Seuraa 
Viestejä1042
Liittynyt10.6.2017

Miksi olemme hanakkaita tuomitsemaan muita ihmisiä ja tai ihmisryhmiä? MIstä se tuomitsemisen hinku kumpuaa?

Lainaus:

"”Kun joku tuomitsee sinun polkusi, lainaa heille kenkäsi.”

Seuraava askel on yksinkertainen. Hyväksy, että se mitä sanotaan ei liity sinuun millään tavalla. “Epähenkilökohtaista” se. Toisen ihmisen sanat tai mielipiteet eivät määrittele sinua. Myöhemmin voit lainata kenkiäsi noille ihmisille ja sallia heidän nähdä aidon todellisuuden.

Yleensä ihmiset, jotka eniten tuomitsevat muita, kärsivät itse alhaisesta itsetunnosta. Kun joku ei hyväksy itseään ehdoitta, he eivät pysty sen enempää hyväksymään muitakaan ihmisiä. He ovat jäykkiä perfektionisteja ja tuomitsevat muita ihmisiä joka tilaisuuden tullen.

jos et halua ihmisten tuomitsevan sinua, vältä tuomitsemasta heitä.

Ihmiset, joilla on taipumus tuomita muita ylettömästi, usein jakavat seuraavat ominaisuudet:
1. Matala itsetunto
2. Empatiakyvyn puute
3. Henkiset haavat""

Lähde:
mielenihmeet.fi

"Tehokkain saarnaaja ihmiselle on hän itse. Ihminen ei koskaan luovu himoistaan, ennen kuin nuhteet tulevat hänelle hänen omalta itseltään."

Sivut

Kommentit (57)

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lauseeseen " minä en ymmärrä, sinä olet tyhmä"  kiteytyy paljon aiheeseen liittyvää.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13690
Liittynyt12.7.2010

Niin se toni halmekin sanoi.
"Jumala armahtaa, minä en."
Paska faija ja paska lapsuus.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Titanic
Seuraa 
Viestejä945
Liittynyt10.5.2014

"Yleensä ihmiset, jotka eniten tuomitsevat muita, kärsivät itse alhaisesta itsetunnosta. Kun joku ei hyväksy itseään ehdoitta, he eivät pysty sen enempää hyväksymään muitakaan ihmisiä. He ovat jäykkiä perfektionisteja ja tuomitsevat muita ihmisiä joka tilaisuuden tullen."

Asia voi olla aivan päinvastoin. Ne joilla on alhainen itsetunto ovat luultavasti olleet muiden sortamia ja tuomitsemia. He kyllä hyväksyvät täysin itsensä, mutta muut eivät hyväksy heitä. Perfetionisteja he toki voivat olla ja välillä käyvät vapautensa vuoksi taisteluun tuomitsijoitansa ja sortajiansa vastaan.

Tämän päivän psykologia ei ole aivan luotettavaa mielestäni. Esimerkiksi joku NARSISTI- sanan käyttö on aivan holtitonta. Tuleekin itse itsenäisesti opiskella luotettavaa psykologiaa. 

Eräissä kirjoissa on väitteitä, että kun Mahdi tulee niin jokainen saa oman henkilökohtaisen bramiinin eli johdattajan ja sellainenkin väite on, että tulee näkyjen ja unien aikakausi, jossa se henkilö on REHELLISIN, jonka näyt ja unet käyvät toteen täysin. Mutta tuohan on aivan tuulesta temmattua myös. Tietenkin sellaisen henkilön näyt käyvät toteen, jonka näkyjä muut suuresti "avittavat". Mutta tarkoitan vain, että INDIVIDUAALINEN yhteiskunta saattaa korvata kollektiivisen yms. yhteiskunnan täysin.

Nuo jotka kannattava KOLLEKTIIVISTA yhteiskuntaa tahtovat ehkä luokitella INDIVIDUALISTIT jotenkin höynähtäneiksi, mutta se ei mene lävitse.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Toisaalta, sellaisen pahuuden hyväksymisen on   vaikea ymmärtää  johtavan hyvyyteen.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13690
Liittynyt12.7.2010

Ab Surd Oy kirjoitti:
Tuomiopäivä on viimeinen päivä. Elä jokainen päivä kuin se olisi viimeinen. Johtopäätös: joka päivä on tuomiopäivä.

Itse olen pyrkinyt noudattamaan tätä. Elä tänään niin että voit kuolla huomenna. Se on se aasialainen pieni lintu olkapäällä joka kysyy joka päivä. "Mitäs jos kuolet huomenna?"

- Charles Bukowski

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Tuo "kuin viimeistä päivää" eläminen vaikuttaisi ruokkivan  kerskakulutuskulttuuria ja välinpitämättömyyttä.  Mites sellainen:  Elä kuin ensimmäistä päivää sanonta kuulostaisi ? Puhkuen elämää, intoa,  kokeilunhalua ja ennakkoluulottomuutta.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10079
Liittynyt20.6.2009

Keijona kirjoitti:
Tuo "kuin viimeistä päivää" eläminen vaikuttaisi ruokkivan  kerskakulutuskulttuuria ja välinpitämättömyyttä.  Mites sellainen:  Elä kuin ensimmäistä päivää sanonta kuulostaisi ?

Jaa-a. Tuskin kovin montaa päivää huvittaisi vain nukkua, imeä tissiä ja laskea alleen, mutta tämä ihan vain omasta puolestani. En toki ala mieltymyksiäsi tuomita.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen rohkeana: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Raspu
Seuraa 
Viestejä13690
Liittynyt12.7.2010

Keijona kirjoitti:
Tuo "kuin viimeistä päivää" eläminen vaikuttaisi ruokkivan  kerskakulutuskulttuuria ja välinpitämättömyyttä.  Mites sellainen:  Elä kuin ensimmäistä päivää sanonta kuulostaisi ? Puhkuen elämää, intoa,  kokeilunhalua ja ennakkoluulottomuutta.

Ei se sitä tarkoita, ainakaan tuo mitä minä kirjoitin. Ei niin että elää, mässsäilee ja hekumoi, vaan niin että voi kuolla ilman moraalista tuskaa. On tehnyt teot jotka on tarpeellisia, on pyytänyt anteeksi, on rakastanut, näyttänyt tunteensa jne.

Eli elänyt niin että huomenna voi kuolla tuntematta katumusta tai tarvetta muuttaa jotain.

- Charles Bukowski

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:

Jaa-a. Tuskin kovin montaa päivää huvittaisi vain nukkua, imeä velliä ja laskea alleen, mutta tämä ihan vain omasta puolestani.

Vaikka todelisuuspako olisi tuttua,  niin parempi hyväksyä  se mikä on todennäköistä,  sillä niin osuvasti kuvattiin suomalaisten  enemmistön vanhuuspäiviä.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
Keijona kirjoitti:

Ei se sitä tarkoita, ainakaan tuo mitä minä kirjoitin. Ei niin että elää, mässsäilee ja hekumoi, vaan niin että voi kuolla ilman moraalista tuskaa. On tehnyt teot jotka on tarpeellisia, on pyytänyt anteeksi, on rakastanut, näyttänyt tunteensa jne.

Eli elänyt niin että huomenna voi kuolla tuntematta katumusta tai tarvetta muuttaa jotain.

Kunhan ääripäätä kärjistin. Kyllä se aikuisuudesta kertoo kun hyväksyy väistämättömän eikä ole jokapäivä vailla enempää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Tuomitsemisen ja voimankäytön ihailun taustalla saattaa olla paikkallisen uskomiskulttuurin  suurimman auktoriteetin, siis monoteismin jumalan tiedostamaton  idolisointi.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9650
Liittynyt13.3.2017

seija.hl kirjoitti:
Miksi olemme hanakkaita tuomitsemaan muita ihmisiä ja tai ihmisryhmiä? MIstä se tuomitsemisen hinku kumpuaa?

Lainaus:

"”Kun joku tuomitsee sinun polkusi, lainaa heille kenkäsi.”

Seuraava askel on yksinkertainen. Hyväksy, että se mitä sanotaan ei liity sinuun millään tavalla. “Epähenkilökohtaista” se. Toisen ihmisen sanat tai mielipiteet eivät määrittele sinua. Myöhemmin voit lainata kenkiäsi noille ihmisille ja sallia heidän nähdä aidon todellisuuden.

Yleensä ihmiset, jotka eniten tuomitsevat muita, kärsivät itse alhaisesta itsetunnosta. Kun joku ei hyväksy itseään ehdoitta, he eivät pysty sen enempää hyväksymään muitakaan ihmisiä. He ovat jäykkiä perfektionisteja ja tuomitsevat muita ihmisiä joka tilaisuuden tullen.

jos et halua ihmisten tuomitsevan sinua, vältä tuomitsemasta heitä.

Ihmiset, joilla on taipumus tuomita muita ylettömästi, usein jakavat seuraavat ominaisuudet:
1. Matala itsetunto
2. Empatiakyvyn puute
3. Henkiset haavat""

Lähde:
mielenihmeet.fi

Ennakkoluulot ja vallan tunne..kun sortaa toista saattaa itse tuntea olevansa fiksumpi ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat