Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt24.7.2008

Yle:

Lainaus:
Professori Juho Saari suomalaisista: Emme enää koe, että olemme samassa veneessä

Tutkimusten mukaan eriarvoisuus johtaa konflikteihin ja hyvinvoinnin ja terveyden heikkenemiseen.

https://yle.fi/uutiset/3-9957293 .

Rikkaat sanovat, että olemme kaikki samassa veneessä, ja suuri enemmistö on sitä mieltä, että emme ole. Olisiko tässä sopivan mielipidekeskeinen aihe keskusteltavaksi?

Itse olen tällä kertaa suuren enemmistön kannalla.

http://parapsykologia.blogspot.com

There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.
-- Herbert Spencer

Kommentit (6)

Goswell
Seuraa 
Viestejä12025
Liittynyt8.3.2010

Niin no, tavallaan ollaan samassa veneessä, rikkaat haluaa viedä meiltä kaiken, tavalla tai toisella, joten sillä lailla kyllä ollaan samassa veneessä. Vähän kuin Titanic, alakansilla tehdään työ ja yläkansilla nautitaan hedelmät.

Minun mielestä noin.

tammukka
Seuraa 
Viestejä4060
Liittynyt9.5.2010

Goswell kirjoitti:
Niin no, tavallaan ollaan samassa veneessä, rikkaat haluaa viedä meiltä kaiken, tavalla tai toisella, joten sillä lailla kyllä ollaan samassa veneessä. Vähän kuin Titanic, alakansilla tehdään työ ja yläkansilla nautitaan hedelmät.

Yläkansilla päästään pelastusveneeseen, alakansilla hukutaan.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Rikkailla vaan on paremmat veneet. Kyhät meloo risulaitalla ja rikkaat painaa muskeliveneellä ohi niin että risulaitta keikkuu.
Joo, rikkaat ei oo samassa veneessä muun kansan kanssa. Keskiluokka ja köyhätkin on eri veneissä.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11396
Liittynyt13.7.2015

Minusta kannattaisi keskustella myös sanonnan virsta väärää ja vaaksa vaaraa syvemmistä merkitystulkinnoista. Ja miten niin se akka kissalla pöytää pyyhki? Eläinrääkkäystuomio tuollaisille.

Goswell
Seuraa 
Viestejä12025
Liittynyt8.3.2010

tammukka kirjoitti:
Goswell kirjoitti:

Yläkansilla päästään pelastusveneeseen, alakansilla hukutaan.

Kokolailla tarkkaan noin.

Esimerkkinä äsköinen radio-ohjelma jota kuuntelin kun tuossa aamukahveella istuskelin, SOTE.

Montako vuotta sitä on jauhettu, mitään valmista ei ole, mutta paljonkohan konsulttifirmat ja muut kähmijät on jo rohmunneet verokertymää taskuihinsa asian pyörittelystä, Sillä verorahalla olisi palkattu pirunmoinen armeija lääkäreitä ja sairaanhoitajia, varmaan ostettu ne hävittäjätkin..

Seuraava kysymys, keitähän sieltä mahtaa löytyä noista saatanan konsulttifirmoista.

Tavalla tai toisella sano, tavalla tai toisella.

Minun mielestä noin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat