Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt2.1.2018

Mistä saattaisi johtua 30min-1h kohtaukset, joissa tunnistaa ympäröivän maailman ja ymmärtää puhetta, muttei itse pysty puhumaan (tai puhe on hiljaista ja katkonaista) tai liikkumaan? Yleensä laukaisijana joku pieni stressaava asia, esim. erimielisyys leffavalinnasta tai jos joku kysyy, mitä ruokaa haluaisin syödä enkä osaa vastata. Saan itse tällaisia kohtauksia pari kertaa viikossa. En käytä huumeita tai lääkkeitä eikä alkoholi vaikuta tähän.

Olen tällä hetkellä jonossa lääkärille, mutta koska jonotus saattaa kestää vielä ainakin kuukauden, haluaisin saada täältä edes jotain ehdotuksia.

Kommentit (4)

nimmarix
Seuraa 
Viestejä612
Liittynyt2.12.2017

nalle pöh kirjoitti:
Mistä saattaisi johtua 30min-1h kohtaukset, joissa tunnistaa ympäröivän maailman ja ymmärtää puhetta, muttei itse pysty puhumaan (tai puhe on hiljaista ja katkonaista) tai liikkumaan? Yleensä laukaisijana joku pieni stressaava asia, esim. erimielisyys leffavalinnasta tai jos joku kysyy, mitä ruokaa haluaisin syödä enkä osaa vastata. Saan itse tällaisia kohtauksia pari kertaa viikossa. En käytä huumeita tai lääkkeitä eikä alkoholi vaikuta tähän.

Olen tällä hetkellä jonossa lääkärille, mutta koska jonotus saattaa kestää vielä ainakin kuukauden, haluaisin saada täältä edes jotain ehdotuksia.

Poissaoloepilepsiakohtaus ehkä, minkä voi kokeellisesti laukaista usein syvään hengittämällä.

Stressaavassa tilanteessa kun sitten hengittää liikaa, vrt. paniikkihäiriön hyperventilaatio, saattaa kohtaus tulla.

Kohtaukset eivät kestä yleensä montaa minuuttia, pitkän keston takia kyse voi olla jostain muustakin.

Olet ilmeisesti nuori?, onko pää kolahtanut ja kuinka kauan kohtauksia on ollu?

Onko ennen kohtauksia jotain aistiharhoja tai ennakkotuntemuksia?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat