Sivut

Kommentit (44)

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2925
Liittynyt7.7.2013

Nyt pitäisi olla maapallolla hiljaa ja kytkeä radio- ja tv-lähettimet pois päältä ja sitten toivoa että lentävät ohi huomaamatta.

Merlin
Seuraa 
Viestejä3261
Liittynyt25.9.2017

Äsken taisi iskeä salama, tai interstellaarinen ohjus. 

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3546
Liittynyt21.7.2017

Merlin kirjoitti:

Mä huomasin kans, sattumalta. Olin jo menny nukkumaan; yhtäkkiä käännyin vaistomaisesti ikkunan suuntaan, ja samana hetkenä oli voimakas valoilmiö. Mikä se oli?

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3546
Liittynyt21.7.2017

Mulle tuli tästä mieleen tapahtuma, jonka isäni koki lapsena (40-luvulla?) perheensä ja tuttaviensa kanssa: taivaanrannelle ilmestyi erittäin kirkas, iso valopallo. En tiedä millä tavalla se siihen tuli näkyviin, mutta se oli kuulemma jonkin aikaa paikoillaan. Sitten, se lähti mieletöntä vauhtia pois. Kukaan ei tiennyt, mikä se oli.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3546
Liittynyt21.7.2017

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Mulle tuli tästä mieleen tapahtuma, jonka isäni koki lapsena (40-luvulla?) perheensä ja tuttaviensa kanssa: taivaanrannelle ilmestyi erittäin kirkas, iso valopallo. En tiedä millä tavalla se siihen tuli näkyviin, mutta se oli kuulemma jonkin aikaa paikoillaan. Sitten, se lähti mieletöntä vauhtia pois. Kukaan ei tiennyt, mikä se oli.

Pallosalama?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ball_lightning

syytinki
Seuraa 
Viestejä9117
Liittynyt18.8.2008

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Merlin kirjoitti:

Mä huomasin kans, sattumalta. Olin jo menny nukkumaan; yhtäkkiä käännyin vaistomaisesti ikkunan suuntaan, ja samana hetkenä oli voimakas valoilmiö. Mikä se oli?

Löit kääntyessäsi pääsi johonkin tai koit valaistumisen hetken?

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3546
Liittynyt21.7.2017

syytinki kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Merlin kirjoitti:

Löit kääntyessäsi pääsi johonkin tai koit valaistumisen hetken?

Voiko valaistunut valaistua? Ehkä näköhermo vääntyi kieroon,  kun käänsin kylkeä niin äkisti. Tähtiä ei kuitenkaan näkynyt. 

Merlin
Seuraa 
Viestejä3261
Liittynyt25.9.2017

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Merlin kirjoitti:

Ei kannata sanoa tollasia. Bayesin teoreeman mukaisesti jossain vaiheessa kosahtaa anonymiteetti. Salam talvella kun on harvinaisuus.

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

Punde
Seuraa 
Viestejä2041
Liittynyt13.12.2016

"Iän mukana lasiainen pienenee ja irtoaa verkkokalvosta. Tämä tapahtuma aiheuttaa vetoa verkkokalvoon. Veto huomataan usein kirkkaina salamanomaisina välähdyksinä näkökentän laidoilla, ns. salamointina."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00687.

Päivänvalossahan tuollaisia ei tahdo huomata, mutta iltahärässä ja yön pimeydessä tuttu juttu.
Ei aiheuta toimenpiteitä.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä2925
Liittynyt7.7.2013

Lyde19 kirjoitti:
Nyt pitäisi olla maapallolla hiljaa ja kytkeä radio- ja tv-lähettimet pois päältä ja sitten toivoa että lentävät ohi huomaamatta.

Ehdotan myös että valot sammutetaan koko maapallolta kun ns. "asteroidi" on lähimmillään maata. Itse aion ainakin laittaa pimennysverhot visusti kiinni että valonvälähdykset eivät kiinitä turhaa huomiota.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28254
Liittynyt16.3.2005

Vapaa radikaali kirjoitti:
Tuskinpa se enää u-käännöstä tekee. Oli nimttäin jo lokakuussa tuo pikavierailu.

Jos tekee, sitten voidaan miettiä noita ufompia skenaarioita.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat