Seuraa 
Viestejä3581
Liittynyt13.1.2015

Saksan vihreät ovat saamassa osavoiton taistelussa länsimaista yhteiskuntaa vastaan.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005584045.html

Tuota voidaan pitää kostona, vastahan vihreät osavaltiovaaleissa menettivät viimeisenkin paikkansa viime talven energiakatastrofin johdosta ja samaa ennustetaan liittopäivävaaleissa.

Meillä vihreän terrorin voima ei ole noin vahva, mutta hallitukseen niitä ei tule päästää sataan vuoteen.

Sivut

Kommentit (69)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38028
Liittynyt6.12.2009

Saksan korkein hallinto-oikeus on linjannut, että kaupungit voivat halutessaan kieltää runsaasti saastuttavien autojen käytön keskusta-alueillaan.

Ainakin Stuttgartin ja Düsseldorfin – maan pahiten saastuneiden kaupunkien – odotetaan asettavan kiellon voimaan oikeuden päätöksen seurauksena. Päätöksen myötä myös 16 muuta kuntaa voi tässä vaiheessa asettaa kieltoja dieselautoille.

Päätös vaikuttaa kuitenkin eittämättä koko maahan, sillä myös muut kaupungit seurannevat ennemmin tai myöhemmin esimerkkiä. Typpioksidipäästöt ylittävät EU:n asettamat raja-arvot seitsemässäkymmenessä saksalaiskaupungissa.

”Päätös on uraauurtava ja se asettaa vahvan esimerkin myös muille Euroopan valtioille”, Evercore ISI:n autoanalyytikko Arndt Ellinghorst kirjoittaa sijoittajille suuntaamassaan tiedotteessa.

Linjanvedon taloudelliset seuraukset voivat olla merkittäviä. Päätös laskee Saksan 12 miljoonan dieselauton markkina-arvoa merkittävästi ja pakottaa autovalmistajat tekemään kalliita muutostöitä (kuten uusien katalysaattoreiden asentaminen) päästöjen vähentämiseksi, asiasta uutisoiva Automotive News Europe kertoo.

Saksan korkeimman hallinto-oikeuden päätös voi lisätä myös suomalaisten mielenkiintoa tuoda dieselauto Saksasta niiden hinnan alentuessa. Päätös herättäneekin laajempaa keskustelua vanhojen dieselautojen suhteen myös Suomessa.

”Päättäjien tulisi nyt tehdä kerralla selväksi, mitä Suomessa aiotaan tehdä, ettei kuluttajille jää epävarmuutta ja halua lykätä ostopäätöksiään”, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen toteaa tiedotteessa."

https://tekniikanmaailma.fi/mika-euroopan-maa-seuraava-saksan-korkein-ha... .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38028
Liittynyt6.12.2009

"Dieselautojen synnyttämistä päästöistä on paljastunut uusia terveyshaittoja.

Jo pitkään on ollut ollut tiedossa, että dieselautojen synnyttämät typpioksidipäästöt ovat vahingollisia terveydelle.

Nyt uudessa tutkimuksessa on osoitettu, että dieselpolttoaineet aiheuttavat hengityselimissä refleksejä, jotka voivat pahentaa astman kaltaisia keuhko-oireita.

Imperial College Londonin tutkijoiden johtama tutkimus on ensimmäinen, joka osoittaa, millainen mekanismi yhdistää eurooppalaisten kaupunkien ilmansaasteita ja erilaisia keuhko-oireita.

Aikaisemmassakin tutkimuksessa yhteyden olemassaolo on havaittu, mutta sen taustalla oleva mekanismi on ollut epäselvä.

Nyt Journal of Allergy and Clinical Immunology -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan dieselpolttoaineen polttamisen sivutuotteena syntyneet polysykliset aromaattiset hiilivehdyt stimuloivat suoraan keuhkoissa olevia hermoja, mikä aiheuttaa refleksireaktion hengitystiessä.

”Suurissa eurooppalaisissa kaupungeissa, kuten Lontoossa, olemme jo ylittäneet ilman saastumisen suositeltavat tasot, ja nämä havainnot antavat uuden syyn, miksi meidän on hillittävä näitä tasoja”, sanoo tiedotteessa Imperial National Heartin professori Maria Belvisi.

”Saastuminen vaikuttaa kaikkiin ihmisiin, mutta se vaikuttaa vielä enemmän ihmisiin, joilla on astman kaltaisia sairauksia.”"

https://tekniikanmaailma.fi/mekanismi-paljastui-dieselpaastot-hamaavat-e... .

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3581
Liittynyt13.1.2015

Uuden uljaan TM:n vihervasemmistolaista tuubaa, en hyväksy lähteeksi.

Kun päätoimittaja on susirajan takaa, onko Vaada-Kotka -liinjan pohjoispuolelta koskan tullut muuta kuin komukoita? Ja Domonyi, täysvihreä matu.

Ei ei.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6789
Liittynyt8.11.2007

jussipussi kirjoitti:
"Tutkimus: dieselautojen päästöt aiheuttavat joka vuosi 10 000 ennenaikaista kuolemaa Euroopassa

Dieselautot päästävät sallittua enemmän typen oksideja. Nämä pienhiukkaspäästöt aiheuttavat hengityselimistön sairauksia ja lisäävät sydän- ja verisuoniperäisten sairauksien riskiä."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005374558.html .

Typen oksidit eivät ole mitään pienhiukkasia, koitetaas pysyä asiassa. Typen oksidit hajoavat auringonvalon ansiosta typeksi ja otsoniksi ja otsoni hajoaa tavalliseksi hapeksi omia aikojaan.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005

Kun yhtä asiaa sorkkii kerrallaan, on aina jokin toinen asia menossa pieleen. Tässä asiassa viitataan kintaalla energiatehokkuudelle ilmastokuormituksen suhteen. Dieseli nyt vaan sattuu olemaan ylivoimainen energiatehokkuudessa bensan suhteen. Saksassa törsittiin toinenkin ilmastoon vaikuttava. Eli ydinvoima. Ainoa todella tehokas tämän päivän ratkaisu hiilineutraaliin energiaan. Ongelmana on säätövoiman tarve. Mutta tuokin on keinotekoinen ongelma. On kehitettävä säätyviä ydinvoimalaitoksia korvaamaan vesivoimaa ja kaasuturpiineita.

Vihreä aate on pelkkää sorkkimista tässä energia-asiassa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3581
Liittynyt13.1.2015

Heh heh, jussipussin linkissä HS:n "Tieteestä" typen oksidit on pienhiukkasia, yl' oppilasymmärrystä .... toisaalta kertoihan yl' oppilas Paukku, Kuopion lahja Suomen tieteelle minulle aikoinaan kertoneensa KAIKEN ilmastosta jo 1992 ;-).

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9650
Liittynyt13.3.2017

Paul M kirjoitti:
Kun yhtä asiaa sorkkii kerrallaan, on aina jokin toinen asia menossa pieleen. Tässä asiassa viitataan kintaalla energiatehokkuudelle ilmastokuormituksen suhteen. Dieseli nyt vaan sattuu olemaan ylivoimainen energiatehokkuudessa bensan suhteen. Saksassa törsittiin toinenkin ilmastoon vaikuttava. Eli ydinvoima. Ainoa todella tehokas tämän päivän ratkaisu hiilineutraaliin energiaan. Ongelmana on säätövoiman tarve. Mutta tuokin on keinotekoinen ongelma. On kehitettävä säätyviä ydinvoimalaitoksia korvaamaan vesivoimaa ja kaasuturpiineita.

Vihreä aate on pelkkää sorkkimista tässä energia-asiassa.


Ei pidä paikkaansa...toimiva helppo yksinkertainen ja tehokas tuulivoiman talteenotto on tie mm autojen energiantarpeen tyydyttäjäksi.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Eusa
Seuraa 
Viestejä14696
Liittynyt16.2.2011

Major_Overhaul kirjoitti:
Paul M kirjoitti:
Kun yhtä asiaa sorkkii kerrallaan, on aina jokin toinen asia menossa pieleen. Tässä asiassa viitataan kintaalla energiatehokkuudelle ilmastokuormituksen suhteen. Dieseli nyt vaan sattuu olemaan ylivoimainen energiatehokkuudessa bensan suhteen. Saksassa törsittiin toinenkin ilmastoon vaikuttava. Eli ydinvoima. Ainoa todella tehokas tämän päivän ratkaisu hiilineutraaliin energiaan. Ongelmana on säätövoiman tarve. Mutta tuokin on keinotekoinen ongelma. On kehitettävä säätyviä ydinvoimalaitoksia korvaamaan vesivoimaa ja kaasuturpiineita.

Vihreä aate on pelkkää sorkkimista tässä energia-asiassa.


Ei pidä paikkaansa...toimiva helppo yksinkertainen ja tehokas tuulivoiman talteenotto on tie mm autojen energiantarpeen tyydyttäjäksi.

Höpsistä. Tuulivoima on kannattamatonta, kun on selvästi halvempia vaihtoehtoja tarjolla. Demokratia tai muu hallinto voi toki markkinavoimana tukea aatteellisesti tiettyä energiamuotoa muiden kustannuksella, mutta se tie ei todellakaan vakuuta. Tuulivoimalle pitäisi kehittää halpoja huoltovapaita teknologioita myllyjen sijaan...

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

molaine
Seuraa 
Viestejä2012
Liittynyt3.8.2011

Eusa kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
Paul M kirjoitti:
Kun yhtä asiaa sorkkii kerrallaan, on aina jokin toinen asia menossa pieleen. Tässä asiassa viitataan kintaalla energiatehokkuudelle ilmastokuormituksen suhteen. Dieseli nyt vaan sattuu olemaan ylivoimainen energiatehokkuudessa bensan suhteen. Saksassa törsittiin toinenkin ilmastoon vaikuttava. Eli ydinvoima. Ainoa todella tehokas tämän päivän ratkaisu hiilineutraaliin energiaan. Ongelmana on säätövoiman tarve. Mutta tuokin on keinotekoinen ongelma. On kehitettävä säätyviä ydinvoimalaitoksia korvaamaan vesivoimaa ja kaasuturpiineita.

Vihreä aate on pelkkää sorkkimista tässä energia-asiassa.


Ei pidä paikkaansa...toimiva helppo yksinkertainen ja tehokas tuulivoiman talteenotto on tie mm autojen energiantarpeen tyydyttäjäksi.

Höpsistä. Tuulivoima on kannattamatonta, kun on selvästi halvempia vaihtoehtoja tarjolla. Demokratia tai muu hallinto voi toki markkinavoimana tukea aatteellisesti tiettyä energiamuotoa muiden kustannuksella, mutta se tie ei todellakaan vakuuta. Tuulivoimalle pitäisi kehittää halpoja huoltovapaita teknologioita myllyjen sijaan...

Kyllä tuulivoimaa käytetään veneidenkin liikuttamiseen. Miksei autojenkin?

Panterarosa: On selvää, että "Partitava kisaa kurupati-kuvaa" ei oikein aukene kehitysmaalaisille N1c- kalmukinperseille.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä12585
Liittynyt16.3.2005

molaine kirjoitti:
Eusa kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
Paul M kirjoitti:
Kun yhtä asiaa sorkkii kerrallaan, on aina jokin toinen asia menossa pieleen. Tässä asiassa viitataan kintaalla energiatehokkuudelle ilmastokuormituksen suhteen. Dieseli nyt vaan sattuu olemaan ylivoimainen energiatehokkuudessa bensan suhteen. Saksassa törsittiin toinenkin ilmastoon vaikuttava. Eli ydinvoima. Ainoa todella tehokas tämän päivän ratkaisu hiilineutraaliin energiaan. Ongelmana on säätövoiman tarve. Mutta tuokin on keinotekoinen ongelma. On kehitettävä säätyviä ydinvoimalaitoksia korvaamaan vesivoimaa ja kaasuturpiineita.

Vihreä aate on pelkkää sorkkimista tässä energia-asiassa.


Ei pidä paikkaansa...toimiva helppo yksinkertainen ja tehokas tuulivoiman talteenotto on tie mm autojen energiantarpeen tyydyttäjäksi.

Höpsistä. Tuulivoima on kannattamatonta, kun on selvästi halvempia vaihtoehtoja tarjolla. Demokratia tai muu hallinto voi toki markkinavoimana tukea aatteellisesti tiettyä energiamuotoa muiden kustannuksella, mutta se tie ei todellakaan vakuuta. Tuulivoimalle pitäisi kehittää halpoja huoltovapaita teknologioita myllyjen sijaan...

Kyllä tuulivoimaa käytetään veneidenkin liikuttamiseen. Miksei autojenkin?

Täsmälleen. Tärkeintä tietysti on se, että tyynellä voi nostaa lepotuolit ja kaljakeissin takakontista ja ruveta tiirailemaan aurinkovoiman vaikuttavuutta.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

molaine
Seuraa 
Viestejä2012
Liittynyt3.8.2011

o_turunen kirjoitti:
molaine kirjoitti:
Eusa kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
Paul M kirjoitti:
Kun yhtä asiaa sorkkii kerrallaan, on aina jokin toinen asia menossa pieleen. Tässä asiassa viitataan kintaalla energiatehokkuudelle ilmastokuormituksen suhteen. Dieseli nyt vaan sattuu olemaan ylivoimainen energiatehokkuudessa bensan suhteen. Saksassa törsittiin toinenkin ilmastoon vaikuttava. Eli ydinvoima. Ainoa todella tehokas tämän päivän ratkaisu hiilineutraaliin energiaan. Ongelmana on säätövoiman tarve. Mutta tuokin on keinotekoinen ongelma. On kehitettävä säätyviä ydinvoimalaitoksia korvaamaan vesivoimaa ja kaasuturpiineita.

Vihreä aate on pelkkää sorkkimista tässä energia-asiassa.


Ei pidä paikkaansa...toimiva helppo yksinkertainen ja tehokas tuulivoiman talteenotto on tie mm autojen energiantarpeen tyydyttäjäksi.

Höpsistä. Tuulivoima on kannattamatonta, kun on selvästi halvempia vaihtoehtoja tarjolla. Demokratia tai muu hallinto voi toki markkinavoimana tukea aatteellisesti tiettyä energiamuotoa muiden kustannuksella, mutta se tie ei todellakaan vakuuta. Tuulivoimalle pitäisi kehittää halpoja huoltovapaita teknologioita myllyjen sijaan...

Kyllä tuulivoimaa käytetään veneidenkin liikuttamiseen. Miksei autojenkin?

Täsmälleen. Tärkeintä tietysti on se, että tyynellä voi nostaa lepotuolit ja kaljakeissin takakontista ja ruveta tiirailemaan aurinkovoiman vaikuttavuutta.

Jep, motarille syntyisi hyvät bileet.

Panterarosa: On selvää, että "Partitava kisaa kurupati-kuvaa" ei oikein aukene kehitysmaalaisille N1c- kalmukinperseille.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat