Kommentit (6)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29581
Liittynyt16.3.2005

ksuomala kirjoitti:
Mitenkähän tämä tieto ydinreaktioista vaikuttaa C14-ajoitusmenetelmään?

Tuskin merkittävästi. Ajoitus perustuu oletukseen tietystä C14 pitoisuudesta eikä ota kantaa mistä se C14 on peräisin.

Jos salamoiden synnyttämän C14:n osuus kaikesta C14:stä on pieni, niin mahdollinen ilmaston muuttuminenkan ei vaikuta paljoa siihen mikä on lähtökonsentraatio.

Vierailija

Olen itse asiassa yllättynyt etteivät evoluutiokriitikot ole jo takertuneet tähän uutiseen. Vaan taitaa olla niin että nykyään on muodissa pikemminkin se ilmaston kritisointi.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä3832
Liittynyt15.9.2015

Kertoihan täällä aikoinaan eräs ydinvoimalassa työskennellyt ydinvoiman kriitikko ja virkavallan murheenkryyni saaneensa ydinreaktion aikaan marx-generaattorilla synnyttämällään valokaarella. Ja atomipommin ydinreaktion käynnistys muistaakseni voidaan synnyttää juuri marx-generaattorilla.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10924
Liittynyt13.7.2015

Minusta tuntuu jotenkin puutteelliselta ylipäänsä se, että ydinvoimaskeptikoita ei nykyisin palstalla juuri liiku. Siis tarkoitan heitä, jotka kiistävät fysikaalisten atomiytimen vuorovaikutusvoimien olemassaolon ja selittävät niitä esimerkiksi sähkömagnetismilla pienessä mitassa, tai mikä hauskinta, muodoilla ja väreillä. Onko nykyaikainen kouluopetus fysiikassa niin kelvotonta, että ydinfysiikan alkeita ei enää opeteta edes hullujen hihhulointitarpeiksi? Minä vaan kysyn.

jaho
Seuraa 
Viestejä505
Liittynyt19.3.2012

Ab Surd Oy kirjoitti:
Minusta tuntuu jotenkin puutteelliselta ylipäänsä se, että ydinvoimaskeptikoita ei nykyisin palstalla juuri liiku. Siis tarkoitan heitä, jotka kiistävät fysikaalisten atomiytimen vuorovaikutusvoimien olemassaolon ja selittävät niitä esimerkiksi sähkömagnetismilla pienessä mitassa, tai mikä hauskinta, muodoilla ja väreillä. Onko nykyaikainen kouluopetus fysiikassa niin kelvotonta, että ydinfysiikan alkeita ei enää opeteta edes hullujen hihhulointitarpeiksi? Minä vaan kysyn.

Oi niitä aikoja kun taustasäteilykin oli vaaleanpunaista ja joku oli mittailemassa säteilyn värejä mitattiin värimittareilla.
https://www.tiede.fi/keskustelu/36441/ketju/taustasateilyn_taso

Taisipa alumiinifolioantennista kuulua risahduksiakin kun oli niin paljon säteilyä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat