Seuraa 
Viestejä6213
Liittynyt7.7.2007

MTV:n sivuilta:
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagen-pyytaa-anteeksi-...

Volkswagen pyytää anteeksi "harkintakyvyn puutetta": Ihmiset ja apinat laitettiin hengittämään dieselauton pakokaasuja.

Sivut

Kommentit (16)

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6488
Liittynyt8.11.2012

Saksalaiseen kansanluonteeseen kuuluu olennaisena osana kaasuttaminen. Siksi siellä ei koskaan ole ollut edes moottoriteillä nopeusrajoituksia.

Ei voi siis syyttää autonvalmistajia, koska ei koiriakaan voi syyttää kun ne tuhoavat sohvan.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6488
Liittynyt8.11.2012

Brainwashed kirjoitti:
Reilu 70 vuotta sitten ne kaasutti satoja tuhansia ihmisiä, joten tuo on siihen nähden vielä aika lievää...

😎

Aina kaikki riippuvuudet aloittaa ilmentymisensä pienistä jutuista. Pikkuisen kaasutin, vähän join, yhden poltin jne. Tuttua huttua. Siitä se sitten lähtee lapasesta.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä13410
Liittynyt13.3.2017

Kannattaa perehtyä Wannseen konferenssiin ja mitä siellä päätettiin. Kaasuttaminen ei ollut ainoa keino..ikävää settiä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Keijona
Seuraa 
Viestejä10353
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
Lainaus:
Reilu 70 vuotta sitten ne kaasutti satoja tuhansia ihmisiä, joten tuo on siihen nähden vielä aika lievää...

😎

Aina kaikki riippuvuudet aloittaa ilmentymisensä pienistä jutuista. Pikkuisen kaasutin, vähän join, yhden poltin jne. Tuttua huttua. Siitä se sitten lähtee lapasesta.

"Vähän raskaana" kuuluu samaan kastiin

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6213
Liittynyt7.7.2007

Mutta Suomessa volkkari taitaa olla ostetuin auto. Kukaan ei taida muistaa tehdasviallisia, öljysyöppöjä moottoreita, joita ei korjattu takuuseen, vaan ostaja kärsii nahoissaan. Nyt eivät kelpaa vaihtoautoina autokauppiaille, tai hyvitys on olematon. Ja noita kyseisiä VAG-konsernin moottoreita on useissa automerkeissä, kuten esim. Skodassa.   http://www.tuulilasi.fi/uutiset/maahantuoja-nama-vw-moottorit-syovat-oljya-nain-korjataan

Samaan kastiin tais lukeutua jakohihnaongelmat? Ja sitten vielä tämä päästömanipulaatio. Suomessa ostaja kärsii  nahoissaan päästömanipuloiduista autoista vaihtoarvon alenemisen. VW-konserni menee nyt skandaalista toiseen.

Itse tein äskettäin sellaisen ratkaisun, että kokeilen Etelä-Korealaista autonrakennustaitoa, eli Hyundaita. Kai niissäkin on ongelmia, mutta tuskin samanlaisia kuin mitä nykyvolkkareissa.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6213
Liittynyt7.7.2007

Ab Surd Oy kirjoitti:
Se kääpä mikään iso ollu.

Eihän se fyysisesti iso ollut, mutta maailmanhistorian mittakaavassa melkoinen. Stalin oli myös historiallisesti merkittävä, vieläpä samoista syistä, mutta tais käyttää kaasun sijasta nikkelinappeja..

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10433
Liittynyt20.1.2013

ovolo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Se kääpä mikään iso ollu.

Eihän se fyysisesti iso ollut, mutta maailmanhistorian mittakaavassa melkoinen. Stalin oli myös historiallisesti merkittävä, vieläpä samoista syistä, mutta tais käyttää kaasun sijasta nikkelinappeja..

Mao lyö laudalta nuo molemmat luuserit, niitten molempien yhteenlaskettujen raatolukujen verran, ja vieläpä sen päälle nokittaen muutamalla kymmenellä miljoonalla.

MooM
Seuraa 
Viestejä7176
Liittynyt29.6.2012

Ab Surd Oy kirjoitti:
Se kääpä mikään iso ollu.

Mutta ei mitenkään lyhytkään, ilmeisesti jotain 175, ehkä vähän enemmänkin. Siihen aikaan keskiverto tai jopa vähän yli. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Saksalainen auto on Suomessa jonkinlainen uskonto. Tutulla on Mercy joka syö öljyä litraluokkaa tonnilla, mutta uusi pitää saada silti. Ford Fiestaan( toinen oma uusi ajossa, 8000 km, ensimmäisellä ajoin 30 000, vaihdoin vain uusimpaan ja varustellumpaan, ei muuta syytä kolmen vuoden jälkeen) ei tarvitse öljyä lisätä 20 000 km:n huoltovälillä, kulutuksen tuollakin ajalla tuskin huomaa mittatikussa). Tosin tämänkin moottori on kilven mukaan tehty Kölnissä, ehkä suunnittelu muualla?

ovolo
Seuraa 
Viestejä6213
Liittynyt7.7.2007

Dr Strangelove kirjoitti:
Saksalainen auto on Suomessa jonkinlainen uskonto. Tutulla on Mercy joka syö öljyä litraluokkaa tonnilla, mutta uusi pitää saada silti. Ford Fiestaan( toinen oma uusi ajossa, 8000 km, ensimmäisellä ajoin 30 000, vaihdoin vain uusimpaan ja varustellumpaan, ei muuta syytä kolmen vuoden jälkeen) ei tarvitse öljyä lisätä 20 000 km:n huoltovälillä, kulutuksen tuollakin ajalla tuskin huomaa mittatikussa). Tosin tämänkin moottori on kilven mukaan tehty Kölnissä, ehkä suunnittelu muualla?

Itsellä oli vähän kaytettynä hankittu patonki, eli Peugeot 406 Break vm. -04 dieselkoneella. 400.000 ajettuna lähetin nyt paalaamoon. Moottorin puolesta olis mennyt vielä hyvinkin 100000 km lisää, mutta vanhana miehenä alkoi kyllästyttää jokavuotinen pyöräntuennan nivelten vaihto katsastukseen. Toisaalta oma syy, kun rikastutin Broman Group:pia (Motonet) ostamalla ala-arvoisia osia, enkä merkkiosia marmoritiskiltä.

"Oikeat" automiehet halveksivat ranskalaisia autoja, sanovat että he ostavat ranskalaisia vain kioskilta. Ainakin tuossa autossa oli hyvät ajo-ominaisuudet, eikä mitään erityista valittamista. Minä kun en imago-ongelmista välitä, vaan pidän autoa vain kulkuvälineenä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6213
Liittynyt7.7.2007

VW:n päästöhuijausmoottorien uhreja putkahtelee silloin tällöin myös lehtien palstoille. Ongelma on tietysti se, että joko autokauppiaille ei kelpaa, tai sitten hyvitys vaihdossa on surkea.

"Janne sai huijaus-Passatinsa kaupaksi: Se oli elämäni kallein auto!"

https://www.is.fi/autot/art-2000001046354.html

"Huijausmoottorilla varustettua Volkswagen Passatia kaupannutta suomalaismiestä onnisti. Passat meni kaupaksi, mutta auton myynyttä Jannea, 46, harmittaa silti ”vietävästi”".

John Carter
Seuraa 
Viestejä9808
Liittynyt17.2.2006

ovolo kirjoitti:
Dr Strangelove kirjoitti:
Saksalainen auto on Suomessa jonkinlainen uskonto. Tutulla on Mercy joka syö öljyä litraluokkaa tonnilla, mutta uusi pitää saada silti. Ford Fiestaan( toinen oma uusi ajossa, 8000 km, ensimmäisellä ajoin 30 000, vaihdoin vain uusimpaan ja varustellumpaan, ei muuta syytä kolmen vuoden jälkeen) ei tarvitse öljyä lisätä 20 000 km:n huoltovälillä, kulutuksen tuollakin ajalla tuskin huomaa mittatikussa). Tosin tämänkin moottori on kilven mukaan tehty Kölnissä, ehkä suunnittelu muualla?

Itsellä oli vähän kaytettynä hankittu patonki, eli Peugeot 406 Break vm. -04 dieselkoneella. 400.000 ajettuna lähetin nyt paalaamoon. Moottorin puolesta olis mennyt vielä hyvinkin 100000 km lisää, mutta vanhana miehenä alkoi kyllästyttää jokavuotinen pyöräntuennan nivelten vaihto katsastukseen. Toisaalta oma syy, kun rikastutin Broman Group:pia (Motonet) ostamalla ala-arvoisia osia, enkä merkkiosia marmoritiskiltä.

"Oikeat" automiehet halveksivat ranskalaisia autoja, sanovat että he ostavat ranskalaisia vain kioskilta. Ainakin tuossa autossa oli hyvät ajo-ominaisuudet, eikä mitään erityista valittamista. Minä kun en imago-ongelmista välitä, vaan pidän autoa vain kulkuvälineenä.

Ei kaikki patongit paskoja ole. Minulla oli aikoinaan Renault Alpine kutoskoneella ja tykkäsin kyllä kovasti.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat