Seuraa 
Viestejä26666

Ihminen on vasta hiljattain tullut luolista ja kehittänyt työkaluja ja erillaisia teknologioita helpottaakseen elämäänsä.

1969 ihminen pääsi kuuhun, josta oli unelmoitu ehkä 400 vuotta ja 100 vuotta intensiivisemmin. Marsiin ei ole ihminen vielä päässyt.

Lentäminen onnistui moottoriavusteisesti vasta 1903...eli 115 vuotta sitten. Kun lennätin ensimmäistä radio ohjattavaa lennokkia oli lentäminen vasta 72 vuotta vanha keksintö. Kuussa käynnin aikaan lentäminen oli vasta 66 vuotias innovaatio.

Huokea liikkuminen olisi mahdollista, mutta tieliikenteen onnettomuusriskit raskaiden ajoneuvojen takia tekee siitä laitonta.

Avaruusmatkailu ilmailun kanssa on vielä hyvin alkutekijöissään.

Tuulivoiman hyödyntäminen älykkäästi ei ole vielä edes nupullaan. Se elää samaa aikaa kun ilmailu 30 luvulla..uusia keksintöjä tulee päivittäin nettiin.

Mitä muuta ?

Sivut

Kommentit (93)

ovolo
Seuraa 
Viestejä8817

Arvatenkin ratkaisut näihin ongelmiin tulee Oulusta, eräältä innovatiiviselta arkkitehdiltä. Ainakin avaruusmatkailun ja tuulienergian saralla tapahtuu vallankumous ihan lähivuosina. Sanokaa minun sanoneen. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Huokea liikkuminen olisi mahdollista, mutta tieliikenteen onnettomuusriskit raskaiden ajoneuvojen takia tekee siitä laitonta.

Avaruusmatkailu ilmailun kanssa on vielä hyvin alkutekijöissään.

Epäilemättä fuusiovoima ja sähkön suurtuotanto käy joskus mahdolliseksi. Viimeistään sen jälkeen lentävät autot ainakin osittain korvaavat nykyiset pyörälliset pelit.

Avaruusmatkailu takertelee ilmeisesti aina. Nykytieteen metodit eivät tule ratkaisemaan ongelmaa. Nykytiede perustuu totuuteen ja vilpittömyyteen ja iso kirja sanooa: Totuus yltää pilviin asti, mutta armo taivaiden taivaisiin (esim. Jupiterin kuut) asti. Eräs tekijä on että yhä vielä tämän vuosituhannen ajan vanhurskaus eli totuus ja oikeudenmukaisuus ovat kuninkaita ja pääroolissa, mutta kun tuhat vuotta on kulunut niin alkaa armon kuninkuuden aika ja silloin tuotetaan monipuolisinta hedelmää mitä koskaan on tuotettu. Kaupasta löytyy silloin sadan eri hedelmän valikoima kun nyt on ehkä kymmenen hedelmää.

Totuuden, vilpittömyyden ja oikeudenmukaisuuden sekä rationalismin avulla ei kerta kaikkiaan päästä pilviä korkeammalle.

Tunnen erään armon hengen saaneen, joka huijaa aina noppapeleissä. Hänellä on painotetut nopat. Tarvitaan kiinalaista taikurimeinikiä ja intialaisia mystisiä mahteja, jotta voidaan päästä Jupiterin kuihin asti.

Ehkä joku Venuksen maankaltaistaminen vielä onnistuu totuuden avulla, mutta ulkoplaneetoille ei päästä asteroidivyöhykettä pitemmälle.

RATIONALISMI, TOTUUS, VILPITTÖMYYS JA OIKEUDEMUKAISUUS OVAT VÄÄRÄ EETTINEN, MORAALINEN, TIETEELLINEN POHJA SILLE, ETTÄ PÄÄSTÄISIIN MATKUSTAMAAN AVARUUDESSA PITKÄLLE.

PITÄÄ OLLA MUKANA TAIKUUTTA, MYSTIIKKAA, ARMOA JA MUUTA SELLAISTA.

Jos kaikki jaetaan tasan niin jää rahoitus puuttumaan niiltä projekteilta, jotka vaativat kaiken huomion tai massiivisimman panostuksen.  Väärät filosofiset ja uskonnolliset maailmankatsomukset avaruusmatkailun kannalta ovat vallitsevia. Ja niin on ilmeisen pitkään. Pitää ehkä tyytyä mahdolliseen fuusiovoimaan sekä lentäviin autoihin.

Vierailija

1939 vielä lennettiin kaksitasoilla ja 1945 saksalaisilla oli käytössä laivueittain Me-262, Arado 234 ja Heinkel He-162 suihkuhävittäjiä joilla ihmisiä ( teoriassa ) kyettiin nujertamaan nopeammin ja tehokkaammin kuin koskaan ennen. Myös ballistinen yliääniohjus joka käväisi matkalla avaruudessa saatiin kehitettyä suurin piirtein sotaa edeltävästä ilotulitteesta. Lapin sodassa saksalaiset käyttivät jo suomalaisia vastaa ilmasta ammuttavia ohjuksia.

1931 kehityksen nimissä puurakenteiset lentokoneet kiellettiin lailla. Vaneriset koneet lahosivat kentillä ja kiellettiin kokonaan. 50-luvulla jo lennettiin metallisilla suihkukoneilla mantereelta toiselle tunneissa. 30-luvulla kesti päiväkausia lentää Lostoosta Bombayhin jne.

1930-2018 nopeus on ollut ainoa päämäärä taloudellisuuden rinnalla kun matkustaminen on kyseessä. Taloudellisuutta on alettu korostamaan päästöjen takia, mutta myös kannattavuuden takia. Corcorde oli kannattamaton koska sen menoveden kulutus oli fenomenaalista.

Vierailija

Titanic kirjoitti:

Jos kaikki jaetaan tasan niin jää rahoitus puuttumaan niiltä projekteilta, jotka vaativat kaiken huomion tai massiivisimman panostuksen.  Väärät filosofiset ja uskonnolliset maailmankatsomukset avaruusmatkailun kannalta ovat vallitsevia. Ja niin on ilmeisen pitkään. Pitää ehkä tyytyä mahdolliseen fuusiovoimaan sekä lentäviin autoihin.

No...lentävä auto lienee oxymoron ja siksi    järjetön, mutta jotain meillä nyt puuttuu.

Olemme henkisesti ehkä köyhempiä kuin 30-luvulla jolloin teknologiat joita nyt hyödymme jo keksittiin.

Puhelimen kehitys lienee ja digitaalitekniikka ( elektroniikka ) se alue joka on todella kehittynyt viimeisen 40 vuoden aikana.

Vierailija

Mark-sensing = tietokoneen suorittama painettujen tai kirjoitettujen merkkien "lukeminen" , mikä voi perustua esim. painovärin magneettisuuteen (magneettinen luku) tai valkoisen ja mustan erilaisiin valonheijastuskykyihin (optinen luku).  (WSOY Iso tietosanakirja).

Olisikohan mahdollista joskus painaa kirja, jonka painomuste on jotenkin tehty helpoksi "mark-sensing" operoinnin kannalta. Vaikka sellainen kirja, jonka voi jollakin laitteella ocr-lukea ja muuntaa digitaaliseksi tiedostoksi parissa minuutissa. Nythän on jo olemassa viivakoodeja ja uutena niitä isompia neliön muotoisia koodeja. Voidaanko tehdä kirja, jossa ei käytetä kirjaimia, vaan koodeja ja joiden lukemisessa tarvitaan apulaitteisto. 

Eräänlainen koodattu mikrofilmi siis. Olisi hienoa, jos olisi multimediakirja, johon olisi ahdettu kirjasimia enemmän informaatiota, ja jonka voisi aukaista laitteella: Kirjaimiksi, ääniksi ja kuviksi. Tavallaan voitaisiin tehdä kirjoja, joissa yksi kirjainmerkki vastaa kokonaista lausetta tai jopa kappaletta tai sivua.

Vaan eipä tuollaisella tekniikalla kai olisi paljoa virkaa ja käyttöä. Ainoastaan raamatussa mainittu pedon merkki kävisi sitä kautta lähemmäksi ja kauhua aiheuttavammaksi. Miten tämänkin ongelman nyt sitten ratkaisisi? Tekniikka mahdollistaa pian "pedon merkki" skenaarion, joka on ylivoimainen monille hyväksyä.

Voiko mark-sensing teknologia tulla todeksi ja onko siitä lopultakaan mitään hyötyä tai etua? 

Vierailija

ovolo kirjoitti:
Arvatenkin ratkaisut näihin ongelmiin tulee Oulusta, eräältä innovatiiviselta arkkitehdiltä. Ainakin avaruusmatkailun ja tuulienergian saralla tapahtuu vallankumous ihan lähivuosina. Sanokaa minun sanoneen. ;)

Viimeinen komposiitti osa tuli sahattua irti..juuri 15 minuuttia sitten tuulivoimalaani...proto 2een.

Onhan se erikoista että akksin tuulivoimalan joka toimii jota ei ole aiemmin keksitty. Aika näyttää...jalka on tekemättä..ja osat kokoamatta.

ID10T
Seuraa 
Viestejä9959

Titanic kirjoitti:

Epäilemättä fuusiovoima ja sähkön suurtuotanto käy joskus mahdolliseksi. Viimeistään sen jälkeen lentävät autot ainakin osittain korvaavat nykyiset pyörälliset pelit.

Suurimmalla osalla ihmisistä tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa ympäristöään 2-ulotteisesti, joten toivon todella, ettei lentävistä autoista koskaan tule valtavirtaa. Kännissä (tai pilvessä) lentelevä kuski olisi jotain todella katastrofaalista.

Vierailija

ID10T kirjoitti:
Titanic kirjoitti:

Epäilemättä fuusiovoima ja sähkön suurtuotanto käy joskus mahdolliseksi. Viimeistään sen jälkeen lentävät autot ainakin osittain korvaavat nykyiset pyörälliset pelit.

Suurimmalla osalla ihmisistä tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa ympäristöään 2-ulotteisesti, joten toivon todella, ettei lentävistä autoista koskaan tule valtavirtaa. Kännissä (tai pilvessä) lentelevä kuski olisi jotain todella katastrofaalista.

Käsittäkseni lentokone on juuri lentävä auto ( flying carriage ). Paikaltaan nouseva lentävä auto on quadrokopteri.

Vierailija

Voisiko ihminen sitten lentämisen avulla saavuttaa huokeamman tavan liikkua kuin autoilu ?

Näin voisi käydä....suurin osa maapallon eliöistä itseasiassa lentää.

ID10T
Seuraa 
Viestejä9959

Major_Overhaul kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
Titanic kirjoitti:

Epäilemättä fuusiovoima ja sähkön suurtuotanto käy joskus mahdolliseksi. Viimeistään sen jälkeen lentävät autot ainakin osittain korvaavat nykyiset pyörälliset pelit.

Suurimmalla osalla ihmisistä tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa ympäristöään 2-ulotteisesti, joten toivon todella, ettei lentävistä autoista koskaan tule valtavirtaa. Kännissä (tai pilvessä) lentelevä kuski olisi jotain todella katastrofaalista.

Käsittäkseni lentokone on juuri lentävä auto ( flying carriage ). Paikaltaan nouseva lentävä auto on quadrokopteri.

Onhan se niinkin. Tosin kaikki lentoliikenne on tällä hetkellä hyvin valvottua (jokainen kone näkyy ilmavalvontatutkassa) ja jokaisesta noususta/laskusta pitää ilmoittaa lennonjohdolle. Jos lentämisestä tulisi samanlaista kansanhuvia kuin autoilusta, niin mihin ne kaikki koneet taivaalla mahtuisivat ja kuka niitä aikatauluttaisi, jos aamulla olisi pelkästään yhdestä kaupungista lähdössä vaikka 1000 lentoautoa työmatkalle?

Automaatio ja etätyöt lisääntyvät ja työmatkaliikenne vähenee, mutta esim. Helsingin kokoiseen kaupunkiin jää silti runsaasti työssäkävijöitä, joilla on tarve päästä fyysisesti työpaikalle.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat