Lieriömakkara (tietokilpailu)

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

No kertokaan nyt mikä Lieriömakkara on, se on suomalainen sivistyssana.

Minä itse tiedän mikä on, se on nykyään korvattuu ruotsinkielisellä sanalla tuo lieriömakkara.

Eli nykyään käytetään lainasanaa, joka on kotoisin ilmeisesti ruotsista.

Tässä teille kysymys jota voitte miettiä. Eli tietokilpailu.

Sivut

Kommentit (48)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
="Google"Tarkoititko: merimakkara

Kaikkia hakutermejäsi sisältäviä normaaleja sivustoja ei löytynyt.

Hakusi - lieriömakkara - ei vastaa yhtään sivua.

MERIMAKKARA - SEA CUCUMBER Tämä vihertävän turkoosiin liitettävä meriesenssi on avuksi läheisten ja/tai persoonal- listen suhteiden parantamisessa, jotka ovat tukossa kipeiden kokemusten tai väärinkäsitysten vuoksi. Se purkaa nämä tukokset ja sydämen umpikujat samanaikaisesti rakkauden ilmaisun ja virtaavan kommunikaation hyväksi työskennellessään. Henkilöt, joita haastetaan ilmaisemaan tunteitaan mielensä sijaan, saavat tästä meriesenssistä paljon tukea.

Mutta mikä v*ddu on sitten meriesenssi?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

Minä itse tiedän mikä on, se on nykyään korvattuu ruotsinkielisellä sanalla tuo lieriömakkara.

Ei tunne suomalainen sivistyssanakirja, ei Google. Taitaahäntä olla harvinaisehko sana...

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Sepi
tiäremiäs

Ei tunne suomalainen sivistyssanakirja, ei Google. Taitaahäntä olla harvinaisehko sana...

Ei sitä käytetä, en ole koskaa kuullu. ei sitä kannata painaa mihinkään koska se on korvattu paremmalla sanalla.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Mielenkiintoinen tämä tiäremiähen makkarakilpailu.

Raholan syötäviä sanoja: MAKKARA-sivulta löytyi:
"Andouillette (Ranska): Silputuista suolista, vatsasta yms. sisäelimistä tehty ruokamakkara, ks. pääsanaston hakusanaa andouillette. Lähes joka paikkakunnalla Ranskassa on oma versionsa tästä makkarasta. Vastaava suurempikokoinen leikkelemakkara on andouille, joka voi olla tehty kääröksi kierretystä suolikudoksesta niin, että makkaran leikkauspinta on spiraalikuvioinen."

Eli: Olisiko andouillette suomeksi ihmismakkara?

Lainaus mummon signeerauksesta:

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat