Typerät mainokset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tähän ketjuun voisi listata typeriä ja asiakkaita aliarvostavia mainoksia.

Esimerkiksi nimimerkki 49 ei aio ostaa Aino-jäätelöä, jossa mainostoimisto ei ole ymmärtänyt mainoksessa käyttämänsä kuvan symboliikkaa. Ymmärrän oikein hyvin 49:n kannan.

Olen ihmetellyt teleyhtiö Elisan mainoksia. Kaksi puoliautistista hömelöä esiintyy kuin peruskoulun joulunäytelmässä. Uusin mainos on typerä juntti, joka ajaa jurnuttaa ykkösellä (kuvaa Elisan asiakasta). Lisäksi Elisan halpayhtiö Kolumbus mainostaa liittymäänsä jotakuinkin näin, että aasi ja saapaskin sen ovat tajuneet, että liittymä kannattaa ostaa.

Miksi leimata asiakas sekä työntekijät aivan tolloiksi. Vaihdoin laajakaistan toimittajaa kyllästyttyäni Elisan mainoksiin.

Elisakin taitaa olla käyttämänsä mainostoimiston talutusnuorassa. Mikä tahansa typerä idea menee läpi. Ennen vappua ko. teleyhtiöllä oli aukeaman mainos Helsingin Sanomissa. Mainoksessa oli vain puhelinnumero, mutta se oli väärä numero.

Sivut

Kommentit (101)

Vierailija

No noista kuluttajan aliarvioimisista tulee mieleen Tele Finlandin TV-mainos, jossa se ärsyttävä orava ihmettelee että mikä mainos tämä nyt oikein on. Supermies sitten valistaa, että Tele Finland on päättänyt lopettaa mainonnan, jotta saa tarjottua asiakkailleen entistä edullisempia puheluita. WTF?!? Ilmaiseksiko ne niitä mainoksia saa lähettää?

Aivoon ottaa myös nämä lähinnä naisille tarkoitetut tököttimainokset, joissa kaikissa pitää olla joku %-määrä parempi väri/kosteus/tuoksu/hoito jne. Prosentit siis tärkeitä.

Juu, ja sitten miehille kohdennetut automainokset, joissa näytetään kaikkea muuta kuin sitä autoa. Mitään ei myöskään auton ominaisuuksista kerrota. Lehtimainoksissa autot ovat aina "erikoisvarustein".

Vierailija

Tuosta Tele Finlandista sen verran, että niissä mainoksissa (osassa ainakin) näkyy päivämäärä jolloin lopettavat mainostamisen.

Kannattaa aina katsoa hieman tarkemmin ennenkuin kritisoi.

Harvoin törmään itseäni vituttaviin mainoksiin, mutta muhku-sämpylöitä ei tulee enää ostettua niiden kahden tytön takia, jotka mainoksessa onnistuvat minua vituttamaan suunnattomasti.

Enkä edes tiedä miksi. Ehkäpä haluan itse olla pikkutyttö...tai sitten en.

Vierailija

Minua nyppii se mainokset, joissa "tavallinen tyytyväinen käyttäjä" kertoo tuotteen erinomaisuudesta. Miksi ne aina katsovat tietyssä kulmassa kameran ohi? Kai sillä yritetään esittää että tyyppi kertoo asiaansa haastattelijalle, mutta olisiko oikea syy siinä, ettei tavallinen jamppa osaa lukea huomaamatta mainoslitaniaa prompterista samalla kameraan katsoen, vai halutaanko osoittaa etteivät nämä ihmiset pysty katsojan silmiin katsoen rehellisesti kehumaan tuotetta?

Sitten on nämä "pepsodent-keksinnöt". "Viimeisimmän pepsodent-keksintöni innoittajana toimi...", ettei vaan oikeasti olisi innoittajana toiminut toinen hammastahnamerkki, jolla on hammastahna ja suuvesi ollut samassa paketissa jo vuosikaudet. Sitä toista keksintöä, joka rinnastaa pepsodent-hammasharjan hikiseen ja kuraiseen lenkkariin ei sentään ole enää kai mainostettu.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Eikös se ole Elisan mainoskamppanja lehdissä, joissa on esim. Hesarista ostettu kaksi aukeamaa, joista toiselle on painettu numeroita ja toiselle piirretty sudoku-raamit niitten ympärille. Ideana on lähinnä näyttää, että mediaan löytyy hilloja; uskalletaan maksaa mainostilasta maltaita ja sitten jättää se melkein tyhjäksi.

Ja samalla hetkellä ko. lafka irtisanoo työntekijöitään minkä ehtii...

Ja sitten tää Tele-Finland mainostaa vastaavankokoisilla ilmoituksilla joka helevetin päivä, että se käyttää mainosrahansa mieluummin asiakkaan eduksi kuin mainoksiin... Heh.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
JRepo
Tuosta Tele Finlandista sen verran, että niissä mainoksissa (osassa ainakin) näkyy päivämäärä jolloin lopettavat mainostamisen.

Ai. Mainoksen viesti on mennyt minulta ohi. Kertoo paljon ko. mainonnan onnistumisesta...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Ja kaikki kunnia huonosti dubatuille pilipalimainoksille, kuten cillid bang? (voi olla että kirjoitin väärin) kyllä on sitten typerä manos. Varsinkin kun siinä paljain käsin kastetaan jotain penniä siihen mönjään ja rutuun tulee samalla teksti: Käytäthän suojakäsineitä... En ikinä ostaisia semmosta mönjää. (enkä kyllä ottaisi telefinlandia tai soneraakaan, koska nekin mainokset on niin huonoja)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Veikko
Lopettakaa se telkkarin tiiraaminen, niin ei mainoksetkaan häiritse.

On mainoksia muuallakin kuin TV:ssä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Noissa edellä luetelluissa mainoksissa yhteisenä tekijänä on katsojan aliarvioiminen.

Sen sijaan hyvin tehtyä mainosta on ilo katsoa. Mieltäni lämmittää Saarioisten mainos, jossa pieni tyttö sanoo vinkeä ilme naamallaan: "Meidän äiti tekee teidän äitien ruuat". Oikein odotin tuota mainosta, koska se oli oikea napakymppi. Samoin Siljan mainos, jossa kaksi lokkia seisoo laivan kaiteella ja toinen lokki panee siipensä suojelevasti toisen lokin hartioille.

Mainokset ovat arkista yhteiskuntakulttuuria. On olemassa hyviä mainoksia, ja sitten noita tosi huonoja. Mainokset kertovat tämänhetkisestä yhteiskunnasta paljon, kyllä niitä kannattaa seurata: ihastua tai ärsyyntyä.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Siteeraan eräällä toisella palstalla esitettyä versiota mainoksesta:

"Saanko... osan lehdestäsi?"
"Toki. Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni?"
"Kyllä!"

[size=150:2ds0cgjr]KIRVEESTÄ SINÄ SAAT![/size:2ds0cgjr]

Oikeasti, tuossa on yksi ärsyttävimpiä mainoksia ikinä, ever.

Toinen: Narisevalla äänellä lausuttuna - "Käytän Mobilaattia".

Kolmas: Epävireisellä pianolla soitettu Für Elise Buranamainoksissa.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija
geena
Mieltäni lämmittää Saarioisten mainos, jossa pieni tyttö sanoo vinkeä ilme naamallaan: "Meidän äiti tekee teidän äitien ruuat". Oikein odotin tuota mainosta, koska se oli oikea napakymppi. Samoin

Mua se mainos ärsyttää.

Vierailija

Ajattelin aloittaa tämäntapaisen ketjun ihmetellen mikä Fazeria vaivaa. Etupäässä tämä Panthóur-juttu. Mainoksen kehittäjä varmaan ihan onnessaan kuvittelee että yrmyt, vieraita kammoavat suomalaiset rupeavat hyppimään toistensa yli ja mainostamaan Fazerin puolesta Panttereita. Ihmiset jotka eivät puhu toisilleen edes bussissa tai hississä.

Samoin Fazupala vai mikä Fanipala se nyt on, alussa sillä oli hyviä mainoksia kun se nätti tyttö luki lehteä ja pyllisteli hyllyn kanssa mutta nyt on mennyt ihan kököksi koko juttu, ihan tyhmiä juttuja joilla koitetaan saada Fanipaloja kaupaksi.

Fazerin mainokset olivat ennen hyviä, mutta nykymeno on ihan syvältä. Taitaa ollut mainostoimisto vaihtunut tai jotain. Rahat vähissä varmaan ja käyttävät jotain huonoa toimistoa kun Panthóur ei toiminutkaan jostain ihmeen syystä.

Vierailija
Herra Tohtori
Toinen: Narisevalla äänellä lausuttuna - "Käytän Mobilaattia".

Onko se Mobilat jota mainostetaan edelleen 80-luvun tietokoneanimaatiolla jossa siniset KOLMIOT lieventävät punoittavaa niskaa? Niin hölmö symboli kuin olla ja voi. Lasimurskaako siellä on seassa? Terävää ja pistävää niskaan, kivaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat