Seuraa 
Viestejä128
Liittynyt7.2.2016

:)

Monet höpisevät avaruuden iäksi jotakin ja selostavat matemaattisia kaavoja miten avaruus syntyi, yms, täysin epätieteellistä höpinää se on. Miksi näin?
Jotta voisimme selvittää avaruuden, siis maailmankaikkeuden iän ja alunkin, mitä meidän pitää yksinkertaisesti tietää?

Meidän pitää tietää miten aine syntyy tyhjässä aineettomassa tilassa?

Voimmeko sitä selvittää? Emme; perustelut.
- Matematiikka, numerot, kaavat, avulla voidaan kuvata aineen kokoa, nopeutta, yms, käytöstä,
silloin kun se on jo olemassa.
- Sanojen avulla voidaan kuvata aineen tilaa hiukkas-tasolla eri termein,
silloin kun se on jo olemassa.

Koska meidän pitää selvittää miten aine syntyy, olemattomasta, siis aineettomasta, ja meidän matematiikka, numerot, kaavat, voi selittää vain olemassa olevan aineen käyttäytymistä, on täysin loogista ja tieteellisesti perusteltua todeta;

Emme voi selvittää avaruuden alkua ja ikää, koskaan, mitenkään.

On se vaan näin,,minkä minä sille voin,,:)

Näin ollen ne jotka puhuvat että avaruudella on joku määriteltävissä oleva ikä, ovat valitettavasti oman matematiikkansa harhaanjohdettuja ikuisia opiskelijoita, turhan etsijöitä. :)

Ehkä näin tai sitten ei. :)

Kommentit (4)

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

"Emme voi selvittää avaruuden alkua ja ikää, koskaan, mitenkään."

Ja oikeastaan,  mitähän helvettiä sillä tiedolla sitten oikein tehtäisiin ?  Vaikuttaisko yhtään mihinkään mitään ? Hiukan suhteellisuudentajua ihmiset. Mietitään avaruuden syntyjä, niinku olis muka tärkeää ja samaan aikaan  ei tiedetä isoisän isästä oikeastaan  mitään.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

-PP74-
Seuraa 
Viestejä341
Liittynyt6.1.2010

Aika hyvihän tiedetään meidän näkyvän avaruuden synty ja mekaniikka. Tosin kysymyksiä on  paljon.

Se on sitten toinen juttu mitä lienee 13,6 miljardin valovuoden takana on mysteeri. Ei ole mitään informaatiota mitä tutkia. 

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28696
Liittynyt16.3.2005

Keijona kirjoitti:
Ja oikeastaan,  mitähän helvettiä sillä tiedolla sitten oikein tehtäisiin ?  Vaikuttaisko yhtään mihinkään mitään ? Hiukan suhteellisuudentajua ihmiset. Mietitään avaruuden syntyjä, niinku olis muka tärkeää ja samaan aikaan  ei tiedetä isoisän isästä oikeastaan  mitään.

Ihmiset ovat uteliaita ja haluavat tietää asioita ihan vain tietämisen ilosta. Toiset avaruuden syövereistä ja toiset suvustaan. En minä sanoisi noista kumpaakaan varsinaisesti tärkeämmäksi. Isoisän isä ei vaikuta minun elämääni sen enempää kuin alkuräjähdys, kumpikin äärimmäisen välillisesti, mutta minusta luonnon tutkiminen on miljoona kertaa mielenkiintoisemaa kuin jonkun sata vuotta sitten eläneen tusinajussin.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
Keijona kirjoitti:

Ihmiset ovat uteliaita ja haluavat tietää asioita ihan vain tietämisen ilosta. Toiset avaruuden syövereistä ja toiset suvustaan. En minä sanoisi noista kumpaakaan varsinaisesti tärkeämmäksi. Isoisän isä ei vaikuta minun elämääni sen enempää kuin alkuräjähdys, kumpikin äärimmäisen välillisesti, mutta minusta luonnon tutkiminen on miljoona kertaa mielenkiintoisemaa kuin jonkun sata vuotta sitten eläneen tusinajussin.

Tuota lausetta kannattaa pureskella, se viikunanlehden eriyttävä vaikutus on kuitenkin mielikuvituksen tuotetta.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat