Sivut

Kommentit (43)

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Mitäs mieltä raati on tästä tutkimuksesta? Ainakin viimeinen tulos on jotenkin yllättävä. Useammin kuulee varoituksia siitä, että jos naisella on ollut liian monta partneria, on isompi riski, että jättää tai pettää. Näköjään se koskeekin vain miehiä.

Lainaus:
Heteroseksuaalisilla pareilla naisen viehättävyys oli merkittävä seikka. Aviomiehet pettivät useammin vaatimattoman näköisiä kuin kauniita naisia. Miehen ulkonäöllä ei ollut yhteyttä siihen, pettikö puoliso häntä vai ei.

Myös aiemmat seksuaaliset kokemukset vaikuttivat siihen, kuinka tiukasti koehenkilö sitoutui avioliittoon. Miehet, joilla oli paljon lyhyitä suhteita ennen avioliittoa, olivat muita yleisemmin uskottomia. Naisista taas ne, joilla oli vähemmän partnereita ennen naimisiinmenoa, hakeutuivat ulkopuolisiin suhteisiin todennäköisemmin kuin muut.

Merlin
Seuraa 
Viestejä3221
Liittynyt25.9.2017

Naisten pitää tehdä kaikki aina vaikeimman kautta. Mitään uutta auringon alla.

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27429
Liittynyt13.5.2005

Vaikuttaa päällisin puolin nollatutukimukselta. Ihmiset, joiden mielestä toinen on viehättävä, ovat alttiimpia läheisempään kanssakäymiseen tämän kanssa kuin ihmiset, jotka eivät koe toista viehättäväksi? Onko tästä todella vallinnut tutkijoiden keskuudessa niin suurta epäselvyyttä, että asiaa piti erikseen tutkia? Vai mikä tässä oli tutkijoille oikein ongelmana? Sen lisäksi ainakaan artikkelissa ei annettu mitään perusteita väitteelle, että omia pettämishaluja voisi jotenkin tukahduttaa ymmärtämällä omia preferenssejään asiassa. No oli tuossa sentään tuo MooMin poimima huomio sellainen, joka tuli minulle yllätyksenä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Merlin
Seuraa 
Viestejä3221
Liittynyt25.9.2017

Nii se onki jännä juttu miten pieni ihminen kykenee pitämään kalun lahkeessaan.

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

Keijona
Seuraa 
Viestejä8867
Liittynyt13.3.2015

Tännehän se

"Alttius uskottomuuteen paljastuu katseesta"

tipun askelia tipun askelia.mitäs jos ei olekkaan mitään mitä paljastaa koska viikunanlehti olikin illuusio.

Keijona kirjoitti:
Tuosta monoteismin  ja viikunanlehtikultin luomasta  harhasta, että todellisuudessa ihmisellä ei olekkaan  yksityistä ja  salaisuuksia, vaan ihminen ja tietoisuus  on "huokoinen vuorovaikuttaja joka reagoi väistämättä ympäristöönsä,  tiedostaen tai tiedostamattaan., Tästä on tullut paasattua paljon.

Siis tuosta että yksityistä ja salaisuuksia ei olisi olemassakaan ja siitä   todisteena on  mikroilmeet ja mikroagressiot paljastaa mitä ajattelet,  puhumattakaan pukeutumisesta, puheista hormooneista, tuoksuista, äänestä, tuntemuksista.   Ajatusta tukemaan löytyy jatkuvasti lisää tietoa:

"Kyllä, tunteet näkyvät aivoissamme"

http://www.tiedetuubi.fi/laaketiede-ja-terveys/kylla-tunteet-nakyvat-aiv...

Tuollaiset mielikuvituksen keksinnöt joihin uskotaan on tottakai historin perintöä, osa uskomisen kulttuuria. Uskotaan siihen  viikunanlehteen ja muilta pimittämiseen, että jumala tai tonttu  ei näe tai   kukaan  saa tietää(vaikka itse paljastaa kokoajan kaiken). Että  voisi yksityisomistaa tai sulkea asioita muilta, tuollaiet on  kaikki pelkkiä mielikuvituksen tuotteita ja ihmisten välisiä  olettamuksia, uskomuksia  ja sopimuksia, jotka perustuvat siihen että muutkin uskovat ja tottelevat.

Tunteet näkyy aivoissa ja se mitä aivoissa,  näkyy olemuksessa.  Ainoastaan usko mielikuvitukseen laittaa uskomaan illuusioon. Että muut,  tontut tai jumala näe tai ei saisi muuten tietää.[/quote]

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12762
Liittynyt12.7.2010

Alttiuden pettämiseen jotenkin vaistoo. Ne on ne pienet eleet ja liikkeet jotka paljastaa. Ihminen lukee niitä tiedostamattaan.

Mustasukkaisuuskin on usein perusteltua. Toinen antaa aihetta ja ruokkii sitä. Sairaaloinen mustasukkaisuus sitten eri asia.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3545
Liittynyt21.7.2017

Raspu kirjoitti:
Alttiuden pettämiseen jotenkin vaistoo. Ne on ne pienet eleet ja liikkeet jotka paljastaa. Ihminen lukee niitä tiedostamattaan.

Mustasukkaisuuskin on usein perusteltua. Toinen antaa aihetta ja ruokkii sitä. Sairaaloinen mustasukkaisuus sitten eri asia.

Voisiko tekoäly analysoida kumppanin? Antaa jopa ennusteen parisuhteelle? Ohjelmaan voisi syöttää tiedot asianomaisista: mielenkiinnon kohteet, appivanhempien persoonallisuudet (”totuuskerroin”), sekä perustelut mielenkiinnosta potentiaaliseen kumppaniin. Sen jälkeen hienosäätöä, joka perustuu mikroeleihin.

”Scientists hope by studying wizards that they can further advance the techniques used to identify deception.”  https://en.wikipedia.org/wiki/Microexpression#Wizards_Project

Toisen huonot puolet eivät ole sinänsä este parisuhteelle, AI osaisi arvioida kokonaisuuden.

Laitteen prototyyppi saattaisi muistuttaa kiinalaisten poliisien käyttämiä aurinkolaseja: https://www.theverge.com/2018/2/8/16990030/china-facial-recognition-sung...

Video chatin analysointi olisi tietysti kätsympi...

Raspu
Seuraa 
Viestejä12762
Liittynyt12.7.2010

Mä jollain tapaa uskon järjestettyihin avioliittoihin, jossa vanhemmat ja sukulaiset punnitsee asioita ja eri vaihtoehtoja.

Kaikki ei käyttädy samalla tavalla kaikkien kanssa. Eli ei pelkät yksilön ominaisuudet vaan kuinka ne mätsää vastakappaleeseen.

Valokuvista näkee usein myös paljon.

Keijona
Seuraa 
Viestejä8867
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
Mitäs mieltä raati on tästä tutkimuksesta? Ainakin viimeinen tulos on jotenkin yllättävä. Useammin kuulee varoituksia siitä, että jos naisella on ollut liian monta partneria, on isompi riski, että jättää tai pettää. Näköjään se koskeekin vain miehiä.

Lainaus:
Heteroseksuaalisilla pareilla naisen viehättävyys oli merkittävä seikka. Aviomiehet pettivät useammin vaatimattoman näköisiä kuin kauniita naisia. Miehen ulkonäöllä ei ollut yhteyttä siihen, pettikö puoliso häntä vai ei.

Myös aiemmat seksuaaliset kokemukset vaikuttivat siihen, kuinka tiukasti koehenkilö sitoutui avioliittoon. Miehet, joilla oli paljon lyhyitä suhteita ennen avioliittoa, olivat muita yleisemmin uskottomia. Naisista taas ne, joilla oli vähemmän partnereita ennen naimisiinmenoa, hakeutuivat ulkopuolisiin suhteisiin todennäköisemmin kuin muut.

Hyvä ja positiivinen vastareaktio. Mutta syitä  uskollisuuden mekanismiin voi olla useita. kopsataas tähän, tuolta, rakkaus ja seksi threadista.

Keijona kirjoitti:

Hyvin yleinen  naisten elämänkaari menee näin: Mennään opiskelemaan, kokeillaan hiukan sitä seksiä, alkoholia ja vapautta, jännää, kivaa  ja mukavaa. Mutta sitten ei osata lopettaa, halutaan lisää ja lisää kokemuksia, sillä seurauksela että usein päädytään häpeään. Kännissä tuntematttoman persnussimaksi, porukan tai neekerisakin ganbangissä poljetuksi. Useinmiten itkun ja järkytyksen jälkeen nainen kerää itsensä ja päättää ryhdistyä, ryhtyä siveäksi, kunnolliseksi, etsiä miehen ja perustaa perheen.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Raspu kirjoitti:
Mä jollain tapaa uskon järjestettyihin avioliittoihin, jossa vanhemmat ja sukulaiset punnitsee asioita ja eri vaihtoehtoja.

.

Ensimmäinen reaktio järjestettyihin liittoihin on näin känsimaisen kulttuurin kasvatilla negatiivinen. Mutta jutellessani muutaman tutun (intialaisia ja malesialainen) kanssa olen vähän muuttanut fiilistäni. En paljon, mutta positiivisemmaksi.

Ongelmana tuossa on, että vanhemmilla voi olla hyvin erilaisia motiieja. Jos liitto solmitaan suvun taloudellisen aseman tai jonkun muun nuoriin (tai voihan se sulhanen olla hyvinkin iäkäs) littymättömän asian takia, lopputulos voi olla  karmea. Ja vanhempien kyky arvioida lastaan ja sulhas/morsiankandidaattia ei välttämättä ole kaikilla ihan kohdallaan.

Raspu
Seuraa 
Viestejä12762
Liittynyt12.7.2010

MooM kirjoitti:
Raspu kirjoitti:

.

Ensimmäinen reaktio järjestettyihin liittoihin on näin känsimaisen kulttuurin kasvatilla negatiivinen. Mutta jutellessani muutaman tutun (intialaisia ja malesialainen) kanssa olen vähän muuttanut fiilistäni. En paljon, mutta positiivisemmaksi.

Ongelmana tuossa on, että vanhemmilla voi olla hyvin erilaisia motiieja. Jos liitto solmitaan suvun taloudellisen aseman tai jonkun muun nuoriin (tai voihan se sulhanen olla hyvinkin iäkäs) littymättömän asian takia, lopputulos voi olla  karmea. Ja vanhempien kyky arvioida lastaan ja sulhas/morsiankandidaattia ei välttämättä ole kaikilla ihan kohdallaan.

Kyllä ne vanhemmat lapsiaan rakastaa intiassakin ja haluavat että lapsella olisi onnellinen perhe ja elämä.

Länsimaissa ajatellaan tuota juuri pahimman vaihtoehdon mukaan että nuori nainen naitetaan jollekin rikkaalle pervolle alaikkäsenä taloudellisen hyödyn toivossa.

Valtaosa kuitenkin noista avioliitoista on ihan järkeviä ja mietitty, joissa lasten tarpeet on otettu huomioon monelta kantilta ja tulevaisuutta ajatellen myöskin. Usein vahemmat saattaa tuntea lapsensa ominaisuudet paremmin kuin lapsi itse. Ei noissa usein myöskään ole mitään vastustusta lasten pulelta vaan saattavat jopa pitää ensisilmäyksellä toisistaan.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3545
Liittynyt21.7.2017

Raspu kirjoitti:

Kaikki ei käyttädy samalla tavalla kaikkien kanssa. Eli ei pelkät yksilön ominaisuudet vaan kuinka ne mätsää vastakappaleeseen.

Valokuvista näkee usein myös paljon.

Niissä on se etu, että yksilöt tunnetaan lapsuudesta asti. Muiden sukujen ominaisuudet ovat tiedossa.  Omia jälkeläisiä ei anneta kenelle tahansa.

Kotisaarellani avioliitot oli ennen vanhaan aina järjestettyjä. Naapuripariskunta oli nähnyt toisistaan ennen häitä vain valokuvat. Ehkä se poistaa ihmisiltä illuusiot ja vastuun täydellisen kumppanin löytämisestä. He voivat keskittyä arkielämän rakentamiseen, sen sijaan, että ahnehtisivat yhä parempaa, tai odottaisivat unelmien kumppanin osuvan omaan muottiin.

Toisaalta vanhemmat voivat yrittää löytää lapselleen puolison mutulla. Muutaman  kerran minulta on ulkomailla kysytty, olisinko kiinnostunut tapaamaan naimattoman pojan. Esim. kerran kysyin vieraalta mummolta missä on kalakauppa, mummo neuvoi ja kyseli olisinko kiinnostunut tapaamaan hänen poikansa. Kertoi hänen työstään. En noteeraannut tarjousta, vaan kysyin vielä jotain kalakaupasta. Mummo oli silmiin nähden pettynyt. Hän oli siro, valkotukkainen, ja hänellä oli smaragdinvihreät silmät; hän oli jo iäkäs, eikä hänellä  ollut yhtään lapsenlasta. Näin jälkeenpäin ajateltuna, olisin voinut olla kohteliaampi.

Kerran olin nettikahvilassa Hanian satamassa, kun ulkomaalaistaustainen omistajapari tuli ehdottamaan tapaamista heidän poikansa kanssa, jolta puuttuu vaimo. Siinä sitten lueteltiin perheen omaisuutta. En tavannut tätäkään poikaa. Kielitaitoni varmaan vaikutti tarjoukseen, kreikka on toinen äidinkieleni. Saarella voi olla pula puolisoehdokkaista.

Toinen tapaus oli, jossa perhetuttu äiti suorastaan panttasi mua kodissaan, kun odotti poikansa saapumista Johannesburgista. "Teidän täytyy tavata!" Kun vaihdoin paitaa, hän katsoi pitsiliivejäni, mutta minusta tuntui kun hänen ilmeensä olisi kertonut: "noista minun lapsenlapseni saa ravintonsa".  Karkasin, vaikka toisessa jalassa oli rakkula.

Nykyään hyvissä piireissä on yleistä  järjestää naimattomille naisille tilaisuuksia, joissa he voivat tutustua ehdokkaisiin. Esim. liike-/perhetuttavat kutsutaan kotiin syömään. Ei  painostusta, vaan pelkkä mahdollisuuden tarjoaminen tuomalla ihmisiä yhteen. (Harmi, ettei minulla ole suhteita!)

Tätini siskontytär muutti aikoinaan Amerikasta vuodeksi Kreikkaan, tavoitteena päästä hyviin naimisiin (tästä kirjoitinkin jo kesällä, mutta kertaan tässä). Hän kävi kielikurssia, ja treenasi päivittäin uimalla ja käymällä salilla. Roleksit oli ja tyyli aina vimpan päälle. Suvun tehtävä olis järjestää tapaamisia menestyneiden miesten kanssa. Mulle on jäänyt tämä tapaus mieleen, koska muistan miten hieno yrttikirja hänellä oli... Kysyin, missä hän yrttejä viljelee; hän vastasi, että viljelee niitä tietysti sitten kun on päässyt naimisiin.  Viisas nainen. Moni myy ittensä käsittämättömän halvalla, tavallisessa palkkatyössä, parhaimmat vuotensa tuhlaten.

Itse olin nuorena sellainen, että mieluummin patikoin kuin etsin seuraa. Setäni kerran sanoi: "Lopeta jo se puissa kiipeily, ja etsi itsellesi aviomies!" Vasta myöhemmin olen ymmärtänyt, kuinka iso asia elämässä on löytää hyvä elämänkumppani... Nuorena ne  yleensä viedään. Keskustelua setäni kanssa, kun aiheesta puhuttiin:

- "Miksi et koskaan laittaudu? Olet kaunein, mutta muut naiset näyttävät paremmilta, koska he laittautuvat naisellisiksi."

- "Minusta se on teeskentelyä."

- "Kaikki tässä maailmassa on. Elämä on yhtä teatteria."

- "Viihdyn paremmin vuohien kuin ihmisten seurassa."

-"Mitä!?"

- "Katsotaan, jos joskus löydän miehen, josta pidän enemmän kuin viikunoista."

-"---"

No, minä olenkin puusta pudonnut.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat