Syrjäseudun yhteydet, sateliittikaistaa vai muuta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä mahtaa olla paras vaihtoehto nopeiden nettiyhteyksien luomiseen kun asuu syrjäseudulla.
Asuin aikoinaan pitkään maaseudulla jonne ei saanut kuin puhelinmodeemiyhteyden ja olin ikionnellinen kun lopulta muutin kyläkeskukseen jossa oli laajakaistamahdollisuus.
Nyt olen työni vuoksi Teneriffalla ja siellä pienessä kylässä jonne ei ole eikä saa laajakaistayhteyksiä. Tämä välillä turhauttaa. Nämä keskustelufoorumitkin avautuvat niin hitaasti, että ei aina jaksa keskustella.

Onko sateliittiyhteydet nykyään jo kaikkien ulottuvilla. Uskoisin, että Teneriffan lähellä olisi sateliitteja olemassa, mutta millainen yhteys toimii hyvin ja mahdollisesti järkihintaan. Olen jostakin lukenut, että sateliittiyhteyden kanssa joutuu ottamaan myös puhelinyhteyden, jolla lähetetään omaa dataa. Se taas tuntuu hankalalta kun puhelin yhteys on hidas.
Vai olisiko jokin sateliittipuhelin ja sateliittimodeemiyhdistelmä järkevä.
Ensisijaisesti olen kiinnostunut hyvästä yhteystavasta ja toisena tulee edullisuus. Voiko nykypäivänä muodostaa yhteyden jollakin varmalla ja luotettavalla tavalla mistä maailman kolkasta hyvänsä?
Onko tietoo?

Kommentit (1)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Eikö lankapuhelinverkkoon saa liitettyä sovittimella tietokoneen, jos kärsii maksaa datasiirtomaksut tai kuukausimaksut jotka taitavat olla ika suolaiset... tosin epäilen että satelliittiyhteys olisi vielä kalliimpi.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Uusimmat

Suosituimmat