Seuraa 
Viestejä248
Liittynyt9.3.2016

Nyt on vallalla ajatelmarakennelma, jossa pääoma kasvattaa yksilön vaurautta. Totta ja ei.

Myös on vallalla ajatelmarakenne, jossa yksilö on aina oikeassa vaikka olisi väärässä. Yksilö on aina yksilö ja ideaalisesti hän on aina oikeassa, mutta kun kuvioon liittyy toinen yksilö niin kumpikaan ei ole oikeassa.

Jotenkin tämä yksinkertainen asia ei enää toimi. Jossain vaiheessa Suomessa tapahtui käänne, jossa yksi voi aina olla voimakkaampi ja olla oikeassa. Tämä loi ilmapiirin, jossa itsekkyys, irvokkuus sekä yleisesti arvotetet normin voi jättää huomiotta ilman, että yhteisö rankaisee.

Koska yhteisö on enää arvo, eikä ilmiö, tullaan nykytilanteeseen jossa teko ei enää kohtaa tekijää, vaan päinvastoin. Yhteisikunnassa on tärkeää, että henkilö, joka tekee väärin, suojellaan, eikä häntä jota vääryys tehdään.

Liberaali ajattelussa tekijä on uhri, ei hän jota satutetaan. Jos saan turpiini nakkikioskilla, sympätian saa lyöjä enkä minä veronmaksaja, ja jos satun lyömään häntä, saan syytteen väkivallasta.

Jossain vaiheessa 1980-2010 välillä meni joki pahasti pieleen politiikassa.

Mikä meni on ihan selvä, ja se on yksilön oikeuksien ylikorostaminen, ja teon irrottaminen mitä tein. Teko ei enää ollut rikos, ja yh'äkkiä sain tehdä pikkurikoksia ilman että saan rangaistusta.

Voin ottaa teinitytön, kunhan olen varma että hän on yli 16v ja kerron että hän näytti yli 18v ja keroit että oli yli 18v. Voin ottaa /ryöstää väkivallalla sinun kotonasi rahasi ja syyte on murto/ryöstö tms, josta saan 6kk ehdollista, ja sinun elämäsi on pilalla.

Nykyinen yhteiskunta ei vastaa lain eikä oikeuden periaateilla enää suomalaisen haluamaa yhteisöä. Laki on rahan oikeutta, pieni ihminen on aina vain pölyö.

Olisiko poliitikoilla aihetta miettiä, mikä olisi hyväksi minulle eikä ay-pomoille tai muille, ketkä muka valvovat minu etua.

Kommentit (0)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat