Seuraa 
Viestejä9535
Liittynyt13.3.2017

Huomasin ratkaisevani suihkussa kaikki VAWT voimalaani liittyneet ongelmat sen jälkeen kun olin tehnyt noin 40 minuutin salitreenin ja olin suihkussa...siis oma sali kellarissa ja omassa suihkussa.

Aiemmin huomasin noin 30+ minuutin jälkeen pyörälenkilla tapahtuvan samoin...mutta kun lenkit venyivät 5 tuntusiksi mitää huikeita innovaatioita ei enää synnyt 1 tunnin polkemisen jälkeen.

Mistä tämä johtunee ? Kello on noin 09:00 - 10:30 näissä tapauksissa.

Miten muilla ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Kommentit (12)

mdmx
Seuraa 
Viestejä4692
Liittynyt23.11.2009

No sillon kun on aivokemiat hyvällä tolalla.

Liikunta on hyvä, liikunnan aikana ja sen jälkeen asiat on kirkkaita ja polku mitä kulkea selvästi näkyvissä. Yli tunnin seteistä ei oo kyl paljoo kokemusta mut varmasti se siitä laantuu kun tottuu vallitsevaan tilaan.

Oma fiilis vaikuttaa IQ testissäkin helposti 10pistettä.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3958
Liittynyt21.7.2017

Mulla ajatus rupeaa kulkemaan aina hetki sen jälkeen, kun nousen koneelta (heh) - teen lumitöitä, tiskaan tai pesen pyykkiä, ja varsinkin suihkussa (jossa olenkin viettänyt niin paljon aikaa, että sähkön tasauslasku oli 100 euroa). Luulen että se on mielen siirtymävaihe keskittymisestä "free modeen", eli aivojen tietyt osat on vielä aktiivisia... mutta keskittymisestä vapaita, jolloin luovuus ei ole kahlittu?

VVM = varhainen vuorovaikutusmalli

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9535
Liittynyt13.3.2017

Joo toi koneelta nouseminen pätee myös....eli aivot tarvii liikunnan antamaa voimaa..lisää veren virtausnopeutta ja happea ???

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3958
Liittynyt21.7.2017

Mä en oo kertaakaan käyttäny saunaani, kun mietin sähkölaskua. En tiedä onko vartti suihkussa sen halvempaa (kuuma vesi). Mitä sähkökiukaan lämmitys mahtaa maksaa, noin?

mdmx
Seuraa 
Viestejä4692
Liittynyt23.11.2009

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Mä en oo kertaakaan käyttäny saunaani, kun mietin sähkölaskua. En tiedä onko vartti suihkussa sen halvempaa (kuuma vesi). Mitä sähkökiukaan lämmitys mahtaa maksaa, noin?

Vähän vajaa euron kerta. Money well spent.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3958
Liittynyt21.7.2017

mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Vähän vajaa euron kerta. Money well spent.

Jaaa.... :] Mä taidan muuttaa viikonlopuks saunaan!

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3958
Liittynyt21.7.2017

Major_Overhaul kirjoitti:
Dataa; https://www.talouselama.fi/uutiset/neurologin-7-neuvoa-nain-saat-enemman...

Hyvä kirjoitus. Jokaisen opiskelijan/uraihmisen olisi hyvä lukea tuo. Ja tämä muutenkin:

Varaa työpäivän alkuun varttitunti sen pohtimiseen, mitkä tehtävät pitää saada tehtyä saman päivän aikana. Vaikka päivä toisi yllätyksiä eikä suunnitelma toteutuisi sellaisenaan, olet kuitenkin päivittänyt itsellesi, mikä on tärkeää.

Mä teen lähes päivittäin listan kaikista tehtävistä, joita pitää hoitaa: järjestys, ja tärkeys.

Käyttelijä
Seuraa 
Viestejä231
Liittynyt31.12.2017

Simultaanitulkkien työergonomiaan kuuluivat aivojen osalta riittävä lepo, sekä yöunet että työn jakaminen (tehokkaasti aivot työskentelevät 20min, seuraava notkahdus tulee ~40min kohdalla, kahteen tuntiin mennessä työn laatu putoaa merkittävästi, 6h/pvä max) riittävillä tauoilla päivä ja viikkotasolla. Kevyt liikunta, mutta etenkin käveleminen piristää aivoja ja vielä tehokkaampaa se on metsässä, jopa mielikuvitusmetsäkävely vähentää akuuttia stressiä ja rentouttaa aivoja. Ruokailu kevyesti ja usein on aktiivisen toiminnan takaamiseen parempi tekniikka, kuin harvoin isompia annoksia syöden. Vireystila vaihtelee yksilöittäin mm luontaisen unirytmin takia, mutta yleisesti ihmisten vireystila on paras toisen unen, ravinnon saamisen ja kevyen liikunnan jälkeen eli yleensä aamupäivästä. Poikkeuksia unohtamatta, noilla meitä neuvottiin huolehtimaan, ettei aivot "ala surista", mikä lie ylikuormitustila sekin...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat