Seuraa 
Viestejä3585
Liittynyt13.1.2015

Entiset pääministerit, Esko Aho ja Paavo lipponen, kumpikaan ei penaalin terävin kynä, Aho puhui puuta-heinää kuin Ruuneberi, Lipponen puhui vähän mutta ärisi sitäkin enemmän, hehkuttavat "arktista yhteistyötä" ja siihen muka liittyviä miljardiprojekteja, Jäämeren rata ja Tallinnan tunneli tänään hesarin yleisönosastossa:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005581104.html

Saattaisi olla kolossaalinen erehdys ryhtyä moisia rakentamaan vain "ilmastonmuutos"- nimisen todistamattoman spekulaation pohjalta katsomatta ensin muutama sata vuotta, miten asiat edistyvät. Koillisväylä on aina ollut osin sula aika-ajoin, mutta jäätynyt uudelleen. Jo suomalainen Adolf Nordenskjöld purjehti sen läpi yli sata vuotta sitten, juuttui tosin jäihin vuodeksi.

Miten ihmeessä Tallinnatunneli kannattaisi näillä väkiluvuilla, kun kolmanneksen lyhyempi Kanaalitunnelikaan ei koskaan tuonut rahoja takaisin sijoittajilleen? Ja tutkimuksen mukaan kolmannes ihmisistä ei koskaan menisi tunneliin, minäkin koin Kanaalitunnelin varsin ahdistavaksi kokemukseksi kun sen läpäisin pari kuukautta avauksestaan.

Sivut

Kommentit (37)

tammukka
Seuraa 
Viestejä3649
Liittynyt9.5.2010

Miten ihmeessä Outotohtorimme ei päässyt kutsuvieraana Kanaalitunnelin avajaisiin ? Toisekseen miten sulla on munaa haukkua Ahoa ja Lipposta kun sinua eivät edes persut huoli ? Ja se kertoo todella paljon henkilöstäsi.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3585
Liittynyt13.1.2015

"tammukka"

Olet nyt lukenut huolimattomasti, en minä Kanaalituunelin avajaisissa ollut, matkustin sillä Lontoosta Pariisiin ihan tavallisena Eurostar-matkustajana kaksi kuukautta avajaisten jälkeen, lippu maksoi saman kuin lento.

Ja tottakai poliitikkoja saa haukkua, sehän on kansanhuvia. Ihan rehellisesti, en tykännyt kummastakaan, jos olisi pitänyt valita parempi olisin investoinut "Moosekseen", Lipposeen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28696
Liittynyt16.3.2005

Dr Strangelove kirjoitti:
Miten ihmeessä Tallinnatunneli kannattaisi näillä väkiluvuilla, kun kolmanneksen lyhyempi Kanaalitunnelikaan ei koskaan tuonut rahoja takaisin sijoittajilleen?

Ei ole kovin vaikea päätellä, että tuollaisia aivopieruja ajavat ex-poliitkot ovat kimpassa rakennusfirmojen omistajien kanssa ja ainoa tarkoitus on vedättää valtiolta rahat. Sillä ei ole tuolel jengille vähäisintäkään väliä kannattavatko nuo älyttömyydet tai edes valmistuvatko ne ennen kun veronmaksajat tajuavat kusetuksen, rahat on silloin jo veroparatiiseissa turvassa, kun sellaisia aletaan miettiä, ja joku pikkupomo maksetaan syntipukiksi ottamaan lyhyt ehdollinen "tuomio". Ei kukaan yksityinen takuulla harkitse omiensa sijoittamista tuollaisiin älyttömyyksiin (ja jos harkitsee, omaiset järjestävät takuulla höppänän hoitokotiin holhoukseen ennen kun tämä tuhoaa perinnön).

Siis ihan oikeasti, tunneli Tallinnaan. Onko se jonkun standup-koomikon vitsistä revitty? Tai jonkun 4 vuotiaan ehdotus, joka on pakotettu laivalla maistamaan mielestään pahaa ruokaa? Kas kun ei Pekingiin 100 km Venäjän alta tai köysirata Marsiin.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9657
Liittynyt13.3.2017

Dr Strangelove kirjoitti:
Entiset pääministerit, Esko Aho ja Paavo lipponen, kumpikaan ei penaalin terävin kynä, Aho puhui puuta-heinää kuin Ruuneberi, Lipponen puhui vähän mutta ärisi sitäkin enemmän, hehkuttavat "arktista yhteistyötä" ja siihen muka liittyviä miljardiprojekteja, Jäämeren rata ja Tallinnan tunneli tänään hesarin yleisönosastossa:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005581104.html

Saattaisi olla kolossaalinen erehdys ryhtyä moisia rakentamaan vain "ilmastonmuutos"- nimisen todistamattoman spekulaation pohjalta katsomatta ensin muutama sata vuotta, miten asiat edistyvät. Koillisväylä on aina ollut osin sula aika-ajoin, mutta jäätynyt uudelleen. Jo suomalainen Adolf Nordenskjöld purjehti sen läpi yli sata vuotta sitten, juuttui tosin jäihin vuodeksi.

Miten ihmeessä Tallinnatunneli kannattaisi näillä väkiluvuilla, kun kolmanneksen lyhyempi Kanaalitunnelikaan ei koskaan tuonut rahoja takaisin sijoittajilleen? Ja tutkimuksen mukaan kolmannes ihmisistä ei koskaan menisi tunneliin, minäkin koin Kanaalitunnelin varsin ahdistavaksi kokemukseksi kun sen läpäisin pari kuukautta avauksestaan.


Mä oon samaa mieltä tohtorin kanssa. Toimiva VAWT tarvisi miltsin aarändiihin.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Lithops
Seuraa 
Viestejä129
Liittynyt11.10.2009

Täytyy myöntää, että Tallinna-tunnelista olen tohtorin kanssa aivan samaa mieltä. Naurettavin oli Bernerin viimeisin selitys että se yhdistäisi arktiset alueet rautatiellä Euroopan ytimeen. Ei ole tainnut täti kuulla Juutinrauman sillasta. En usko, että hirveästi yrityksiäkään kiinnostaa tehdä mutkia Helsingin ja Baltian kautta kun ytimeen pääsee suorempaa sieltä...

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3585
Liittynyt13.1.2015

"neutronilta" viisasta puhetta. Joitain vuosia sitten tallinnatunnelihaaveilijat esittivät kustannusarvioksi kaksi miljardia, kun Kanaalitunneli nykyrahaksi muutettuna maksoi kymmenen miljardia pehmeään kalkkikiveen porattuna ja kolmanneksen lyhyempänä. Meillä kallio on graniittia, Viron päässä osa murtumaa, johon tunnelin rakentaminen maksaa kolme kertaa niin paljon kuin kovaan kiveen.

Silloin harvinaista kyllä ja hyvin yllättävää, sain kommenttini hesariin, siinä esitin että tuo kaksi miljardia on vain käsiraha, jolla tunneli myydään päättäjille, kun se on aloitettu, pitäähän se kaivaa loppuun asti maksoi mitä maksoi. Silloin sitä ajoivat kaupunginjohtajat Pajunen ja Savisaar, oletettavasti toivoivat tunnelin nimeksi "Pajunen-Savisaar tunnel".

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9657
Liittynyt13.3.2017

Dr Strangelove kirjoitti:
"neutronilta" viisasta puhetta. Joitain vuosia sitten tallinnatunnelihaaveilijat esittivät kustannusarvioksi kaksi miljardia, kun Kanaalitunneli nykyrahaksi muutettuna maksoi kymmenen miljardia pehmeään kalkkikiveen porattuna ja kolmanneksen lyhyempänä. Meillä kallio on graniittia, Viron päässä osa murtumaa, johon tunnelin rakentaminen maksaa kolme kertaa niin paljon kuin kovaan kiveen.

Silloin harvinaista kyllä ja hyvin yllättävää, sain kommenttini hesariin, siinä esitin että tuo kaksi miljardia on vain käsiraha, jolla tunneli myydään päättäjille, kun se on aloitettu, pitäähän se kaivaa loppuun asti maksoi mitä maksoi. Silloin sitä ajoivat kaupunginjohtajat Pajunen ja Savisaar, oletettavasti toivoivat tunnelin nimeksi "Pajunen-Savisaar tunnel".

EI neutronilta järkeä tule koska hänellä ei ole sitä.

7 miljardia on tulossa kiinalaiselta sijoittajalta.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28696
Liittynyt16.3.2005

Major_Overhaul kirjoitti:
EI neutronilta järkeä tule koska hänellä ei ole sitä.

No sitten vaan hakku käteen ja louhimaan, että voit näyttää sanoillesi katetta. On se realistisempi projekti kuin puinen avaruusalus.

Lainaus:
7 miljardia on tulossa kiinalaiselta sijoittajalta.

Heko heko. Paljonko tulee nigerialaisilta prinsseiltä? Jos vaan lähetät ensin "pikkusumman", että saavat järjestettyä pankkiasiat. Tehdään vaikka saman tien Helsinki - Nigeria -tunneli, jossa prinssien rahajunat voivat kulkea Nigeriasta tänne ja paluukyytinä jääpaloja.

Kiinalaisia kannata pitää kaikkein viimeiseksi idiootteina, joilta voi vedättää helppoa rahaa. Kiinalaiset sijoittavat sitten, jos huomaavat että koillisväylä avautuu todelliseen käyttöön ja pättävät siirtää krääsäkuljetukset sinne. Ja sillä ehdolla, että he keräävät rahat ja suomalaisille ja baltialaisille jää saasteet ja ongelmat. Mutta haihattelijat eivät saa sieltä senttiäkään.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38032
Liittynyt6.12.2009

"Monitoimimurtaja Nordica puski läpi Luoteisväylän heinäkuun aikana.

Alus lähti Kanadan Vancouverista heinäkuun 5. päivä ja saapui Grönlannin Nuukiin 29. heinäkuuta. Kyseessä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta, kun laivalla on ajettu Tyyneltämereltä Pohjois-Amerikan pohjoispuolitse Kanadan arktisen saariston läpi Atlantille, mutta suomalaisvoimin tehty tutkimusmatka on aikaisin koskaan tehty Louteisväylän purjehtiminen – normaalisti reitti on kulkukelpoinen vasta myöhemmin kesällä.

Se, että Nordica onnistui matkassaan, johtuu tietysti laivasta ja sen erinomaisesta miehistöstä, mutta ilmastonmuutos avusti matkaa huomattavasti.

Kyseessä on monitoimimurtaja Nordican toinen matka halki Luoteisväylän ja se tehtiin yhteistyössä Kanadan rannikkovartioston, Kanadan liikenneministeriön sekä paikallisten toimijoiden sekä yhtiöiden kanssa."

http://www.tiedetuubi.fi/luonto/murtajalla-luoteisvaylan-lapi-suomi-100-... .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38032
Liittynyt6.12.2009

"Kiina kaavailee arktista Silkkitietä ja vakuuttaa yhteistyöhaluaan

Kiina julkisti perjantaina ensimmäisen suunnitelmansa arktisen alueen kautta kulkevista kauppareiteistä.

....Arktinen Koillisväylän yhteys pitkin Siperian pohjoisrannikkoa säästäisi matka-ajassa vaikkapa Hollantiin 20 päivää verrattuna Suezin kanavan kautta kulkevaan reittiin, mutta väylän hyödyntäminen laaja-mittaisesti on mahdollista vasta tulevaisuudessa. Ilmaston lämpenemisen myötä aiemmin hankalasti liikennöitävä Koillisväylä on vähitellen avautumassa kaupalliselle liikenteelle."

https://yle.fi/uutiset/3-10043707 .

Rasvaperse
Seuraa 
Viestejä576
Liittynyt26.5.2016

Jumalan valitulla kansalla Suomella on rahaa millä rällästää. Otetaan työttömiltä, opiskelijoilta, eläkelläisiltä, vammaisilta  ja rakennetaan tunneli ja sen päälle kahdeksan kaistainen moottoritie vaikka Kiinaan asti. Entinen Suomineito niittäisi mainetta ja kunniaa kompleksilla, jonka rinnalla Kiinan muurikin kalpenee.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3585
Liittynyt13.1.2015

Kyllä tuo arktisen sulaminen vaatii paljon pidempää perspektiiviä, kymmen vuotta voi hyvin olla anomalia, viisisataa vuotta antaisi perpektiiviä.

Politiikolta voi odottaa löysää puhetta, jossa faktat eivät häiritse, mutta tiedepalstalaisen ei soisi turvautuvan googlen linkkihelvettiin, kas siellä on jokaiselle jotakin, saat helposti avainsanat valitsemalla vain uskoasi vahvistavaa.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9657
Liittynyt13.3.2017

Länsimetron porauskalustolle pitää saada uusiokäyttöä...kyllä se tunneli rakennetaan..maksoi mitä maksoi..ja veronmaksajat maksaa mukisematta.... 50 miljardia arvioisin lonkalta kustannuksiksi. Uudet F-35 maksaa vain 30 miljardia...kun huolto ja ylläpito otetaan huomioon. Tuo tekee ainostaa 700 000 euroa per tuottavaa työtä tekevä suomalainen.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3246
Liittynyt7.7.2013

Napa-alueiden jää sulaa mutta ilmasto ei kuitenkaan ole lämmennyt.

Voi kuulostaa ristiriitaiselta mutta meillä ilmastoon uskomattomilla on tähän looginen selitys.
Tässä yhtälössähän on siis ilmasto ja jää. Koska ilmasto on säilynyt vakaasti samanlaisena niin jää on muuttunut viimeisen sadan vuoden aikana niin että se vaatii jäätyäkseen entistä kylmemmän veden. Arvioimme Dr Oudon kanssa että jää tarvitsee pohjoisen meren olosuhteissa nykyään -2C lämpötilan eikä 0C johon vihervasurit uskovat.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat