Seuraa 
Viestejä9603
Liittynyt13.3.2017

Avaruusalukset ja lentokoneet kehittyvät kehittymistään. Puhutaan nanokuiduista ja grafeiinista etc.

Onko alumiini ja puu menettämässä valta-asemaansa laivoissa, lentokoneissa ja autoissa ?

Millä materiaalilla mennään Marsiin tulevaisuudessa ?
2. Hiilikuitu ja lasikuitu
2. Hiilikuitu ja lasikuitu
33.3%
6. Liittorakenne jossa kaikki edellisiä
6. Liittorakenne jossa kaikki edellisiä
18.7%
7. Jotain muuta...kerron kohta
7. Jotain muuta...kerron kohta
18.7%
4. Sellukuidut ja puukomposiitti
4. Sellukuidut ja puukomposiitti
12.5%
1. Teräs tai titaani
1. Teräs tai titaani
10.4%
3. Alumiini on hyvä ja kevyt + lämpötiilet
3. Alumiini on hyvä ja kevyt + lämpötiilet
6.2%
5. Styroksi ja Mylar jne
5. Styroksi ja Mylar jne
0%
Ääniä yhteensä: 48

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (236)

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9474
Liittynyt13.7.2015

Itse odotan niitä maailman ensimmäisiä mittaustuloksia puupohjaisten (puriste/komposiitti) materiaalien panssarointiominaisuuksista lähinnä ballistista suojaa koskien. Sellaisia, joissa esimerkiksi väitetyt painoon nähden kymmenkertaisesti paremmat läpäisyt saavutetaan, tai joissa esitetään ja todistetaan väitetyt mikroakenteelliset muutokset, joita voidaan verrata timantin muodostumiseen tai veden jäätymiseen yms. muihin kidemuutoksiin.

Kun joskus julkaistaan tällaisia käänteentekeviä tuloksia, niin puupohjaisten materiaalien käyttö esim. sotakaluston panssarointia voi saada mahdollisuuden olla edes järjellisen puitteissa.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9603
Liittynyt13.3.2017

Ab Surd Oy kirjoitti:
Itse odotan niitä maailman ensimmäisiä mittaustuloksia puupohjaisten (puriste/komposiitti) materiaalien panssarointiominaisuuksista lähinnä ballistista suojaa koskien. Sellaisia, joissa esimerkiksi väitetyt painoon nähden kymmenkertaisesti paremmat läpäisyt saavutetaan, tai joissa esitetään ja todistetaan väitetyt mikroakenteelliset muutokset, joita voidaan verrata timantin muodostumiseen tai veden jäätymiseen yms. muihin kidemuutoksiin.

Kun joskus julkaistaan tällaisia käänteentekeviä tuloksia, niin puupohjaisten materiaalien käyttö esim. sotakaluston panssarointia voi saada mahdollisuuden olla edes järjellisen puitteissa.

Tekemieni "kenttäkokeiden" jälkeen YritysTakomolla ( 2014-2016 ) käsittääksen asiaan perehtyi oikein yliopisto ja toimeen palkattiin myös asiaa tutkinut ruotsalainen tutkija...tiedot saattavat olla salaisia..tai kesken.

Itse keskityin telniikkaan jolla olemassa oleva lujuusennätys ( Duramold 1930-luvulta ) parannetiin noin 20-25%.lla.

- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9603
Liittynyt13.3.2017

NytRiitti kirjoitti:
Mihin listasta jäi jeesusteippi, kai siittä Mars-aluksenkin rakentais?

Jesari oli tärkein elementti jolla pelastettiin Apollo 13 varmalta tuholta.

- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9603
Liittynyt13.3.2017

ekavekara kirjoitti:
Puu menetti valta-asemansa laivoissa 100v vuotta sitten, lentokoneissa 50v sitten ja autoissa sitä ei koskaan ole ollutkaan.

Puuta käytetään edelleen vemneissä..se on suurin home built airplanes tyyppisten koneiden rakennusmateriaali edelleen.

Autoissa mm . 82 00 usd arvoinen Morgan tehdään osittain puusta....edelleen. Kaksi maailman ensimmäistä auto oli myös puusta.

- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9603
Liittynyt13.3.2017

Morgan korit tehdään puusta..koska se on kevyttä.

Kysymys on arvoista..halutaanko käsityötä ?

Ja ennenkaikkea halutaanko suorituskykyä ?

- M. King Hubbert

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9474
Liittynyt13.7.2015

Major_Overhaul kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Tekemieni "kenttäkokeiden" jälkeen YritysTakomolla ( 2014-2016 ) käsittääksen asiaan perehtyi oikein yliopisto ja toimeen palkattiin myös asiaa tutkinut ruotsalainen tutkija...tiedot saattavat olla salaisia..tai kesken.

Itse keskityin telniikkaan jolla olemassa oleva lujuusennätys ( Duramold 1930-luvulta ) parannetiin noin 20-25%.lla.

Saattavat olla tai saattavat olla olematta. Olemassakaan. Toistaiseksi niitä siis ei ole, kos ei ole julkaistu. Fantasiaa joiden varaan on huono rakentaa mitään.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13654
Liittynyt12.7.2010

Palsa ja korkki. Noilla mä lähtisin.
Bambukepit on myös kestäviä. Niitä on käytetty paljon myös betonivaluissa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9603
Liittynyt13.3.2017

Ab Surd Oy kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Saattavat olla tai saattavat olla olematta. Olemassakaan. Toistaiseksi niitä siis ei ole, kos ei ole julkaistu. Fantasiaa joiden varaan on huono rakentaa mitään.

Fantasia tosin häipyy siinä vaiheessa kun ottaa käteensä 1400 kg/m3 tiheän koivupalikan.

- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9603
Liittynyt13.3.2017

Raspu kirjoitti:
Palsa ja korkki. Noilla mä lähtisin.
Bambukepit on myös kestäviä. Niitä on käytetty paljon myös betonivaluissa.

Itse käytin Obechia lennokeissa..kun vielä vedin International Dogfighter Associationia 1991 ( Suomessa ).

Apassissa on muutama etu..se on balsan ja männyn välistä painoltaan.

- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat