Seuraa 
Viestejä13878

Kuvia ja kertomuksia maailmalta tai omia kokkailuja.

Sivut

Kommentit (40)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
MooM
Seuraa 
Viestejä11516

Eiliseltä: iltapalamunakas, jossa chorizoa, kinkkua, punasipulia, vuohenjuustoa (=erilaisia jämiä jääkaapista), suolaheinää ja basilikaa. Eksoottista siinä on se, että sen teki 13-vuotias poikani :D. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

molaine
Seuraa 
Viestejä3046

Eilinen päivällinen: Paistettua sianmaksaa ja purjoa, kanan munuaisia chilillä ja tomaatilla, vihreitä paistettuja kasviksia ja paistettua riisiä. Meinasin ottaa kuvan, kun oli aika nätti setti, mutta enpä sitten ottanut. 

Röh

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä9364

Kuvien siirrossa on nyt jotain häikkää, mutta tämä kelvatkoon: mun annos on taustalla, ja tomaattisalaatti vedetty napaan jo ennen kuvausta... mut vähän tunnelmaa. Oliivikin lentänyt lautaselta. Yleensä näkyy vielä selvemmin, missä kohtaa minä olen porsastellut!

Mahtava taverna Mitilinissä, Molivoksella: Oktopus. 

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä9364

Lounaani tällä hetkellä on eksoottinen raiskaus 80 g smetanaa, rypsiöljyä, pala mietoa sipulia, 1 tomaatti, 1/2 kurkkua, 200 g pakasteherneitä, pari siivua ruisleipää. Ei mikään makuhermoja hivelevä kombinaatio... Mutta nälkä lähtee tällä useammaksi tunniksi. Harjoittelen vasta - pääravintoni oli vielä muutama päivä sitten ruokosokeri! 

Toivottavasti kuva ei vienyt kenenkään ruokahalua.

Vierailija

Tämä verimytistys oli jo toisessa ketjussa. Eilen tuli syötyä japanilaisessa saraburin robinsonilla vsimon kanssa mutta jäi kuva ottamatta. Laskua tuli liki 50 euroa mutta tämä arkieväs katukuppilasda vain 1.50 euroa.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä12336

Määritelkää eksotiikka. Mielestäni se on erittäin subjektiivista. Kiinalaiselle turistille poronkäristys muusilla ja puolukoilla on jotain käsittämättömän eksoottista ja ekstremeä, britti ei voi edes kuvitella moisen syömistä, koska porot on niiq bambeja ja pukin kavereita. Halsterihailit ovat eksotiikkaa jo monelle kotimaan nykynuorellekin. Kansallisruoaksemme nousseet pizza ja kebab voivat yhä olla eksotiikkaa sodan kokeneille sukupolville. Ennakkoluulottomimmat ovat kerran maistaneet. Iäkäs sukulaismies palasi hiljan Koreasta olympialaisista ja valitteli, kun siellä ei saanut mitään syömäkelpoista ruokaa. Kaikki ruoat olivat outoja ja suurin osa sietämättömän tulisia. Itse olen melko tottunut syömään Aasian eri keittiöiden mättöä ja saatan tehdä kotona arkiruoaksikin niitä outoja ja tulisia juttuja kovasti tykäten. Eli siis mikä nyt kellekin on eksoottista? Maailmasta löytynee ehkä yksi sapuska, joka on universaalisti eksoottinen ja se on surströmming.

I see...

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
Määritelkää eksotiikka. Mielestäni se on erittäin subjektiivista. Kiinalaiselle turistille poronkäristys muusilla ja puolukoilla on jotain käsittämättömän eksoottista ja ekstremeä, britti ei voi edes kuvitella moisen syömistä, koska porot on niiq bambeja ja pukin kavereita. Halsterihailit ovat eksotiikkaa jo monelle kotimaan nykynuorellekin. Kansallisruoaksemme nousseet pizza ja kebab voivat yhä olla eksotiikkaa sodan kokeneille sukupolville. Ennakkoluulottomimmat ovat kerran maistaneet. Iäkäs sukulaismies palasi hiljan Koreasta olympialaisista ja valitteli, kun siellä ei saanut mitään syömäkelpoista ruokaa. Kaikki ruoat olivat outoja ja suurin osa sietämättömän tulisia. Itse olen melko tottunut syömään Aasian eri keittiöiden mättöä ja saatan tehdä kotona arkiruoaksikin niitä outoja ja tulisia juttuja kovasti tykäten. Eli siis mikä nyt kellekin on eksoottista? Maailmasta löytynee ehkä yksi sapuska, joka on universaalisti eksoottinen ja se on surströmming.

Toki se vaihtelee mieltymysten ja kokemusten mukaan. Jos joku tuntee että hernekeitto on eksoottista niin saa postata. Itsellä siitä ainakin ruispalojen kanssa herahtaisi vesi kielelle ja olisi eksoottista nykyeväksiin verrattuna.

Keijona
Seuraa 
Viestejä19300

Keijona kirjoitti:
Lounas. Sellainen eksoottinen hernekeitto, dal tadka

Taitaa olla maailman yleisin ja tavallisin ruokalaji riisin jälkeen, Intialaisten yleisin  soosi sille riisille. Nam.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat