Seuraa 
Viestejä5232
Liittynyt6.5.2007

Mitä Suomi ja suomalaisuus teille merkitsee?

Minulle Suomi on varsin hyvä paikka asua, ja vaikka kaikenaikaa erinäisiä poliittisia ja taloudellisia ongelmia onki, nii en itse pätkätyöläisenä ole kokenu kurjuutta. Sadan vuoden aikana maailma on muuttunu varsin dramaattisesti, täysin. Ja Suomi on onnistunu pääsemään ja pysymään aallonharjalla. Aika harva maa voi sanoa samaa. Samoin on hienoa ettei tänä päivänä tarvi kenenkään murehtia katuväkivaltaa samaan tapaan kuin vielä esimerkiks 70-luvulla, jolloin jo vääräntyylisen kampauksen takia sai pelata Helsingissä yllätyshippaa.

Hieno maa, onnea Suomi ja Suomalaiset!

Per se

Sivut

Kommentit (47)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38028
Liittynyt6.12.2009

Voi kyllä sanoa ettei huonosti ole hommia hoidettuu 5 miljoonaiseksi kansaksi..

"Rion Kristus-patsas ja Holmenkollen liittyvät sinivalkoiseen valoshow'hun! Tässä uusimmat merkkipaikat, joissa juhlitaan Suomea

Listasta löytyy kymmeniä uusia kohteita Etiopian Addis Abebasta Kreikan Ateenaan."

https://yle.fi/uutiset/3-9955708

Sisu, kahvi ja koulutus siinä muutama oleellinen.

Titanic
Seuraa 
Viestejä945
Liittynyt10.5.2014

Ihan hyvä näin kun nykyisin on, vaikka maailman melskeet ja myrskyt ovat koventuneet ympärillä.

Vielä on rahkeita parantaa kuitenkin entisestäänkin jos tahdotaan. Ideologiat määrävät pitkälle sen kuitenkin onko menon parantaminen mahdollista. Uskon että jokerikortteja löytyy vielä peliin.

On sääli, että tuo kristillinen ideologia, joka vannoi Suomen köyhyyden ja rehellisyyden nimeen on murtunut ja tilalle on tullut sosialistisen ideologian täyteys, jossa eivät köyhyys ja rehellisyys enää kukoistaneet siinä määrin.

Monia myönteisiä uutisia kuulee päivittäin. 

Kunpa vain ideologinen yhtenäisyys saavutettaisiin eikä yksittäisiä suuria soraääniä niin paljoa kaikuisi korvissa. Monelle on vaikea luopua esim. Galatalaiskirjeen ristille menemisen vaatimuksesta ja vieraiden ilosanomien kieltämisestä tai marxilaisuuden lojaalisuus vaatimuksesta tai eliitin tunnustamisen vaatimuksesta kapitalistien toimesta. 

Yhdestä noista kolmesta pitää luopua. Siitä olen melko varma. Itse olen valinnut sen että tuo vaatimus rististä heitetään roskakoriin, mutta sen sijaan marxilaisten ja kapitalistien vaatimus lojaalisuudesta huomioidaan.

Tai sitten määritellään seuraavasti: Risti kuuluu naisille, kapitalismi miehille ja marxilaisuus lapsille.

Itse olen valinnut aivan upo uuden ideologian luomisen tien. En mitään noista kolmesta voi kannattaa sellaisenaan, vaan olen kiinostuntut TRANSHUMANISMISTA.  

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:

"Kahvi"  nimitystä kaytetään yleisesti  amfetamiinista. Amfetamiini se vasta sisukkaasti pyrköröimään koulussa auttaa. Ja tuloksena sairaimmat keskiikäiset ja  maailma hukkuu henkilökohtaiseen  tavaraan ja paskaan."ja me vain luemme" (nettiä)

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Titanic kirjoitti:
Ihan hyvä näin kun nykyisin on, vaikka maailman melskeet ja myrskyt ovat koventuneet ympärillä.

Vielä on rahkeita parantaa kuitenkin entisestäänkin jos tahdotaan. Ideologiat määrävät pitkälle sen kuitenkin onko menon parantaminen mahdollista. Uskon että jokerikortteja löytyy vielä peliin.

On sääli, että tuo kristillinen ideologia, joka vannoi Suomen köyhyyden ja rehellisyyden nimeen on murtunut ja tilalle on tullut sosialistisen ideologian täyteys, jossa eivät köyhyys ja rehellisyys enää kukoistaneet siinä määrin.

Monia myönteisiä uutisia kuulee päivittäin. 

Kunpa vain ideologinen yhtenäisyys saavutettaisiin eikä yksittäisiä suuria soraääniä niin paljoa kaikuisi korvissa. Monelle on vaikea luopua esim. Galatalaiskirjeen ristille menemisen vaatimuksesta ja vieraiden ilosanomien kieltämisestä tai marxilaisuuden lojaalisuus vaatimuksesta tai eliitin tunnustamisen vaatimuksesta kapitalistien toimesta. 

Yhdestä noista kolmesta pitää luopua. Siitä olen melko varma. Itse olen valinnut sen että tuo vaatimus rististä heitetään roskakoriin, mutta sen sijaan marxilaisten ja kapitalistien vaatimus lojaalisuudesta huomioidaan.

Tai sitten määritellään seuraavasti: Risti kuuluu naisille, kapitalismi miehille ja marxilaisuus lapsille.

Itse olen valinnut aivan upo uuden ideologian luomisen tien. En mitään noista kolmesta voi kannattaa sellaisenaan, vaan olen kiinostuntut TRANSHUMANISMISTA.  

Hmm.. Kyllähän uskonto on naisille tärkeä koska turvallisuus, yhteiset tasanormit, moraali on heille mieleistä, priorisoitua. 

Kun tiedetään että nainen ja lapsi ovat tavallaan yhtä ja samaa verta ja samassa  kehossakin, sitten kun poikalapsi kasvaa mieheksi  niin eriytyy ja kehittyy jatkuvasti kaemmas naisesta, muuttuu erilaisemmaksi  fyysisesti ja henkisesti. Niin sitä tarkoitan, että kyllä ne naiset ovat niin paljon taitavampia ja parempia imettämään ja muutenkin vauvojen kanssa toimimaan.  Mutta jos naisilta kysyy, että mitä mieltä olette ? Annetaanko lasten määrätä ja päättää yhteiskunallisita asioista,?  Niin toteavat että "eihän lapset niistä  ymmärrä "  Joten silläkurin empaattiset naiset voivat ehkä ymmärtää miltä miehistä usein tuntuu.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38028
Liittynyt6.12.2009

Keijona kirjoitti:
Lainaus:

"Kahvi"  nimitystä kaytetään yleisesti  amfetamiinista. Amfetamiini se vasta sisukkaasti pyrköröimään koulussa auttaa. Ja tuloksena sairaimmat keskiikäiset ja  maailma hukkuu henkilökohtaiseen  tavaraan ja paskaan."ja me vain luemme" (nettiä)

Kahvi on ihan vaan kahvia.

Joutuu Venäjälle nostaan aiheesta hattua, tässä asiassa. 

"Lasten lukutaidon kärkimaita ovat nyt Venäjä ja Singapore – meillä perhetausta näkyy koululaisten lukutaidossa"

https://yle.fi/uutiset/3-9961683 .

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
Keijona kirjoitti:
Lainaus:

Kahvi on ihan vaan kahvia.

Ja ympärileikkaus on ihan vaan ympärileikkaus,  teki sen sitten mekaanisesti tai kemiallisesti.

.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5232
Liittynyt6.5.2007

jussipussi kirjoitti:
Voi kyllä sanoa ettei huonosti ole hommia hoidettuu 5 miljoonaiseksi kansaksi..

"Rion Kristus-patsas ja Holmenkollen liittyvät sinivalkoiseen valoshow'hun! Tässä uusimmat merkkipaikat, joissa juhlitaan Suomea

Listasta löytyy kymmeniä uusia kohteita Etiopian Addis Abebasta Kreikan Ateenaan."

https://yle.fi/uutiset/3-9955708

Suomen vaikutusvalta maailman asioihin on kovempi ko monilla paljon suuremmilla mailla. 

Per se

TeeSi
Seuraa 
Viestejä228
Liittynyt27.5.2015

Suomalaisuus on itsellisyyttä eli ominpäin elämisen osaamista - kait se jurous on sen peilikuva.
Ainakin itse pärjäisin kalastellen, metsästellen ja pottumaata käännellen Savossa... oikeeestaan ihan ve palkkatyölle! Tosin kun on mulkavuudenhaluinen niin en nyt niin herkästi ”lapioon tartu”. Senvertta kokemusta, ettei tuo ilman ruumiillista työtä onnistu halkojen hakkuineen, paskahuussin tyhjennyksineen, hevosen hoitoineen ja verkot, merrat, vene, tuura, kelkka, jatkuva korjaaamisen elämäntapa - kaupunkilaisen näkökulmasta... arjen valjettua - kituuttamista... ellei joku välimuoto?

Mutta se on minulle suomalaisuuden ydintä, voin olla ”tukikahva” muille ja itselläkin on turvattu selusta. Vaikka tulis maailmansota tai hirveä lama... niin ei se Savossa mehiläisen lentoa muuttais!

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä9745
Liittynyt20.1.2013

Reiska kirjoitti:

Minulle Suomi on varsin hyvä paikka asua, ja vaikka kaikenaikaa erinäisiä poliittisia ja taloudellisia ongelmia onki, nii en itse pätkätyöläisenä ole kokenu kurjuutta. Sadan vuoden aikana maailma on muuttunu varsin dramaattisesti, täysin. Ja Suomi on onnistunu pääsemään ja pysymään aallonharjalla. Aika harva maa voi sanoa samaa. Samoin on hienoa ettei tänä päivänä tarvi kenenkään murehtia katuväkivaltaa samaan tapaan kuin vielä esimerkiks 70-luvulla, jolloin jo vääräntyylisen kampauksen takia sai pelata Helsingissä yllätyshippaa.

Ooksä tai olikso kännissä kun kirjotit ton?
Jos oot/olit, niin sit ookoo...

😎

L
Seuraa 
Viestejä7878
Liittynyt17.3.2005

Reiska

Kysyit:

“Mitä Suomi ja suomalaisuus teille merkitsee?”

Ei tää tällä tavalla toimi.

Tämä kysymys pitää esittää kameroiden edessä. Kolmen pennin journalistinulikka, hartaan näköisenä, kysymässä kamerasta hämmentyneeltä keskustaan eksyneeltä espoolaiselta. Kerrassaan järjetön ja sisällöllisesti tyhjä vastaus, joka kuitataan hartaalla nyökkäyksellä, ja sitten päälle vaikka Finlandia -hymni.

Tämä aika vuodesta on raskas, ja sitten vielä tämä helvetin tasalukuhomma. Ja se joulupaskakin on jo taas käynnissä.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5232
Liittynyt6.5.2007

Brainwashed kirjoitti:
Reiska kirjoitti:

Ooksä tai olikso kännissä kun kirjotit ton?
Jos oot/olit, niin sit ookoo...

😎

En ollut, olen.

Per se

Merlin
Seuraa 
Viestejä4095
Liittynyt25.9.2017

Suomi on siitä hyvä maa, että pätevämmät pääsee helposti livohkaan.

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6106
Liittynyt8.11.2012

Meielestäni yksi suomalaisuuden kuvottavimmista puolista on jatkuva heikosta itsetunnosta juontuva maailman paras paukutus. Jossa hakataan toisia selkään huolella kuinka ollaankaan niin hyviä ihan kaikessa. Kakalla käymisessäkin ollaan kansana maailman parhaita ja tikan heitossa vaikkei kukaan enää tikkaa heitäkään, kun se tikkataulu on lahonnut siihen puuhun, johon se aikoinaan laitettiin. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat