelle.

Kommentit (1)

T.O.P
Seuraa 
Viestejä510
Liittynyt11.6.2008

Titanic kirjoitti:
... mikä on seuraava suuri juttu Tietokoneiden jälkeen. Sen tiedän, että itse tulen olemaan joutokäynnillä? Olen 500 vuotta aikaani edellä tai toisaalta jäänyt nykyvirtausten kelkasta totaalisesti ulkopuolelle.

Ei todellakaan tarvitse olla joutokäynnillä, kun/jos muutos käynnistyy. Tietokoneet ovat saaneet kehittyä, koska eivät ole uhanneet vallitsevaa tilannetta. Valtaeliitti on keskittynyt rahan haalimiseen  ja rahan avulla pystyvät ohjailemaan kehityksen suuntaa. Ongelma on se, että yhden uuden asian julkistaminen johtaa toiseen ja lopulta, kun asioiden todellinen tila tulee julki, niin nykyiset valtarakenteet, uskonnot ja rahakin menettävät merkityksensä. Tätä valtaeliitti ei halua, mutta ei pysty estämään muutosta, jos kansalaiset osaavat sitä vaatia ja ryhtyvät toimeen.

https://www.youtube.com/watch?v=5n_3mnJfHzY

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat