Olisitko valmis tappamaan rahasta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuvitellaan tilanne, että sinulle tarjottaisiin huomattava summa rahaa, jos suostuisit tappamaan jonkun tietyn henkilön, jota et ole koskaan tavannut. Suostuisitko? Oletetaan vielä, että kiinni jäämisen riski olisi alle prosentin luokkaa.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Jos ei olisi lapsi tai ei mielellään nainenkaan, niin miksipä ei. Omatunto tuskin soimaisi. Eiköhän se palkkamurhaus ole työtä kuin muutkin, ei vain ehkä niin hyväksyttyä kuin normaalit työt. Huomattava summa rahaa olisi kuitenkin aika tarpeeseen. Noissa äänestysvaihtoehdoissa on useampi sopiva kohta, joten en voi äänestää. Aivan varmasti kuitenkin ryhtyisin tekoon mikäli itse tai tarpeeksi läheinen ihminen olisi vaarassa. Paljonko se huomattava summa on ja kuka sitten pitää wizardin saada deletoitua?

Paljonkohan länsimaissa muuten tehdään palkkamurhia?

edit: Kyllä- vaihtoehdot taitaisivat mennä kaikki. +typo

Vierailija

Tuossa on kaksi kohtaa, jotka eivät siihen oikeastaan kuulu.

Tappaisitko, jos se säästäisi ihmishenkiä ja tappaisitko, jos perheesi olisi vaarassa. Eihän normaali ihminen noihin rahaa tarvitse eikä vaadi.

Oman lapsen suojelu on jo keeneissä, jokainen normaali-ihminen yrittää tuollaisessa tilanteessa säilyttää omat keeninsä.

Ja jos taas tehdään se filosofinen kysymys, jossa joku on painamassa nappia, joka aloittaa ydinsodan ja ainoa keinosi estää se olisi päähän ampuminen. Ampuisitko vai antaisitko miljardien ihmisten kuolla itsesi mukaanlukien?

Silmiä kirvelee. tulisi jo oikein kunnos sade...

Vierailija

Miksipä ei? Raha ratkaisee nykyään kaiken. Ja mitä tulee naisen tai lapsen tappamiseen, niin eikös niiden tappaminen ole helpompaa, ainakin lasten?

Vierailija

Vakavasti, meille länsimaisille tuo
luultavasti olisi liikaa mistään summasta,
mutta rättipäillehän riittää satu neit-
seistä tuonpuoleisessa. Liekö moisia
liian vähän täällä murheen alhossa

Vierailija
Nukkumatti
Tuossa on kaksi kohtaa, jotka eivät siihen oikeastaan kuulu.

Tappaisitko, jos se säästäisi ihmishenkiä ja tappaisitko, jos perheesi olisi vaarassa. Eihän normaali ihminen noihin rahaa tarvitse eikä vaadi.

Oman lapsen suojelu on jo keeneissä, jokainen normaali-ihminen yrittää tuollaisessa tilanteessa säilyttää omat keeninsä.

Ja jos taas tehdään se filosofinen kysymys, jossa joku on painamassa nappia, joka aloittaa ydinsodan ja ainoa keinosi estää se olisi päähän ampuminen. Ampuisitko vai antaisitko miljardien ihmisten kuolla itsesi mukaanlukien?

Silmiä kirvelee. tulisi jo oikein kunnos sade...

Minä olen niin kyyninen ihmiskunnan suhteen, että ampuisin hänet ensin ja painaisin itse sitä nappia.

Vierailija
wizard

Minä olen niin kyyninen ihmiskunnan suhteen, että ampuisin hänet ensin ja painaisin itse sitä nappia.

Ammu sinä, minä voin sitten painaa nappia. Tai ammu minut ja paina sitten nappia. Tuollaisessa tilanteessa pääasia taitaisi olla, että nappia varmasti painetaan. Mistähän se tuollainen naurunappi löytyisi?

Vierailija

Saattaapi käydä niin, että jos on pakko tappaa joku, että perehe saa olla rauhassa niin sitten kun isukki on linnassa, menee tapetun kaverit kylään. Eli ei hyvä.Rahasta en tappaisi vierasta ihmistä, eihän se mulle mitään ole tehnyt. Ainoa vaihtoehto tappamisesta voisi tulla kyseeseen, jos joku henkilö yrittää/pystyy aiheuttamaan huomattavaa vahinkoa omalle perheelle. Sekään ei tod.näk. onnistu, koska poliisit hakevat heti motiivin, eli kuka oli tekijä,jäljet johtaa itseen ja siinä taas saa kaverit tietää ja sama homma,isukki linnassa ja perhe suuremmassa vaarassa. Yksi keino olisi säätää Suomeen laki, jossa kotiin tunkeutujan saisi ampua. Minusta koti on sellainen paikka mihin ei saa tulla läpi ikkunan aiheuttaen traumoja lapsille loppuiäksi, sikäli jos jäävät henkiin jne. Meni vähän ohi aiheesta....

Tietysti jos saisi miljoonan ja tapettava henkilö olisi joku raskaan sarjan rikollinen ja vaarallinen tai paha pedofiili tms., asiaa voisi miettiä, koska silloin ei itse olisi missään tekemisissä henkilön kanssa, eli vaikeampi jäädä kiinni ja epäiltyjä paljon. Sekin edellyttäisi sinkkuna olemista, ei omaa perhettä voi vaarantaa edes miljoonasta.

Vierailija

Pystyn kuvittelemaan jopa tilanteen, jossa suostuisin maksamaan siitä, että saisin tappaa ihmisen.

Joku olisi ensin kiduttanut minua ja perhettäni ja sitten tappanut perheeni. Siinä vaiheessa voisin maksaa vaikka puolet omaisuudestani, jos siten saisin hakata kyseisen tyypi kuoliaaksi.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Miksi pitäisi tappaa ihmisiä, itse en ainakaan tappaisi ketään vaikka tarvetta olisi.

Voisin ihan hyvin tappaa ihmisiä, mutta en halua tappaa. Koska en koe sitä miksikään hyväksi asiaksia.

miksi Minun pitäisi tappaa ihmisiä, jos jotain vaikka minun omaisia meinattaisiin tappaa. Ei ole minun syyni jos niitä meinataan tappaa. En ole vastuusta kenestäkään muusta kuin itsestä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ihminen on vain vastuusta itsestä, ei ole tarvis ruveta riehumaan muiden ihmisten takia, koska he voivat itse riehua, tai olla riehumatta.

Voi muutenkin auttaa ihmisiä kuin tappamalla.

Miksi minun perheeni, joku haluisi tappaa?. Kyllä luulen että jos olisin joku rikollinen ja olisin velkaa niin joku voisi yrittää tappaa . Mutta olen ottanut huomioon etukäteen että rikolliseksi ei kannata ruveta, koska siinä voi aina olla lieveilmiöitä.

Siksipä kukaan ei ketään tapa, koska aina asioilla on joku todellinen syy. Mikä taas johtuu jostain.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Cali
Miksipä ei? Raha ratkaisee nykyään kaiken. Ja mitä tulee naisen tai lapsen tappamiseen, niin eikös niiden tappaminen ole helpompaa, ainakin lasten?

Kaikki en tappaminen on helppoa, jos ei osaa tappamiseen varautua. Samanlailla se luoti uppoo henkilöön. oli se sitten mies tai nainen. Tämä tuskin on mikään sukupuoli kysymys, vaan ihan täyttä tasa-arvoa

Vierailija

Riippuu ihan kuka maksaa palkan ja onko se laillista yms.

Alle prosentin kiinnijäämisriski kyllä viittaa lailliseen tappoon, voisin harkita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat