1920- luvun aikakausilehdet esimerkiksi kotiliesi

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olikos nää lehdet tarkoitettu jollekin varakkaalle vääestönosalle kuin, niissä oli niin paljon auto ja kodinkone mainoksia.

Esimerkiksi jääkaappi, ompelukone, radio, pölyimuri mainoksia.

Aina joka lehdessä oli jotain kodinkone ja automainoksia.

Toki mainoksilla lehdet eli silloin, niin kuin nykyäänkin. Mun mielestä 1920 - luvun lehdissä on vielä enempi mainoksia kuin nykyaikakausi lehdissä.

Tarkoitan seuran ja kodikuvalehti tyylisiä lehtiä.

Kommentit (7)

Vierailija
Olikos nää lehdet tarkoitettu jollekin varakkaalle vääestönosalle kuin, niissä oli niin paljon auto ja kodinkone mainoksia.

"Ne oli tarkotettu niille, joita voitiin (silloin vielä) vetää höplästä, että tavaraa hankkimalla onni saapuu niiden myötä perhe-elämään."

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
qaz
Olikos nää lehdet tarkoitettu jollekin varakkaalle vääestönosalle kuin, niissä oli niin paljon auto ja kodinkone mainoksia.



"Ne oli tarkotettu niille, joita voitiin (silloin vielä) vetää höplästä, että tavaraa hankkimalla onni saapuu niiden myötä perhe-elämään."

Joo ei ne ajat oo 80 vuodessa muuttunu.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

1920-luvulla mainostettiin tuotteita myös liian vähälle ravinnolle jääneille:

http://www.kotiposti.net/aslehtonen/tie ... teksti.htm

"Nauttimalla ETA TRAGOL BONBON tabletteja lisääntyy ruumiinpaino 4-12 kiloon muutamassa viikossa. Samalla hankitte itsellenne myöskin - koska ne lisäävät punaisia verisoluja aina 50 % asti - hermo-voimaa ja verta, Rasia jälkivaatimuksella Smk. 35:-.

Ainoa myyntipaikka: TEKNILLINEN LIIKETOIMISTO, Helsinki".

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
qaz
tiäremiäs
Joo ei ne ajat oo 80 vuodessa muuttunu.



Ei oo. Sama hullutus näyttää jatkuvan.
'

Kyllä on ajat muuttunu - katsokaa edellinen viestini!

Vierailija

1920-lukuhan oli samanlaisen kuplan aikaa kuin 1980-luku: elintason nousu oli kohtuullista.

Tästä tosin hyötyi pääasiassa varakkaampi keskiluokka(Helsingissä), joka noita koneita hankkikin sitten.

Mainonta suunnattiin luonnollisesti sinne, missä oli ostovoimaa. 1920-luvulla sitä oli helsinkiläisissä kotia rakentavissa varakkaamman keskiluokan perheissä.

Vierailija
Volitans
qaz
tiäremiäs
Joo ei ne ajat oo 80 vuodessa muuttunu.



Ei oo. Sama hullutus näyttää jatkuvan.
'

Kyllä on ajat muuttunu - katsokaa edellinen viestini!

Lihotuspillereitä myydään vain jenkeissä, mutta samantyyppisiä laihdutuskonsteja on kuponkiuutiset väärällään

Tuskin ihmiset kovin paljon höpömpiä oli 20-luvulla (väitetystä flynnin efektistä huolimatta, sehän voi perustua siihen että äo-testit ovat tulleet yleisesti tunnetuiksi).

Uusimmat

Suosituimmat