Seuraa 
Viestejä19
Liittynyt16.1.2018

Päätimpä vaihtaa Elisan puhelinliittymän takaisin DNA'n. Kun tämä tuli Elisan tietoon, ovat he pommittaneet minua tekstareilla, tarjoten toinen toistaan parempia tarjouksia. Tämä kummastuttaa, kun DNA'n kanssa on kaikki sovittu ja he ovat jo lähettäneet sim-kortin. Elisa kehottaa vain purkamaan valmiin tilauksen, johon DNA on jo satsannut työaikaa ja muita kustannuksia. Tämä on tietysti edullista asiakkaille, mutta moraalitonta yrityksiltä jotka puukottavat toisiaan. Yleensä jo tehtyjä kauppasopimuksia ei pureta siksi, että joku tarjoaa edullisemman tarjouksen. Tottakai monet asiakkaat käyttävät tätä hyväkseen ja pompottelevat operaattoreita saadakseen niin edullisen tarjouksen, mitä muuten ei sais vaikka kuinka tinkis. Kaikki kulut tulevat kuitenkin muiden asiakkaiden maksettavaksi, ihan kiva. Tämä väärä kauppatapa ei varmaankaan koske vain Elisaa, yhtähyvin DNA'ta tai Teliaa. En ole provo ja korota DNA'ta muita paremmaksi, mutta tälläkertaa se vain on niin.
Minä en mennyt halpaan, vaikka vuositasolla olisin säästänyt hyvän summan. DNA'n uusi sim-kortti on nyt puhelimessa

Kommentit (6)

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1453
Liittynyt13.11.2014

Oltuani kännykkäoperaattori S:n asiakas liki kymmenen vuotta, aika ajoi ohi hinnoittelussa ja vaihdoin. Silloin alkoi tuo soittorumba jossa tarjottiin vaikka mitä. Ihmettelin,  miksi vasta nyt. Miksi ette tarjonneet mitään etuja silloin kun olin asiakkaanne, varaa tuntuu olevan.

Sähköyhtiöillä sama. Vanhalta tivasin kaksi kertaa parempaa tarjousta, tai muuten vaihdan yhtiötä. Ei mitään. Heti kun taas vaihdoin, alkoi soittelu.

Kaatuneen maidon perään on turha itkeä. Palataan asiaan 2020.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5860
Liittynyt7.7.2007

jaho kirjoitti:
Tuo on ollut normaalia toimintaa siitä lähtien kun liittymää on saanut vaihtaa. Ollessani myymässä liittymiä noita kutsuttiin rescue-tarjouksiksi ja ne olivat meillekin salaisia. Vain operaattori itse sai tehdä noita tarjouksia ja ne kuulemma oli todella halpoja.

https://www.mtv.fi/lifestyle/digi/artikkeli/suomalaisoperaattoreiden-kil... 

Minulle tarjottiin jolukuussa niin edullisesti, etten voinut kieltäytyä. Kaksi vuotta menee taas tällä sopparilla.

Tosin paikkakunnalla, missä asun,  datanopeus kuluttajaan päin (myös upload)  vaihtelee melko rajusti, joskus vain noin 2MB/s. Ping Elisalla noin  30 -50 ms

Vastaavasti DNA:lla datanopeus oli tasaisempi ja ping aina 15ms.

Juttelin tutun pariskunnan kanssa, joka on  Elisan vakioasiakas. Heitä vähän korpesi, kun maksavat täyden hinnan koko ajan. 

ovolo
Seuraa 
Viestejä5860
Liittynyt7.7.2007

Johtuiskohan ketjun ostsikossa mainittu moraalittomuus siitä, että Suomen valtio on Solidiumin kautta Elisan suurin yksittäinen omistaja. Lähde: http://corporate.elisa.fi/sijoittajille/omistajat/

Tuo matkapuhelin-/ maksu-TV-liiketoiminta on matkapuhelinoperaattoreille niin hyvä bisnes, ettei kenelläkän näistä ole halukkuutta vetää asiakkaillen valokuitulaajakaistaa ainakaan pienille taajamille.

Valtion (= veronmaksajien)  kustannuksilla kyllä vedetään  tuota valokaapelia maaseutukylille, tai paremminkin korpeen, missä on pari hassua asukasta karhujen ja susien lisäksi.  Suurin osa noista korpiasukkaista ei kuitenkaan liity valokuitukaapeliin, vaan sinnittelevät mobiililaajakaistalla. Syynä älyttömän kallis liittymämaksu.

Edellisessä postauksessani toin jo esille Elisan tukiasemien ajoittaisen tukkoisuuden. Kapasiteetti ei riitä sekä maksullisille TV-lähetyksille ja mobiililaajakaistalle. Priorisointi lienee maksu-TV:n eduksi?

Muuten, ketä muuta  ärsyttää negatiivisesti nuo Elisan älyttömät/ lapselliset TV-mainokset?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat