Niuhot naapurit!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Yläkerran ylimielinen haaska urputti, että rappukäytävässä ei saisi liikkua 22-06 välillä, no se on sitten opeteltava lentämään tai telekineesiä

Olin niin haavi auki, etten pystynyt ällistykseltäni edes sanomaan mitään

Onko muilla kokemuksia, älyttömiä omia sääntöjä keksineistä persereiistä, jota luulevat itsestään liikoja?

Ymmärränhän minä sen, etten luukuta Cannibal corpsea kahvat kaakossa aamukolmelta, enkä poraa seiniin reikiä yöaikaan, mutta rajansa kaikella, olen kuullut, että jossain on valitettu siitä, että yöllä ei saisi vetää vessaa tai käydä suihkussa ym. absurdia...olen harvinaisen huonolla tuulella, plääh

Enkä todellakaan ole mikään häirikkö, ainoatakaan valitusta ei ole sinä yli kymmenenä vuotena tullut mistään, minkä olen kerrostalossa asunut. Ehkä ei pitäisi tälläisestä pahoittaa mieltään, mutta minkäs teet, pahoitin jo.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

En saanut kerran mennä omaan rappuuni, koska olin nuori ja nuorethan ovat tunnetusti huligaaneja, vúlgaareja persoonia, väkivaltaisia, eivät kunnioita vanhempien eli kaikkea sitä, mitä vanhemmat ovat lapsilleen opettaneet.

Tosiaan muutaman tuskaisan yrityksen jälkeen pääsin omaan rappuuni.
Ai niin, se tiukkis oli meidän talon rappioalkoholisti, joten en ihmettele hänen käyttäytymistään.

Toinen tapaus:
Kyseessä oli aamu ja kello oli noin 3:00. Yksi kaveri heitteli viemärinkantta ympäriinsä purkaessaan testosteronin tuoman miehisen paineen sekä tehdessään kuningas alkoholille palveluksia. Onneksi tämä "kaveri" sitten lopetti muutaman poliisilla uhkailun jälkeen, jota eräs rouva parvekkeeltaan esitti. IHMISET ÄLKÄÄ JUOKO LIIKAA, MUUTEN VOI KÄYDÄ IKÄVÄSTI.
Perusasioita täytyy joskus toistaa, jotta ne ymmärrettäisiin.
Tuskin tämä kaveri silti tällä palstalla on.

Vierailija

Yksi hauska sattumus opiskeluajoiltani.

Tätä samaa juttua olen kuullut mainittavan urbaanilegendaksikin, mutta tämä on ihan totta. Urbaanilegendassa on asiaa kärjistetty.

Asuin muinoin ammoisella 1980 -luvulla osoitteessa Teinitie 2 opiskelija-asuntolassa. Samassa rapussa asui nuori opiskeleva aviopari kolmannessa kerroksessa. Urospuolisella osalla keskiviikkoilta oli mennyt hieman ns. pitkäksi ja kun hän oli palailemassa kotiinsa kahden-kolmen aikoihin hän tajusi, ettei vaimo päästä häntä sisälle asuntoon (asiasta oli varoitettu, ja avaimia ei olut mukana)

Fiksu opiskelijamme varautui tilanteeseen. "Kun olen päässyt kotioven taakse tempaisen oven heti auki ja kiepsahdan vessaan, pistän oven kiinni ja nukun siellä."

Ajatus oli aivan oivallinen ja näin hän toimikin.

Opiskelijakaverini oli enemmän kuin hieman nolo herätessään vessastamme toisessa kerroksessa aamulla.

Vierailija

Sivustolla Etelä-Suomen kerrostalokyttääjät http://www.kyttaajat.net/ on hauskoja vinkkejä naapureiden kyttäämiseksi. Sivustolta voi tulostaa valmiin lomakkeen, johon voi kirjata naapurien touhut ylös. Espi000, voisihan kaavakkeen tulostaa ja pudottaa niuhon naapurin postiluukusta.

Sivustolla on myös suojautumisvinkkejä kyttääjiä kohtaan, samoin kyttääjien kyttääjiä kohtaan: Naapurien pienimmätkään työasiat, ostokset tai ihmissuhdeongelmat eivät jää heiltä huomaamatta. Mutta mitä tehdä, jos naapurissasi asuu toinen kyttääjä, joka valitseekin kohteekseen sinut?

Vierailija

Tutustuttu on ja siellähän se meidänkin talo komeilee, harmi, ettei asunnonvälitystoimistot kerro asiakkailleen pikkumaisista naapureista.

Vierailija

Sivustolla kunnostautuu myös Mummolan kotitalo. Olenkin kehittänyt oman strategian aktivisteja vastaan: olen uskomattoman ystävällinen. Menevät aivan tolaltaan.

Kannattaa tervehtiä aina sydämellisesti, Pitää ovea auki tai odotuttaa hissiä. Lausua pikku kohteliaisuuksia tai yhdentekeviä, mutta aina aurinkoisia huomioita. Net on varautuneita haistatteluun yms. mutta menevät herttaisuuden edessä sekaisin.

Jos tiedät altistuvasi arvostelulle, torju! Ennen sikabileitä imelänaurikoiseen postikorttiin kirjoitettu pahoittelu esim. hissiin teipattuna hatuttaa niitä kahta kamalammin. Jos vieraasi sitten oksentaa postiluukkuihin ym. kamalaa, vie kukkia ja kalvenna ruuneperit sulimmilla anteeksipyynnöillä.

Jossain vaiheessa sinut pyritään värväämään kyttääjien klaaniin ("jos et voi voittaa heitä, liity heihin" ). Yleensä sinut koeteaan vihkiä jäseneksi haukkumaan kolmatta asukasta. Silloin kannattaa heittäytyä ihan ymmärtämättömäksi ja ruveta ylistämään jotain kyttääjän tekoa, vaatetta tai kampausta.

Joskus voitte yhdessä haukkua huoltoyhtiötä, hiekottajia tai hiekanpoistajia. Ainahan voitte olla yhtä mieltä siitä, että ennen kaikki oli paremmin.

Kolmattakymmentä vuotta olen pärjännyt, eivätkä vieläkään ole saaneet otetta.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Setäni yritti reippaanpuoleisen baari-illan päätteeksi kotiinsa omilla avaimilla. Oli vain niin vaikeaa osua siihen avaimenreikään. Tuli paikalle poliisi. Ei avannut hänelle ovea hänen omilla avaimillaan ja auttanut ystävällisesti sisälle, vaan tylysti vei kotiovelta putkaan.

Paljon olen tarinoita kuullut ylirherkistä naapureista, jotka valittavat pienimmästäkin risahduksesta. Onneksi ei ole naapuriksi sattunut. Vaikka olenkin hiljainen ja rauhallinen asukas, niin käyn kyllä yölläkin vessassa ja kuljen rapussa "kiellettynä" aikana. Itse olen joskus tehnyt valituksen todellisesta häiriköinnistä, mutta se on jo toinen tarina.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Naapurin täti kävi kerran vaatimassa, että vessaa käyttäessäni koittaisin pissiä reunaan eikä suoraan veteen, kuulemma vastuuton ja holtiton vessakulttuurini häiritsi kovasti.

Vierailija
Aatos
Naapurin täti kävi kerran vaatimassa, että vessaa käyttäessäni koittaisin pissiä reunaan eikä suoraan veteen, kuulemma vastuuton ja holtiton vessakulttuurini häiritsi kovasti.

Kysyitkö että sisäreunaanko vai ulkoreunaan?

Vierailija

Tuo suoraan veteen flosotus on muuten vihoviimeinen idioottimaisista tavoista joita ihmisellä voi olla.
Mikä p--- panee hemmon keskellä yötä suuntaamaan suihkunsa suoraan keskelle vettä ?
Tai ylipäätään koskaan!?
Onko takana jokin alitajuinen suorituksen onnistumisesta johtuva jäänne "Äippä kato kun osaan jo itse" -tyyliin vai ihan vittuillessaan suoritettu häiriö?
Saatana jos iso aikuinen mies ei osaa tähdätä laitaan niin jossain on vika!'
Aikanaan kerrostalossa asuessaan Kunkun naapurissa asui tuonkaltainen virtsavaivainen tumpelo, joka ulospäin näytti luimistelevalta olmilta poninhäntineen, mutta aina aamuyöstä töihinlähtövalmisteluissaan koko rappu hereille, kun piti julistaa reviiriään tms vajaata.
Aamuyöstä syvimmästä unesta hereille kiskottu Kunkku jopa haistoi mielessään väkevän virtsan hajun ja oli valmis kuristamaan mikäli vastaan tulisi... kahden lapsen isä, joten eläkööt, perkele.

Vierailija

Niin tokihan järjenkäyttö on sallittua, eikä toki pidä tahallaan pitää ylenpalttista meteliä, että koetan minäkin sihdata siihen reunukseen, mutta juu meillä ei katsota hyvällä, jos liikkuu öisin, pitää varmaan odotella pihalla siihen 06.00 asti jos ei ennen yhtätoista ehdi kotio.

Tulipa muuten mieleen muisto entisestä kämpästä, jossa naapuruston mummot päivittelivät epämääräistä elintapaani(Naapurin mies kertoi).
Liikuin ties mihin aikaan Pääosin siksi että olin vuorotöissä ja sen lisäksi tein keikkahommia, jotka usein venyivät sinne pikkutunneille että pakostakin oli vähän koluttava yöaikaan ja liikuttua rappukäytävässä. Kun aamukolmelta pääsee paskaisena joskus 20 tunnin työurakan päätteeksi kotiin koisimaan, niin pitäisikö muka olla peseytymättä? Astetta huonompi ihminen.

Vierailija

Joskus pienenä kävelimme isän kanssa rappukäytävässä ja naapurit olivat juuri menossa kotiinsa. Kysyin sitten isältä kovaan ääneen: "Isä, onks noi ne herkkäkorvaset naapurit?" (He olivat)

Saivat ansionsa mukaan. Kai isäkin oli vähän nolona, mutta ei se kai liikaa haitannut.

Vierailija

Hyvä! täältähän löytyikin just sopiva topici.
Nyt on pakko avautua

Kävin hakemassa maton ulkoa kuivaamasta, ja askarrellessani sitä ”kuljetuskuntoon” niin joku sangen outo naapuri huusi parvekkeelta – onx toi sun matto??? Ja tuntui vielä kaiken lisäksi oleva selvin päin.
Hetken mietittyäni tätä outoa kysymystä, vastasin – Joo, on se mun. Jonka jälkeen heitin maton kainaloon ja aloin siirtymään kotia päin.
Niin naapuri fiksuuttansa päätti ilmoitella perään että - en ole ikinä nähnyt sulla tommosta mattoa.
Tässä vaiheessa alkoi jo vähän epäilyttää ”että tulikohan otettua oikea matto”, oli pakko vielä varmuudenvuoksi tarkistaa asia, ja oikeahan se oli. huh.
Ilmoitin parvekkeelle, naapurilleni että – Harvoin mä muitten mattoja ulkoilutan pitkin pihaa.
Tässä vaiheessa naapuri päätti asiakseen ottaa nokkiinsa, ja tokaisi – Kai sitä kysyä saa? Sitten vastausta odottamatta, kääntyi tomerasti ympäri ja lampsi sisälle huoneistoonsa.
Tässä vaiheessa meikäläinen jäi seisoo pihalla huulipyöreänä, miettien ”että mitä vittua äsken tapahtu?”

Ensinäkin tämän ihmislapseksi syntyneen(oletus) kommentti: En ole ikinä nähnyt sulla tommosta mattoa.
Ei pitäisi olla yllätys! Oon koko naapuria nähnyt noin kolme kertaa, parinvuoden sisällä. Vielä vähemmän sillä on ollut mahdollisuuksia nähdä meikäläisen mattoja(oletus).

Toisekseen, helvettiäkö kyselee typeriä jos ei oleta saavansa siihen yhtä idioottimaista vastausta?
Vetää vielä kaikenlisäksi herneen nenään, tuollaisesta pikku jutusta

Senkin kykenisin vielä ymmärtämään, että se olisi seinänaapuri ja olisin sen yönherkkähetkiä häirinnyt jollakin tapaan, mutta ei! Se ei ole edes seinänaapuri, eikä asu edes samassa rapussa. Jumalauta!

Vierailija

Hyvät naurut oon saanu tämän topicin löydettyäni

Itseäni riivaa naapurit, jotka mekastaa päivin ja öin.

Rappu raikaa musiikista siihen malliin, että oletan stereoiden sijaitsevan käytävänovea lähimmässä huoneessa. Oletan sitä myös siksi, että vaikka asunto ei sijaitsekaan omani alapuolella, niin makuuhuoneeni ei välty tärähtelyltä ja mökältä. Musiikiksi sitä mekastusta ei voi kutsua.

Tällä porukalla (erityisesti teini-ikäiset lapset ja heidän sankka kaverijoukkionsa) on tapana viettää aikaansa parvekkeella – kaiketi vanhemmat ovat kieltäneet sisällä tupakoinnin. Möykkä on siis saatava sinne asti kuulumaan, mikä aiheuttaa sen, etten omalla parvekkeellani pysty ääntä korottamatta keskustelemaan omien ystävieni kanssa. Sisälle möykkä kantautuu, vaikka olisi ikkunat ja ovet kiinni.

Eilen paloi taas pinna totaalisesti. Nykäsin aamutakin ylleni ja kipasin alakerran ovikelloa rimputtamaan oikeen urakalla (heh, jälkikäteen ihan huvittaa, rämpytin varmaan 10 kertaa putkeen tahallani). Jätkä avasi oven, oli aika hilpeellä tuulella. Kun mainitsin, että mun sänky tärisee kun se on kääntänyt nupit kaakkoon, niin pojun silmät kirkastui entisestään ja mairean hymyn kera totesi että "ihan tosi? No ei tullu tehtyä huonoja kauppoja sit".
Njoo, kehotin silti vaihtamaan pienempiin skobeihin tai hankkimaan kuulokkeet...

Sillä kertaa huomautus sitten kuitenkin tepsi ja sain kuin sainkin lopulta unenpäästä kiinni - ilman teknobasson "tuudutusta". Erävoitto siis
Taidanpa ensi kerrallakin rohkeesti rämpyttää ovikelloa.

Tähän mennessä olen nääs tyytynyt parvekkeelta rääkymiseen. Mikä vie itseltäni äänen ja hermot. Mutta suo naapuritalon asukkaille iloa elämään (olen nähnyt heidän hymyilevän suopeasti).
V****tuksen noustessa huippulukemiin - koska joutuu kiljumaan moneen otteeseen jotta viesti menee perille, ei sitten enää väsytäkään moneen tuntiin. Se on harmillista se, koska itsekin joskus nupit kaakkoon kääntävänä odottelen ”tyynesti”, järjestyssääntöjen mukaiseen klo 23 hiljaisuuteen saakka. Jos raikaaminen jatkuu vielä sen jälkeen, niin sitten saatan puuttua asiaan..
Siis saatan. Vajaat 3 vuotta ovat siinä riekkuneet ja noin 5 kertaa olen asiasta huomauttanut.

Sitä vaan en tajua, että asunnon ylä- ja alapuolella asuu perheitä joissa pieniä lapsia, heitä mökä ei tunnu vaivaavan lainkaan

Kaiken huipuksi:
aikoinaan taloyhtiön talkoissa eräs emäntä toi julki asuvansa kanssani samassa rapussa. Koitin silloin tiedustella häneltä, mistä asunnosta se meteli mahtaa oikein tulla. Kovasti muori siinä taivasteli huomanneensa samaa kauhiaa möykkää, muttei millään suostunut kertomaan mistä se tulee. Hänen kerroksessaan kuulemma joku.
Nå, annas olla kun talkookaljat oli juotu ja väki puikki kuka mihinkin.. suurin osa jatkoille ko. naishenkilön ja hänen miehensä kotiin.
Ja mitäs sitten tapahtuikaan! Se saakutin mökä alkoi tursua stereoista !
Paheksuvat katseeni eivät saaneet vastakaikua, joten murjotin sitten yksikseni sen kerran
Siitä lähtien ei ole ollut epäilystäkään kuka rapussa muiden korvia riivaa. On meinaan aina ne samat kipaleet uudestaan ja uudestaan.. niiden vanhempien puolelta. Nuorison musasta nyt ei saa sanoista tai melodiasta mitään tolkkua, sen verta on bassonnupit väännettynä.

Semmosta meilläpäin.

Vierailija
Mummo
Sivustolla kunnostautuu myös Mummolan kotitalo. Olenkin kehittänyt oman strategian aktivisteja vastaan: olen uskomattoman ystävällinen. Menevät aivan tolaltaan.

Kannattaa tervehtiä aina sydämellisesti, Pitää ovea auki tai odotuttaa hissiä. Lausua pikku kohteliaisuuksia tai yhdentekeviä, mutta aina aurinkoisia huomioita. Net on varautuneita haistatteluun yms. mutta menevät herttaisuuden edessä sekaisin.

Jos tiedät altistuvasi arvostelulle, torju! Ennen sikabileitä imelänaurikoiseen postikorttiin kirjoitettu pahoittelu esim. hissiin teipattuna hatuttaa niitä kahta kamalammin. Jos vieraasi sitten oksentaa postiluukkuihin ym. kamalaa, vie kukkia ja kalvenna ruuneperit sulimmilla anteeksipyynnöillä.

Jossain vaiheessa sinut pyritään värväämään kyttääjien klaaniin ("jos et voi voittaa heitä, liity heihin" ). Yleensä sinut koeteaan vihkiä jäseneksi haukkumaan kolmatta asukasta. Silloin kannattaa heittäytyä ihan ymmärtämättömäksi ja ruveta ylistämään jotain kyttääjän tekoa, vaatetta tai kampausta.

Joskus voitte yhdessä haukkua huoltoyhtiötä, hiekottajia tai hiekanpoistajia. Ainahan voitte olla yhtä mieltä siitä, että ennen kaikki oli paremmin.

Kolmattakymmentä vuotta olen pärjännyt, eivätkä vieläkään ole saaneet otetta.

Helkkari! Nauroin itseni aivan tärviölle! Pitää pistää korvan taakse, josko joskus olisi käyttöä. Kiitos, Mummo!

Vierailija
Espi000
Yläkerran ylimielinen haaska urputti, että rappukäytävässä ei saisi liikkua 22-06 välillä, no se on sitten opeteltava lentämään tai telekineesiä :?:

Olin niin haavi auki, etten pystynyt ällistykseltäni edes sanomaan mitään :D

Onko muilla kokemuksia, älyttömiä omia sääntöjä keksineistä persereiistä, jota luulevat itsestään liikoja?

Katteleppa tuolta: http://www.kyttaajat.net/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat