Seuraa 
Viestejä7171
Liittynyt29.6.2012

Amerikkalaisilta kyseltiin asiaa
https://www.sleepjunkie.org/no-one-sleep/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tata-ihmiset-tekisivat--jos-ei-tarvit...

Klipattua Kauppalehdestä:

26 prosenttia vastaajista käyttäisi hetket vapaa-ajan rientoihin ja nautintoihin ja 16 prosenttia purkaisi työkuormaansa.
Samoin noin 16 prosenttia vastaajista viettäisi lisähetket perheensä kanssa. Vastaavasti 13 prosenttia ihmisistä kehittäisi uusia taitoja tai osaamistaan, mutta 10 prosenttia suuntaisi kuntoilu- ja liikuntaharrastuksiin. 9 prosenttia hengailisi ystäviensä kanssa ja 8 prosenttia tekisi kotitöitä tai kunnostaisi asumustaan.

Tutkimuksessa selvisi myös, että lähes kolmannes - 28,8 prosenttia – muuttaisi makuuhuoneensa toimistoksi. Kotikuntosalin perustaisi vajaa 15 prosenttia ihmisistä. Harrastus- tai käsityötilasta haaveili tarkkaan ottaen 11,4 prosenttia ja esimerkiksi rentoutumis- ja meditaatiohuoneesta 10 prosenttia ihmisistä. 9,6 prosenttia perustaisi kirjaston ja 7 prosenttia viihdekeskuksen.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Kommentit (17)

apassi
Seuraa 
Viestejä781
Liittynyt2.12.2011

Luulen, että jos ei olisi tarvetta nukkua, olisi yhteiskunta muotoutunut sellaiseksti, että ei sitä ainakaan vapaana saisi pitää.

Jos nyt unen tarve ykskaks katoaisi, niin luulen että kulutus ja erityisesti energiantarve räjähtäisi, mikä tarkoitaa massiivisena hintojen nousuna sekä inflaationa, mikä johtaa taas 15 tuntisiin työpäiviin, sekä maapallon resurssien äkilliseen ryöstöraiskaukseen joka edelleen kiihdyttää hintojen nousua, ja tämä kierre lopulta johtaa massiivisiin kriiseihin, sotimiseen, ja lopulta ihmiskunnan massakuolemiin.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11396
Liittynyt13.7.2015

Tuskinpa mitään hyödyllistä. Söisin roskaruokaa lihoen, kuluttaisin turruttavaa massaviihdettä tylsistyen ja ehkäpä kehittäisin jonkin manian jonka voimin alkaisin agitoida netissä jotain tyhjänpäiväistä huuhaateoriaa. 

Paskapuhetta nuo "kuntoilisin enemmän, osallistuisin hyväntekeväisyyteen ja ratkoisin ydinfuusion pulmat"-sepitykset. Nämä ihmiset voisivat tehdä näitä juttuja jo nyt, mutta ei vaan lähde.

Vierailija

Kun en nuku oikeastaan ollenkaan (3-6 tuntia), teen kaikkea mielekästä. Jos en nukkuisi olenkaan tilanne ei paljoa muuttuisi. Harrastuksia on niin paljon, ettei aika riitä vieläkään niihin kaikkiin.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Mut nukkuminen on kivaa. En kyllä vaihtais sitä mihinkään muuhun vaikka pystyisinkin. Olis typerää reenata tai roikkua netissä enempi.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

MooM
Seuraa 
Viestejä7171
Liittynyt29.6.2012

apassi kirjoitti:
Luulen, että jos ei olisi tarvetta nukkua, olisi yhteiskunta muotoutunut sellaiseksti, että ei sitä ainakaan vapaana saisi pitää.

Jos nyt unen tarve ykskaks katoaisi, niin luulen että kulutus ja erityisesti energiantarve räjähtäisi, mikä tarkoitaa massiivisena hintojen nousuna sekä inflaationa, mikä johtaa taas 15 tuntisiin työpäiviin, sekä maapallon resurssien äkilliseen ryöstöraiskaukseen joka edelleen kiihdyttää hintojen nousua, ja tämä kierre lopulta johtaa massiivisiin kriiseihin, sotimiseen, ja lopulta ihmiskunnan massakuolemiin.

Jos kukaan ei nukkuisi, tuo olisi varmaan se, mihin mentäisiin. Normaali nykyinen hereilläoloaika vain skaalautuisi 24-tuntiseksi?

Mutta jos vain sinä et nukkuisi? Mitä tehdä yön tunteina, kun suurin osa ympärillä olevasta maailmasta nukkuu? Kyllä minä ainakin siirtäisin rutiiniasioita sinne, kävisin salilla ja kaupassa,  ja tekisin kotihommia. Ja lukisin kirjoja. Silloin jäisi aikaa viettää iltaa vapaammin ihmisten kanssa.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

MooM
Seuraa 
Viestejä7171
Liittynyt29.6.2012

Raspu kirjoitti:
Mut nukkuminen on kivaa. En kyllä vaihtais sitä mihinkään muuhun vaikka pystyisinkin. Olis typerää reenata tai roikkua netissä enempi.

Mutta jos nukkuminen olisi ihan yhtä mahdotonta kuin lintuna lentäminen? Voisiko ajan käytää meditointiin?

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

MooM kirjoitti:
Raspu kirjoitti:

Mutta jos nukkuminen olisi ihan yhtä mahdotonta kuin lintuna lentäminen? Voisiko ajan käytää meditointiin?

Se varmaan olisi yksi järkevä tapa. Jotenkin se yö kuitenkin pitäis rauhoittaa pois sosiaalisesta toiminnasta ja tehdä niitä asioita mitkä hiljaisuudessa tuntuu järkeviltä.

En todellakaan haluaisi että elämä olis katkotonta toimintapuuroa ja puurtamista.

- Charles Bukowski

apassi
Seuraa 
Viestejä781
Liittynyt2.12.2011

MooM kirjoitti:
apassi kirjoitti:

Jos kukaan ei nukkuisi, tuo olisi varmaan se, mihin mentäisiin. Normaali nykyinen hereilläoloaika vain skaalautuisi 24-tuntiseksi?

Mutta jos vain sinä et nukkuisi? Mitä tehdä yön tunteina, kun suurin osa ympärillä olevasta maailmasta nukkuu? Kyllä minä ainakin siirtäisin rutiiniasioita sinne, kävisin salilla ja kaupassa,  ja tekisin kotihommia. Ja lukisin kirjoja. Silloin jäisi aikaa viettää iltaa vapaammin ihmisten kanssa.

Riippuu oikeestaan ihan siitä, että tarvitaanko kroppa tai aivot kuitenkin lepoa? Mmutta jos ei nyt aleta pilkkuja halkomaan, niin varmaan ihan ekana tekisin 10kk. jatkunut remontti urakalla loppuun, ja varmaan nuo arjen yöt sitten lopulta muodostuisi tuollaisiksi kuten teillä.. kunhan jotain tekemistä on, ettei yksinäisyys iske. Jos taloudessa asuu muita, ei voi kuitenkaan pidemmän päälle isommin meluta. Varmaan sitä aloittaisin jotain sivuprojekteja tms. mitä yöt työstäisi..

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä13372
Liittynyt13.3.2017

Mä suunnittelin tonne 02:00 asti konseptiani Marsiin lentämiseksi eilen. Yritin tsekata onko vielä jokin LOOSE ITEM systeemissä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Jos kroppa ei unenpuutteesta kärsisi niin vois tehdä kahta duunia tai sitten yöduunia ja päivät harrastaa mieleisiään asioita.

- Charles Bukowski

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1558
Liittynyt13.11.2014

Jos se ei olisi kaikille mahdollista, vaan pelkästään minulle, hiipisin hiljaa kuitille kuuntelemaan yön ääniä ja nauttisin hiljaisuudesta.

Lopun ajan käyttäisin kirjallisuuden lukemiseen ja hävyttömien viestien kirjoittamiseen netissä.

JHz
Seuraa 
Viestejä2402
Liittynyt27.1.2016

Nukun 3-4 tuntia muutenkin vain päivässä nykyään, mutta jos saisin sen ajan takaisin niin varmaan olisin perheeni kanssa enemmän. Liian vähän kerkeää sitä tehdä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat