Seuraa 
Viestejä2259
Liittynyt3.10.2007

Luin tänään City-lehteä verkossa ja silmiini osui tämä ällistyttävä artikkeli:

https://www.city.fi/ilmiot/etko+halua+enaa+poistua+kotoasi+ihmisuber+on+...

" Japanilainen tutkija Jun Rekimoto esitteli tällä viikolla uutta teknologiaa, jonka nimi on ChameleonMask. Sitä on tituleerattu ihmisten Uberiksi, vaikka todellisuus vastaa enemmän liikkuvaa FaceTime -puhelua.

ChameleonMask käyttää yhtä ihmistä “sijaisena” ja toista ihmistä kaukosäätimenä. Sijaisen päähän on asetettu näyttö, jossa kaukosäätimen kasvot näkyvät reaaliajassa"

Siis mitä ihmettä? Miksi minä haluaisin lähettää jonnekin sijaisen esittämään itseäni? Varsinkaan kun lopputulos on todella naurettava (kuten artikkelin kuvista näkyy), eikä palvelu varmaankaan ole ilmainen.

"Käytännössä siis voit lähettää sijaisesi ikäviin perhetapahtumiin tai kaverisi häihin. Missä menee sijaisen suostumuksen raja? Voiko tällaista teknologiaa hyödyntää esimerkiksi kaukosuhteissa?"

Joopa joo, makkariin tulee siis joku, jolla on telkkari päässä, ja telkkarin ruudulla näkyy rakkaani kuva. Todella romanttista.

Toinen ällistyksen aihe oli aamun Helsingin Sanomien artikkeli piilaaksosta, jossa kaiken muun teknologiahypetyksen ohella mainittiin pelkkänä kuriositeettina San Franciscolainen ravintola, jossa asiakas ei kohtaa lainkaan henkilökuntaa. Annokset tilataan tabletilla ja valmis ruoka noudetaan mikrouunin näköisestä laatikosta.

Itse nimenomaan haluan, että ihminen palvelee minua ravintolassa. Jopa pikaruokala tuntuisi turhan kalsealta, jos kaikki muut paikallaolevat ihmiset olisivat asiakkaita. Jonain ajankohtana heitäkään ei välttämättä olisi yhtään.

Kommentit (0)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat