Seuraa 
Viestejä13878

https://yle.fi/urheilu/3-5483930

Eipä ole huippu-urheilijatkaan kummosessa tikissä.
3.10m ei nyt hirveästi rintaa röyhistyttävä tulos ole ponnistuslajin harrastajalle.
Paljonko hyppäät vauhditonta?

Oma tulos oli järkytys. 94 kiloa elopainoa nyt 53 ikää ja 2.10m.
Ei ole linjassa voimaan. Jää paljon alle. Täytyy lisätä räjähtävää treeniä.

9v poika ponnisti 2 metriä.

Sivut

Kommentit (49)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Raspulle treenipäivytyskatsaus:

Nyt meni kolmannet treenit. Toiset jouduin jättämään kokonaan väliin, koska lihaskivut olivat helvetinmoiset. Ja lantio/lonkka meni täysin jumiin. Palauduin vasta neljäntenä päivänä.

Eilen siis perustreeni. Lämmittely, otteluetäisyyden hakua. Pystypainia, siis kädet niskaan ja yritetään luovia toisesta parempi ote. Yllättävän kovaa hommaa. Loppuaika potkutekniikoita tyynyihin. Tähän mennessä en ole potkinut noin huonosti kuin eilen. Kaikki oli kadokissa. Käytiin läpi etu- ja takajalka. Myös polvi, etu ja taka. Vasta viimeiset potkusarjat onnistuivat jotenkuten.

Tulin myös kipeämmäksi kuin koskaan aikisemmin. Tietyllä tavalla kipu on ihan tervettä, ei siinä mitään. 8 kuukauden unettomuus myös tuo treeniin oman pikku sävärin. Tää päivä saa nyt mennä ihan levossa.

PS. Aion koittaa myös tuota vauhditonta. En usko kummoiseenkaan suoritukseen.

Vierailija

Kiva kuulla. Paljo sulla on ikää?

Ei kannata tappaa itteensä treenillä.

Pikkuhiljaa sitä intensiteettiä hilataan ylös.

Mulla sama ongelma. En osaa ottaa riittävän kevyesti.

Mä huomasin että oma räjähtävä on jaloista kadoksissa.

Siihen täytyy vähän satsata. Kerta viikossa hyppyharjotuksia tai pari kertaa keveemmin normi puntin lisäks.  Kalja pitäsis jättää kokonaan pois mut ei pysty.

Mä reenaan pitkää settiä etukyykkyä ja mavea.

Se pitää keskikropan kunnossa ja kysyy hapenottoa.

Sinänsä passeli treeni lajiin, mutta ei tuu räjähtävyyttä noissa pitkissä sarjoissa.

Vierailija

Muistaakseni hyppäsin yli kolme m lukiossa. Jo silloin sanottiin että kuulun aivan ylimpään prosenttiin maassa. Nyt en edes uskalla kokeilla. 2 M voi olla tiukassa.

Vierailija

Raspu kirjoitti:
Kiva kuulla. Paljo sulla on ikää?

Ei kannata tappaa itteensä treenillä.

Pikkuhiljaa sitä intensiteettiä hilataan ylös.

Mulla sama ongelma. En osaa ottaa riittävän kevyesti.

Mä huomasin että oma räjähtävä on jaloista kadoksissa.

Siihen täytyy vähän satsata. Kerta viikossa hyppyharjotuksia tai pari kertaa keveemmin normi puntin lisäks.  Kalja pitäsis jättää kokonaan pois mut ei pysty.

Mä reenaan pitkää settiä etukyykkyä ja mavea.

Se pitää keskikropan kunnossa ja kysyy hapenottoa.

Sinänsä passeli treeni lajiin, mutta ei tuu räjähtävyyttä noissa pitkissä sarjoissa.

50 vuotta, tasan. Oikeastaan taidetaan olla aika lailla peilikuvia. Painokin on tismalleen sama. Jep, vasta kolmas treeni. Kun tavote on ehkä jopa vuosikymmenen treenissä, niin en hirveästi masennu.

Ja sama täällä. Ei mulla ole ikinä mitään kevyttä treeniä. Ne lupaukset unohtuu siinä treenin tiimellyksessä.

Mä pidän nyt parin viikon irtioton Tiede.fi:stä. Täytyy vähän miettiä. Treenaan, luen, nukun, syön ja pelaan. Siinä setti. Kaikkea hyvää sulle Raspu, Nähdään parin viikon päästä.

Vierailija

Major_Overhaul kirjoitti:
Muistaakseni hyppäsin yli kolme m lukiossa. Jo silloin sanottiin että kuulun aivan ylimpään prosenttiin maassa. Nyt en edes uskalla kokeilla. 2 M voi olla tiukassa.

Pituudesta ja hoikkuudesta on hyötyä.
Lyhyt ja vanttera on aika huono kombo tohon lajiin.

Jos oot joskus kolmen metrin rajan rikkonu niin se on ihan vitusti jos ei harrasta mitään ponnistuslajia. Noi maan parhaatkaan ei pääse siihen jotka linkkasin alussa. Luultavasti lsulla ähtee ihan hyvin vieläkin.

Jos on 47 numeron lapa tai 43 niin ei epäselvää kummalla ponnistaa paremmin.

Eli toi on aika monen asian summa. Keveys ja voima tietysti pääasiat.

Vierailija

Deimos kirjoitti:

Mä pidän nyt parin viikon irtioton Tiede.fi:stä. Täytyy vähän miettiä. Treenaan, luen, nukun, syön ja pelaan. Siinä setti. Kaikkea hyvää sulle Raspu, Nähdään parin viikon päästä.

Ei huono päätös.
Tekis hyvää itellekin poistua täältä joksikin aikaa.

Kuullaan taas.

Anomalia
Seuraa 
Viestejä1784

Raspu kirjoitti:
Kiva kuulla. Paljo sulla on ikää?

Ei kannata tappaa itteensä treenillä.

Pikkuhiljaa sitä intensiteettiä hilataan ylös.

Mulla sama ongelma. En osaa ottaa riittävän kevyesti.

Mä huomasin että oma räjähtävä on jaloista kadoksissa.

Siihen täytyy vähän satsata. Kerta viikossa hyppyharjotuksia tai pari kertaa keveemmin normi puntin lisäks.  Kalja pitäsis jättää kokonaan pois mut ei pysty.

Mä reenaan pitkää settiä etukyykkyä ja mavea.

Se pitää keskikropan kunnossa ja kysyy hapenottoa.

Sinänsä passeli treeni lajiin, mutta ei tuu räjähtävyyttä noissa pitkissä sarjoissa.


Pitkät sarjat ja räjähtävyys ovat aika paljon toisiaan poissulkevia.
Räjähtävyyttä voi tehokkaasti kehittää erilaisilla tempausliikkeillä. Vaikuttaa koko kehoon. Eikä tarvitse olla edes kovin suuria rautoja tangossa, kunhan liike on nopea.

Uudistunut virkamies: jokainen päivä on samankaltainen.

Vierailija

Major_Overhaul kirjoitti:
Kannattaako 109 kilon massalla oikeesti edes yrittää ??

Mielestäni kannattaa.

Käsittääkseni olet aika pitkä kuitenkin joten ei sitä läskiä niin paljon ole.

Vierailija

Anomalia++ kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Kiva kuulla. Paljo sulla on ikää?

Ei kannata tappaa itteensä treenillä.

Pikkuhiljaa sitä intensiteettiä hilataan ylös.

Mulla sama ongelma. En osaa ottaa riittävän kevyesti.

Mä huomasin että oma räjähtävä on jaloista kadoksissa.

Siihen täytyy vähän satsata. Kerta viikossa hyppyharjotuksia tai pari kertaa keveemmin normi puntin lisäks.  Kalja pitäsis jättää kokonaan pois mut ei pysty.

Mä reenaan pitkää settiä etukyykkyä ja mavea.

Se pitää keskikropan kunnossa ja kysyy hapenottoa.

Sinänsä passeli treeni lajiin, mutta ei tuu räjähtävyyttä noissa pitkissä sarjoissa.


Pitkät sarjat ja räjähtävyys ovat aika paljon toisiaan poissulkevia.
Räjähtävyyttä voi tehokkaasti kehittää erilaisilla tempausliikkeillä. Vaikuttaa koko kehoon. Eikä tarvitse olla edes kovin suuria rautoja tangossa, kunhan liike on nopea.

Näinhän se menee.

Mulla vaan ei ole laakeroitua tankoa.

Noi  plus 20 toistot esim. etukyykyssä ja maastavedossa taas on anairobisen kynnyksen nostamisen kannalta hyviä.

Täällä on sali mutta ei lavaa, joten tempasut ym. on pois suljettua elämää.

Reenaan puntin siis himassa. On riittävästi vapaita painoja ym.

On 24kg kahvakuula. Ehkä sillä vois tehdä yhden käden tempasuja.

Eusa
Seuraa 
Viestejä18474

Kokeilin äkkiseltään. Sandaaleilla 225 cm ja kävelykengillä 250 cm. Lukiossa meni jotain 325...330 cm.

Vieläköhän sitä yli viiskymppisenä voisi likelle kolmea metriä päästä harjoittelemalla?

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Vierailija

Eusa kirjoitti:
Kokeilin äkkiseltään. Sandaaleilla 225 cm ja kävelykengillä 250 cm. Lukiossa meni jotain 325...330 cm.

Vieläköhän sitä yli viiskymppisenä voisi likelle kolmea metriä päästä harjoittelemalla?

On kyllä hyvä tulos.

Paljonko sulla on pituus ja paino?

Veikkaisin että kyllä tulosta pystyy parantamaan jos sitä  kerran tai pari viikossa reenaa, iästä riippumatta.

Onko sulla jotain urheilutaustaa?

Ei tommeset tulokset ihan ittestään kuitenkaan tule.

Oliskin kiva nähdä muutaman kuukauden reenin jälkeen kuinka paljon kelläkin tulokset nousee.

Ite ajattelin ottaa pikkasen pomppuharjotuksia ennen muaythai treeniä ja katsoa onko vaikutusta.

Anomalia
Seuraa 
Viestejä1784

Raspu kirjoitti:
Jos kunnon loikkaajia löytyy niin ikämieskisoihin kannattaa mennä ilmanmuuta.
Eusan tulokset on ainakin melkoisia.

Vauhdin kanssa pituushyppy ja kolmiloikka ovat suuren vammariskin lajeja. Sen verran kovat iskut tulevat jänteisiin, että säikeitä katkeaa nuorillakin urheilijoilla. Siksi loikkaajat esim. eivät täysvauhtisia loikkaharjoituksia tee treeneissä kuin kerran viikossa tai kahdessa.

Uudistunut virkamies: jokainen päivä on samankaltainen.

Vierailija

Deimos kirjoitti:
Raspulle treenipäivytyskatsaus:

Nyt meni kolmannet treenit. Toiset jouduin jättämään kokonaan väliin, koska lihaskivut olivat helvetinmoiset. Ja lantio/lonkka meni täysin jumiin. Palauduin vasta neljäntenä päivänä.

Eilen siis perustreeni. Lämmittely, otteluetäisyyden hakua. Pystypainia, siis kädet niskaan ja yritetään luovia toisesta parempi ote. Yllättävän kovaa hommaa. Loppuaika potkutekniikoita tyynyihin. Tähän mennessä en ole potkinut noin huonosti kuin eilen. Kaikki oli kadokissa. Käytiin läpi etu- ja takajalka. Myös polvi, etu ja taka. Vasta viimeiset potkusarjat onnistuivat jotenkuten.

Tulin myös kipeämmäksi kuin koskaan aikisemmin. Tietyllä tavalla kipu on ihan tervettä, ei siinä mitään. 8 kuukauden unettomuus myös tuo treeniin oman pikku sävärin. Tää päivä saa nyt mennä ihan levossa.

PS. Aion koittaa myös tuota vauhditonta. En usko kummoiseenkaan suoritukseen.

Älä huoli, kyllä susta joku van damned vielä tulee...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat