Seuraa 
Viestejä9000

MTV:n sivuilta:
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagen-pyytaa-anteeksi-...

Volkswagen pyytää anteeksi "harkintakyvyn puutetta": Ihmiset ja apinat laitettiin hengittämään dieselauton pakokaasuja.

Kommentit (16)

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä7801

Saksalaiseen kansanluonteeseen kuuluu olennaisena osana kaasuttaminen. Siksi siellä ei koskaan ole ollut edes moottoriteillä nopeusrajoituksia.

Ei voi siis syyttää autonvalmistajia, koska ei koiriakaan voi syyttää kun ne tuhoavat sohvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
HuuHaata
Seuraa 
Viestejä7801

Brainwashed kirjoitti:
Reilu 70 vuotta sitten ne kaasutti satoja tuhansia ihmisiä, joten tuo on siihen nähden vielä aika lievää...

😎

Aina kaikki riippuvuudet aloittaa ilmentymisensä pienistä jutuista. Pikkuisen kaasutin, vähän join, yhden poltin jne. Tuttua huttua. Siitä se sitten lähtee lapasesta.

Keijona
Seuraa 
Viestejä19304

Lainaus:
Lainaus:
Reilu 70 vuotta sitten ne kaasutti satoja tuhansia ihmisiä, joten tuo on siihen nähden vielä aika lievää...

😎

Aina kaikki riippuvuudet aloittaa ilmentymisensä pienistä jutuista. Pikkuisen kaasutin, vähän join, yhden poltin jne. Tuttua huttua. Siitä se sitten lähtee lapasesta.

"Vähän raskaana" kuuluu samaan kastiin

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Vierailija

Mutta Suomessa volkkari taitaa olla ostetuin auto. Kukaan ei taida muistaa tehdasviallisia, öljysyöppöjä moottoreita, joita ei korjattu takuuseen, vaan ostaja kärsii nahoissaan. Nyt eivät kelpaa vaihtoautoina autokauppiaille, tai hyvitys on olematon. Ja noita kyseisiä VAG-konsernin moottoreita on useissa automerkeissä, kuten esim. Skodassa.   http://www.tuulilasi.fi/uutiset/maahantuoja-nama-vw-moottorit-syovat-oljya-nain-korjataan

Samaan kastiin tais lukeutua jakohihnaongelmat? Ja sitten vielä tämä päästömanipulaatio. Suomessa ostaja kärsii  nahoissaan päästömanipuloiduista autoista vaihtoarvon alenemisen. VW-konserni menee nyt skandaalista toiseen.

Itse tein äskettäin sellaisen ratkaisun, että kokeilen Etelä-Korealaista autonrakennustaitoa, eli Hyundaita. Kai niissäkin on ongelmia, mutta tuskin samanlaisia kuin mitä nykyvolkkareissa.

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
Se kääpä mikään iso ollu.

Eihän se fyysisesti iso ollut, mutta maailmanhistorian mittakaavassa melkoinen. Stalin oli myös historiallisesti merkittävä, vieläpä samoista syistä, mutta tais käyttää kaasun sijasta nikkelinappeja..

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä14431

ovolo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Se kääpä mikään iso ollu.

Eihän se fyysisesti iso ollut, mutta maailmanhistorian mittakaavassa melkoinen. Stalin oli myös historiallisesti merkittävä, vieläpä samoista syistä, mutta tais käyttää kaasun sijasta nikkelinappeja..

Mao lyö laudalta nuo molemmat luuserit, niitten molempien yhteenlaskettujen raatolukujen verran, ja vieläpä sen päälle nokittaen muutamalla kymmenellä miljoonalla.

MooM
Seuraa 
Viestejä11536

Ab Surd Oy kirjoitti:
Se kääpä mikään iso ollu.

Mutta ei mitenkään lyhytkään, ilmeisesti jotain 175, ehkä vähän enemmänkin. Siihen aikaan keskiverto tai jopa vähän yli. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Saksalainen auto on Suomessa jonkinlainen uskonto. Tutulla on Mercy joka syö öljyä litraluokkaa tonnilla, mutta uusi pitää saada silti. Ford Fiestaan( toinen oma uusi ajossa, 8000 km, ensimmäisellä ajoin 30 000, vaihdoin vain uusimpaan ja varustellumpaan, ei muuta syytä kolmen vuoden jälkeen) ei tarvitse öljyä lisätä 20 000 km:n huoltovälillä, kulutuksen tuollakin ajalla tuskin huomaa mittatikussa). Tosin tämänkin moottori on kilven mukaan tehty Kölnissä, ehkä suunnittelu muualla?

Vierailija

Dr Strangelove kirjoitti:
Saksalainen auto on Suomessa jonkinlainen uskonto. Tutulla on Mercy joka syö öljyä litraluokkaa tonnilla, mutta uusi pitää saada silti. Ford Fiestaan( toinen oma uusi ajossa, 8000 km, ensimmäisellä ajoin 30 000, vaihdoin vain uusimpaan ja varustellumpaan, ei muuta syytä kolmen vuoden jälkeen) ei tarvitse öljyä lisätä 20 000 km:n huoltovälillä, kulutuksen tuollakin ajalla tuskin huomaa mittatikussa). Tosin tämänkin moottori on kilven mukaan tehty Kölnissä, ehkä suunnittelu muualla?

Itsellä oli vähän kaytettynä hankittu patonki, eli Peugeot 406 Break vm. -04 dieselkoneella. 400.000 ajettuna lähetin nyt paalaamoon. Moottorin puolesta olis mennyt vielä hyvinkin 100000 km lisää, mutta vanhana miehenä alkoi kyllästyttää jokavuotinen pyöräntuennan nivelten vaihto katsastukseen. Toisaalta oma syy, kun rikastutin Broman Group:pia (Motonet) ostamalla ala-arvoisia osia, enkä merkkiosia marmoritiskiltä.

"Oikeat" automiehet halveksivat ranskalaisia autoja, sanovat että he ostavat ranskalaisia vain kioskilta. Ainakin tuossa autossa oli hyvät ajo-ominaisuudet, eikä mitään erityista valittamista. Minä kun en imago-ongelmista välitä, vaan pidän autoa vain kulkuvälineenä.

Vierailija

VW:n päästöhuijausmoottorien uhreja putkahtelee silloin tällöin myös lehtien palstoille. Ongelma on tietysti se, että joko autokauppiaille ei kelpaa, tai sitten hyvitys vaihdossa on surkea.

"Janne sai huijaus-Passatinsa kaupaksi: Se oli elämäni kallein auto!"

https://www.is.fi/autot/art-2000001046354.html

"Huijausmoottorilla varustettua Volkswagen Passatia kaupannutta suomalaismiestä onnisti. Passat meni kaupaksi, mutta auton myynyttä Jannea, 46, harmittaa silti ”vietävästi”".

John Carter
Seuraa 
Viestejä15801

ovolo kirjoitti:
Dr Strangelove kirjoitti:
Saksalainen auto on Suomessa jonkinlainen uskonto. Tutulla on Mercy joka syö öljyä litraluokkaa tonnilla, mutta uusi pitää saada silti. Ford Fiestaan( toinen oma uusi ajossa, 8000 km, ensimmäisellä ajoin 30 000, vaihdoin vain uusimpaan ja varustellumpaan, ei muuta syytä kolmen vuoden jälkeen) ei tarvitse öljyä lisätä 20 000 km:n huoltovälillä, kulutuksen tuollakin ajalla tuskin huomaa mittatikussa). Tosin tämänkin moottori on kilven mukaan tehty Kölnissä, ehkä suunnittelu muualla?

Itsellä oli vähän kaytettynä hankittu patonki, eli Peugeot 406 Break vm. -04 dieselkoneella. 400.000 ajettuna lähetin nyt paalaamoon. Moottorin puolesta olis mennyt vielä hyvinkin 100000 km lisää, mutta vanhana miehenä alkoi kyllästyttää jokavuotinen pyöräntuennan nivelten vaihto katsastukseen. Toisaalta oma syy, kun rikastutin Broman Group:pia (Motonet) ostamalla ala-arvoisia osia, enkä merkkiosia marmoritiskiltä.

"Oikeat" automiehet halveksivat ranskalaisia autoja, sanovat että he ostavat ranskalaisia vain kioskilta. Ainakin tuossa autossa oli hyvät ajo-ominaisuudet, eikä mitään erityista valittamista. Minä kun en imago-ongelmista välitä, vaan pidän autoa vain kulkuvälineenä.

Ei kaikki patongit paskoja ole. Minulla oli aikoinaan Renault Alpine kutoskoneella ja tykkäsin kyllä kovasti.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

John Carter
Seuraa 
Viestejä15801

Dr Strangelove kirjoitti:
Saksalainen auto on Suomessa jonkinlainen uskonto. Tutulla on Mercy joka syö öljyä litraluokkaa tonnilla, mutta uusi pitää saada silti. Ford Fiestaan( toinen oma uusi ajossa, 8000 km, ensimmäisellä ajoin 30 000, vaihdoin vain uusimpaan ja varustellumpaan, ei muuta syytä kolmen vuoden jälkeen) ei tarvitse öljyä lisätä 20 000 km:n huoltovälillä, kulutuksen tuollakin ajalla tuskin huomaa mittatikussa). Tosin tämänkin moottori on kilven mukaan tehty Kölnissä, ehkä suunnittelu muualla?

Joo, olen huomannut, että saman konsernin auto (Skoda) vie yllättävän paljon öljyä. Muuten kyllä hyvä auto ollut ajaa, mutta alle 2 vuotta vanha auto ja viikko sitten hajosi neliveto. Haldex pumppu meni paskaksi, mutta onneksi oli vielä takuu voimassa. Ensi kesänä, tai syksynä ajattelin vaihtaa toiseen sakemanniin, joko nelos, tai vitossarjan Bemuun.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat