Seuraa 
Viestejä3
Liittynyt30.11.2017

Kuukausia selailtuani tätä foorumia ja teidän näkemyäksiänne, olen varsin hämmentynyt keskutelujenne keskinkertaisuudesta.
Ottaen huomioon että keskutelua käydään tiede nimikkeen alla, on hämmentävää kokea jopa myötähäpeää kommentteja lukiessa.
Jatkuva toisen henkilökohtaisuuksiin, typeryyteen taikka älykkyytteen meneminen tuntuu olevan ainoa teidän tarjoamanne sisältö lähdeluetteloita luukun ottamatta.

Ensimmäinen toimeenpide hyvän keskustelun auetessa tuntuukin olevan jonkun kimppuun hyökkääminen. On täysin käsittämätöntä miten täällä voidaan lähettää yksittäiseen keskusteluun kymmeniä tuhansia viestejä, siten että vain desimaalin murto-osa koskee itse keskustelun alla olevaa aihetta.

Milloin kinataan mistäkin: Onko silloin ja silloin, Miten voidaan tätä ja tätä.
Onko ajatus maailmanne tosiaankin niin suppea että ainoa teidän omaavanne mielipide on se, että tuo on väärässä.

Varsinkin filosofisissa (olemassaolo jne.) kysymyksissä on todella harmillista nähdä teidän tieteen nimissä torppaavan aivan kaikki ajatukset. Varsinkin kun ottaa huomioon sen, että tiede noin yleisestikkin myöntää olevansa täysin tiedoton näistä asioista.

Tämän aihen avannut on 13-vuotias, ja välillä tuntuu että pirusti fiksumpi kuin valtaosa teistä.

Tähän alle voi sitten lähinnä antaa rakentavia ehdotukisia tämän foorumin laadun parantamiseksi. Taikka sitten vanhaan tuttuun tapaan keskittyä negatiivisuuksiin, ja kritisoida toisten mielipiteitä. Stage is yours.

Sivut

Kommentit (66)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13631
Liittynyt12.7.2010

Tervetuloa!
Mikäli todellakin olet uusi.

Kannattaa yrittää pitää kiinni omasta laadustaan. Ympäristö kuitenkin vie helposti mukanaan, joten suosittelen tarkkailijan asemassa pysymistä ja mahdollisimman vähää osallistumista itse keskusteluihin.

Itse näen tämän palstan lähinnä "terapiaryhmänä" jossa jokainen ruokkii tai pyrkii korjaamaan omaa vammaansa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

iMuke
Seuraa 
Viestejä1347
Liittynyt13.3.2008

Kuten täällä joku jossain sanoikin, niin tämä on Tiede -lehden keskustelupalsta, eikä tieteilijöiden ja tutkijoiden keskustelupalsta. On täällä muutama ihan asiallisestikin kirjoitteleva tiedealan ihminen, mutta enimmäkseen tämä tosiaan on vain hörhöjen temmellyskenttä, jossa muutama selväjärkinen yrittää vielä joukossa pärjätä.

Asiallista keskustelua täältä ei löydä kuin satunnaisesti mutta jos viihdettä haet, niin sitä täältä löytyy.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9549
Liittynyt13.3.2017

Lapsen silmin mäkin näen nämä asiat ( tai siis yritän nähdä )..siis en ole lapsi mutta vietän paljon aikaa 10 vuotiaan tyttäreni kanssa...kohta 11.

Ikävintä on vaikea Semmelweis Reflexi useimmilla..korvavalo oli hyvä esimerkki.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9549
Liittynyt13.3.2017

Erikoinen piirre täällä on se että täällä on mukamas kaikki jotain tietäviä inssejä...mutta jos kysyy jotain tosi yksin kertaista asiaa laskelmineen...niin mitään vastausta ei saa...tulee ns radio silence heti.

Oletan että täällä on muutama Venäjän ja USA ja mahd. Kiinan ja Ranskan( Ruotsi/Saksa ) agentti jotka vaan vedättää jotta saavat itse tietoa jota voivat myydä. Toki osa ei edes sitä salaile.

- M. King Hubbert

tammukka
Seuraa 
Viestejä3625
Liittynyt9.5.2010

Major_Overhaul kirjoitti:
Erikoinen piirre täällä on se että täällä on mukamas kaikki jotain tietäviä inssejä...mutta jos kysyy jotain tosi yksin kertaista asiaa laskelmineen...niin mitään vastausta ei saa...tulee ns radio silence heti.

Oletan että täällä on muutama Venäjän ja USA ja mahd. Kiinan ja Ranskan( Ruotsi/Saksa ) agentti jotka vaan vedättää jotta saavat itse tietoa jota voivat myydä. Toki osa ei edes sitä salaile.

Johtuu varmaan siitä että vastapuoli on käsityksensä "lukinnut" ja kaikenlainen esim. vallitseviin luonnontieteellisiin faktoihin vetoaminen on näinollen turhaa. 

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9549
Liittynyt13.3.2017

tammukka kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä että vastapuoli on käsityksensä "lukinnut" ja kaikenlainen esim. vallitseviin luonnontieteellisiin faktoihin vetoaminen on näinollen turhaa. 

Kyllä juuri näin.

- M. King Hubbert

tammukka
Seuraa 
Viestejä3625
Liittynyt9.5.2010

Kohtuukäyttäjä kirjoitti:
Kuukausia selailtuani tätä foorumia ja teidän näkemyäksiänne, olen varsin hämmentynyt keskutelujenne keskinkertaisuudesta.
Ottaen huomioon että keskutelua käydään tiede nimikkeen alla, on hämmentävää kokea jopa myötähäpeää kommentteja lukiessa.
Jatkuva toisen henkilökohtaisuuksiin, typeryyteen taikka älykkyytteen meneminen tuntuu olevan ainoa teidän tarjoamanne sisältö lähdeluetteloita luukun ottamatta.

Ensimmäinen toimeenpide hyvän keskustelun auetessa tuntuukin olevan jonkun kimppuun hyökkääminen. On täysin käsittämätöntä miten täällä voidaan lähettää yksittäiseen keskusteluun kymmeniä tuhansia viestejä, siten että vain desimaalin murto-osa koskee itse keskustelun alla olevaa aihetta.

Onko ajatus maailmanne tosiaankin niin suppea että ainoa teidän omaavanne mielipide on se, että tuo on väärässä.

Varsinkin filosofisissa (olemassaolo jne.) kysymyksissä on todella harmillista nähdä teidän tieteen nimissä torppaavan aivan kaikki ajatukset. Varsinkin kun ottaa huomioon sen, että tiede noin yleisestikkin myöntää olevansa täysin tiedoton näistä asioista.

Tämän aihen avannut on 13-vuotias, ja välillä tuntuu että pirusti fiksumpi kuin valtaosa teistä.

Tähän alle voi sitten lähinnä antaa rakentavia ehdotukisia tämän foorumin laadun parantamiseksi. Taikka sitten vanhaan tuttuun tapaan keskittyä negatiivisuuksiin, ja kritisoida toisten mielipiteitä. Stage is yours.

Aika usein tänne TIEDE-lehden keskustelupalstoille kirjoittelevat tyypit jotka omien, hatarien "kokemustensa" perusteella pyrkivät kaatamaan vallitsevat luonnontieteelliset näkemykset. Tämä huuhaa-porukka ei esitä yleensä mitään vastineeksi vaan kaivaa "hatusta" milloin mitäkin selityksiä. Palstan laatu paranisi kun tämä porukka pysyttelisi vaikka filosofiaan tarkoitetuissa keskustelupalstoissa. Niitä on täälläkin. Kyllä keskustelijasta näkee yleensä heti millä tarkoituksella hän liikkuu. Otsikko tehdään jo niin raflaavaksi että selvästi halutaankin lokaa päälle. 

apassi
Seuraa 
Viestejä446
Liittynyt2.12.2011

Täällä oli ihan asiallistakin keskustelua joskus 7-8 vuotta sitten, mutta sitten palstaa uudistettiin teknisesti, ja käyttö hankaloitui yms. niin osa porukasta tippui pois, ja lopputulos on mitä tää on nykyisin.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9450
Liittynyt13.7.2015

Raspu kirjoitti:

Kannattaa yrittää pitää kiinni omasta laadustaan. Ympäristö kuitenkin vie helposti mukanaan, joten suosittelen tarkkailijan asemassa pysymistä ja mahdollisimman vähää osallistumista itse keskusteluihin.

Mielenkiintoista, kuinka aggressiivisen ja asiattoman henkilöiden kimppuun hyökkäilyn sekä tahallisen ketjujen sabotoimisen lisäksi sinä myös olet kärkäs kehottamaan ihmisiä poistumaan palstalta tai vähentämään kirjoittelua. Ihan kuin et haluaisikaan että täällä ollaan, viihdytään ja keskustellaan asiallisesti. Varmaan melko harvinainen "tervetulotoivotus" tuollainen, että heti alkuun kehotetaan pitämään suu kiinni.

Raspu kirjoitti:

Itse näen tämän palstan lähinnä "terapiaryhmänä"

Se on kaikkien kannalta harmi.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28658
Liittynyt16.3.2005

No onneksi nyt tulee muutos, kun kerroit meille miten paskoja olemme. Emme itse ole huomaneet sitä ollenkaan, vaan luulimme käyvämme kansainvälisen tason tieteellistä keskustelua. Se on aina varma tapa parantaa keskustelupalstan tasoa, että haukkuu tason ja keskustelijat.

Lainaus:

Niin, se on hyvä oppia, että kaikki missä lukee "tiede" ei ole mahonkia, norsunluuta ja hillittyjä latinankielisiä sitaatteja suoltavia professoristereotyyppejä. Tiede-lehti on populaarijulkaisu, joka selostaa tieteen uutisia kansantajuisesti ihmisille, ja tämä on sen keskustelupalsta kaikille, joita aihepiiri jotenkin kiinnostaa tai jotka muuten vaan eksyvät tänne. Ei tällä ole mitään suoranaista tekemistä tieteen kanssa. Ei täällä kukaan varsinaisesti tee tiedettä. Ne muutamat, jotka luulevat tekevänsä, ovat kylähulluja vailla minkäänlaista tieteellistä koulutusta tai meriittiä.

Lainaus:

Niin, sellaisia me ihmiset olemme. Taipuvasia kinasteluun.

Mutta kyllä täällä on useita fiksuja kirjoittajia (siitä huolimatta, että suurin osa heistäkin sortuu joskus lapsellisuuksiin) ja  sonnan joukossa on asiaa. Nettipalstoja pitää opetella lukemaan niin, ettei takerru siihen sontaan (jos ei halua nimenomaan pientä hiekkalaatikkonahinaa) vaan skippaa sen nopeasti ja seuloo kiinnostavat asiat.

Lainaus:

Voitko näyttää esimerkin tuollaisesta mielestäsi asiattomasta torppaamisesta?

Lainaus:

Ei millään pahalla, mutta niin minäkin luulin usein siinä iässä, että olen ihan hiton superälykäs tuleva maailman valloittaja. Mutta kyllä siperia opettaa aikanaan mikä se oma fiksuus ja muu kyvykkyys on. Ainakin jos se on tiettyä minimitasoa korkeammalla, joka vaaditaan oman ymmärryksen rajallisuuden tajuamiseen.

Lainaus:
Tähän alle voi sitten lähinnä antaa rakentavia ehdotukisia tämän foorumin laadun parantamiseksi.

Älä huomoi mielestäsi asiatonta suunsoittoa vaan pitäydy itse asiallisena ja kirjoita mielenkiintoisia viestejä mielenkiintoisista aiheista. Jos jos lipeää (sitä sattuu (melkein) kaikille), älä lannistu vaan yritä pitää edes pieni osa tuotoksestasi asiallisena. Asiallinen viesti houkuttelee asiallisen tyypin tai pari vastaamaan ja vain se parantaa keskustelun tasoa.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9549
Liittynyt13.3.2017

tammukka kirjoitti:

Aika usein tänne TIEDE-lehden keskustelupalstoille kirjoittelevat tyypit jotka omien, hatarien "kokemustensa" perusteella pyrkivät kaatamaan vallitsevat luonnontieteelliset näkemykset. Tämä huuhaa-porukka ei esitä yleensä mitään vastineeksi vaan kaivaa "hatusta" milloin mitäkin selityksiä. Palstan laatu paranisi kun tämä porukka pysyttelisi vaikka filosofiaan tarkoitetuissa keskustelupalstoissa. Niitä on täälläkin. Kyllä keskustelijasta näkee yleensä heti millä tarkoituksella hän liikkuu. Otsikko tehdään jo niin raflaavaksi että selvästi halutaankin lokaa päälle. 

Vaarallisempana pidän tätä Semmeweis Reflexistä käsrsivää porukkaaa joka on valmis myymään vaikka oman mummonsa etteä saisi nuolla NASAn tai ESAn porukan peppua.

Hyvä esimerkki on NASA space flight forum siellä suden lailla kaikki NASA wannabe rakettinsinöörit toistaa Tsiolowskin kaavoja ja näkee unta grafeiinista tehdystä hissistä LEOlle..vailla mitään tuntumaa todellisuuteen.

- M. King Hubbert

Raspu
Seuraa 
Viestejä13631
Liittynyt12.7.2010

Ab Surd Oy kirjoitti:
Raspu kirjoitti:

Mielenkiintoista, kuinka aggressiivisen ja asiattoman henkilöiden kimppuun hyökkäilyn sekä tahallisen ketjujen sabotoimisen lisäksi sinä myös olet kärkäs kehottamaan ihmisiä poistumaan palstalta tai vähentämään kirjoittelua. Ihan kuin et haluaisikaan että täällä ollaan, viihdytään ja keskustellaan asiallisesti. Varmaan melko harvinainen "tervetulotoivotus" tuollainen, että heti alkuun kehotetaan pitämään suu kiinni.

Raspu kirjoitti:

Tätä mä just tarkotin.
Tämä terapiaryhmäläinen on kovasti kiintynyt minuun ja valtaosa viesteistään käsittelee minua tai kirjoituksiani.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

jussipussi
Seuraa 
Viestejä37962
Liittynyt6.12.2009

Ensimmäinen toimeenpide hyvän keskustelun auetessa tuntuukin olevan jonkun kimppuun hyökkääminen.

Keiden kimppuun hyökkäsit? Oletko pohtinut sitä miksi muut on niin pirun tyhmiä?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28658
Liittynyt16.3.2005

Vaarallisempana pidän tätä Semmeweis Reflexistä käsrsivää porukkaaa joka on valmis myymään vaikka oman mummonsa etteä saisi nuolla NASAn tai ESAn porukan peppua.

Valitettavasti avaruusjärjestöt eivät tarvitse mummoja mihinkään.

Lainaus:
Hyvä esimerkki on NASA space flight forum siellä suden lailla kaikki NASA wannabe rakettinsinöörit toistaa Tsiolowskin kaavoja ja näkee unta grafeiinista tehdystä hissistä LEOlle..vailla mitään tuntumaa todellisuuteen.

Hitto kun tajuaisit kuinka koomiselta tuo kuulostaa. Ei tietysti sekopäälle saisi nauraa, mutta tyyppi, joka fantasioi potkuriavaruusaluksista ja antaa piupaut Tsiolkowskin rakettiyhtälölle, räksyttää muita todellisuuden tajuttomiksi on hulvaton.

Et muuten taida olla tullut ajatelleeksi, että rakettiyhtälö on suora seuraus liikemäärän säilymisestä. Väittämällä sitä vääräksi väität samalla, että liikemäärän säilyminen on epätosi. Arvaa mikä muu asia on johdettu liikemäärän säilymisestä? Siiven vastus- ja nostovoimayhtälöt. Miten ihmeessä voit pitää niitä jumalan sanana, jos samoista oletuksista johdettu rakettiyhtälö on puuta heinää? Ei siinä mitää, ettei osaa fysiikan alkeita, mutta jos ei osaa, niin ei jumalauta pitäisi alkaa selittää miten tehdään "avaruusaluksia" jotka eivät kelpaisi epärealistisuuttaan edes lasten satujen hahmoiksi, kun joku nörtähtävä pikkupoika kajauttaa, että "ei potkureilla voi lentää avaruudessa".

jussipussi
Seuraa 
Viestejä37962
Liittynyt6.12.2009

Raspu kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Raspu kirjoitti:

Raspu kirjoitti:

Tätä mä just tarkotin.
Tämä terapiaryhmäläinen on kovasti kiintynyt minuun ja valtaosa viesteistään käsittelee minua tai kirjoituksiani.

Auttaisko se jos luotaisiin sinulle vaikka ihan oma seksiketju jossa saisit Elvistellä pääosissa ja spottilamppujen loisteessa?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat