Light-limsat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko mielestänne light-limsojen kittaamisella useamman pullon päivässä suuria terveyshaittoja. Esim. Coca-Cola Light mainitsee 100 ml juomaa sisältävän 0,4 kcal, joten lihomaan ei pitäisi päästä. Hampaatkaan tuskin reikiintyvät kun ne aamuin illoin pesee.

Kommentit (15)

Vierailija

Hiilihappo tekee hampaille tehtävänsä ja nielulle, kurkkutorvelle ja vazalaukulle.

"Joku tolokku se on talakkunan syönnissäki."
-vanha sanonta-

Vierailija

Hiilihappo huuhtoo luita ja liottaa ne, limskat ovat suurin osteoporoosin syy. Light-limua kittaaville mummoille pitäisi ehdottomasti tehdä jotain ja nopeasti!

Vierailija

Keinomakeutusaineet ovat varsinkin suurina määrinä laksatiivisia. Limsan happamuus aiheuttaa hampaan eroosioa ja hammaskiilteen ohenemista. Limsan runsas juominen ja ahkera hampaittenpesu voi itseasiassa olla hampaille tuhoisa, koska ensin happamuus vahingoittaa hammasta ja sitten, varsinkin liian kovalla hammasharjalla harjattaessa, harjaus aiheuttaa lisävahingot jo valmiiksi pehmentyneeseen hampaan pintaan. Lisäaineitten saanti on myös taattu limsoja kittaamalla.

Johtopäätös: Akuutti paskat housuun-tauti, hampaat rompoolina ja lisäaineista vitamiinit, eli en kyllä kovinmontaa litraa päivässä suosittelisi kenellekään.

Vierailija

Jaa, no lisäaineista ei ole haittaa kuin heille, jotka joillekin niistä ovat allergisia. He varmaan osaavat jättää limsat juomatta.

Muuten lisäaineet ovat normaalissa käytössä täysin harmittomia. Jos juot limsaa yli viisi litraa päivässä, niin suosittelen kyllä käymään lääkärillä varmuuden vuoksi, pointtina ei niinkään lisäaineet vaan muiden ravintoaineiden saanti.

Osteoporoosi johtuu monesta eri asiasta, eikä light limsoja voida pitää suurimpana riskinä.

Vierailija

Etiketissä olevan varoituksen ja suositusmäärän tarkoitus on siirtää vastuu tuottajalta ostajalle. Ja kun varoitus on laitettu, se tarkoittaa todella, että tiedetään varmasti aineen aiheuttavan jotakin haitallista. Suositusraja ilmaiseen yhteiskunnan hyväksymän kompromissin markkinavoimien edessä, eli määrän, jonka verran saa laillisesti saastuttaa ihmisiä.
Paras vastaaja kysymykseesi on oma terve järkesi.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mää Juon tavallista kolaa noin 1- 1.5 litraa päivässä. Kola juoma saa minun iloiseksi, minä olen sille kofeiinille riippuvainen.

Kahvi olen kokeillut, korvikkeeksi mutta ei ole tullu mitään.

minun kolan juonti on sellainen traditionaalinen tapa, eli pakon omaista toistoa. Ilman mitään erilistä käskyä aivoista.

Vierailija

Coca-cola -company väittää, että kofeiini on ainoastaan maun vuoksi, vaikka ainoastaan kaksi 30:stä testihenkilöstä maistoi eroa kofeiinillisen ja kofeiinittoman kolan välillä. Riippuvuuden takia se kofeiini oikeasti juomissa on.

Vierailija
Asimov
Light-limua kittaaville mummoille pitäisi ehdottomasti tehdä jotain ja nopeasti!

tappaa? mitä vikaa mummoissa :E:E

Vierailija
Kalevi
Coca-cola -company väittää, että kofeiini on ainoastaan maun vuoksi, vaikka ainoastaan kaksi 30:stä testihenkilöstä maistoi eroa kofeiinillisen ja kofeiinittoman kolan välillä. Riippuvuuden takia se kofeiini oikeasti juomissa on.

Tuli tuosta mieleen, että voiko kofeiini aiheuttaa Coca-cola-riippuvuuden? Siis niin, että kahvi ei kelpaa vaan pitää saada Coca-colaa, vaikka se perimmäinen syy olisi kofeiini.

Vierailija
Kalevi
Kyllä voi. Jos sitä litkua kittaa tarpeeksi. Siinä nimittäin ei ole yhtä paljon kofeiinia kuin kahvissa.

Ymmärsitkö kysymyksen väärin, vai enkö ymmärtänyt vastaustasi? Tarkoitin siis sitä, että voiko se kokis aiheuttaa nimenomaan kokisriippuvuuden. Niin, että se riippuvuus tulee siihen kokikseen, eikä mihin tahansa kofeiinin lähteeseen.

Vierailija

Ahaa. Minä en äkkiä lukemiseltani ymmärtänyt kysymystä.

Mutta luulisin, että jos on jäänyt kofeiiniin koukkuun kolan kautta, haluaa mielummin juoda kolaa, kun se niin mieluisa juoma on.

Vierailija

Minä olen "hulluna" juonut noita tavallisia limonaateja kuten omenaporetta, päärynää, pommacia, sittistä, jiveä, helmee ja naapurimme Tartu Limonaadia läpi elämäni ja eipä niistä oikein mitään sen kummempaa haitta liene ollut kuin sokeri-, kolesteroli-, ja verenpainetaudit. Niin, ja tietty tukeva mutta komee ruumiinrakenne.

Vierailija
Snaut
Minä olen "hulluna" juonut noita tavallisia limonaateja kuten omenaporetta, päärynää, pommacia, sittistä, jiveä, helmee ja naapurimme Tartu Limonaadia läpi elämäni ja eipä niistä oikein mitään sen kummempaa haitta liene ollut kuin sokeri-, kolesteroli-, ja verenpainetaudit. Niin, ja tietty tukeva mutta komee ruumiinrakenne.

Greippi on parasta.

Vierailija
wizard
Snaut

Greippi on parasta.

Joo, kyllä greippi hyvää on. Nyt on muuten Hartwallilta tullut greippipullo, jossa lukee kissankokoisin kirjaimin "Makeutettu hedelmäsokerilla". Olisikohan syynä tämä äskettäinen bentseenikohu? Muutoin olen sitä mieltä, että tuo grapelimu on jotenkin laimentunut - takavuosina se oli paljon tujumpaa eli parempaa eli siihen aikaan kun pullossa luki "sisältää kiniiniä".

Uusimmat

Suosituimmat