Seuraa 
Viestejä3531
Liittynyt13.1.2015

Nöyrin anteeksipyyntöni toimituksen naisväelle, jota ilmeisesti tahattomasti loukkasin eilen mielestäni humoristisella uutisella ja sen linkittämisellä "ilmastonmuutokseen". Esto foorumille paukahti oitis ja avaus hävisi. Olihan tietenkin naistenpäivä, kaksinkertainen rikos ( nolona).

Tänä aamuna yllätyksekseni pääsin taas foorumille, joko anteeksianto tai päätoimittajan, jolle viestin, puuttuminen asiaan?

Silti uskalla esittää, että luoja olisi voinut antaa (usein) kauniimmalle sukupuolelle myös huumorintajun lahjan, niin usein olen saanut sen puutteesta kärsiä, en yksin kotona, jossa viisi naista pitää huolen siitä, etten erehdy polulta, tosin kaksi noista, 3 v ja 6 kk ovat niin suloisia ja rakastavat ukkia, ettei tulisi mieleenikään loukata.

Uuden Suomen "puheenvuorosta" sain ikuiseksi kerrotun karkoituksen kun US-vaalikeskustelussa joku nainen kuvasi Trumpia "nöf nöf" ja vastasin Clintoskan kuvauksella "kot kot". Heurekan vanhusten oppaaksi olin vahvasti ehdolla, omaanhan sekä tiedetoimittajan että pitkän linjan teknisen myyntimiehen karriäärin, mutta sitten erehdyin sanomaan, että jaksavatkohan ne mummot ja putosin oitis pois listalta, valittiin turhia julkkiksia.

Paikallislehdessä suivaannuin naistoimittajaan, joka päätoimittajan loman aikana sorsi minua ja muistutin ...no, kuinka sen sanoisin uuskielellä, että oli ollut kotona ruoka -aikaan ja jouduin nöyrtymään anteeksipyyntöön ennen kuin jatkojuttuni armoitettiin taas lehteen.

Mutta, nomatterwhatsoever, anteeksipyyntöni kauniimmalle sukupuolelle, ilman heitä en minäkään täällä olisi, pyrin pitämään pegasoksen paremmin aisoissa jatkossa!

Sivut

Kommentit (19)

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3531
Liittynyt13.1.2015

"webster"

Olenhan minä, tuonkin solvauksen kestin hymyssä suin ( jos ei tavata syrjäkujalla).

Kokemukseni ovat täysin päinvastaiset, Kemiran henkilökuntalehden pakinoitsijana kahdeksan vuoden ajan minua pidettiin niin hauskana, että tehtaat pyysivät lisäpainoksia. Tutkimuskeskuksen naisvaltainen väki (laborantteja) tosin tuli sillointällöin silmille, mutta minä olin saunailtojen kuningas, pyrkivät loppuillasta väkisin mukaani saunaan ja kotiin jatkoille.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9182
Liittynyt18.8.2008

Niin, ei ryppyillä ja meitin miesten velvollisuus ja vastuu on se tietää. Naiset elävät eri maailmassa kuin me. Kielen ymmärtämisessäkin on eroja puhumattakaan huumorin tajusta. Koska perinteisen kaavan mukaan miehet eivät ymmärrä naisia, ei sitäkään saa paljastaa, että ymmärtää.

On tuossa kuitenkin tapahtunut parantumista. Naisetkin joskus ymmärtävät miehistä kieltä. Ennen kuilu oli paljon suurempi.

Huomasin eron jo nuorena, komeana uroksena. Kävin kerran pikkukaupungin kuppilassa kusella ja lukumiehenä lueskelin seinäkirjoituksia, jotka olivat silloinen facebook (60 -lukua). Oudostelin niitä. Niissä oli jotain määrittelemätöntä vierautta. Tulin kuselta ja kassatytön ilme oli omanlaisensa, miksi älysin vilkaista sulkemaani ovea. Olin käynyt kusella naistenvessassa ja siinä selittyi seinätekstien outous.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9151
Liittynyt13.3.2015

Kaikille niitä ryppyjä tulee. Väistämättömän vihaaminen tai pelkääminen on joutavaa ajankulua.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3531
Liittynyt13.1.2015

Juu, muistan tuon 1960-luvun facebookin, vessakirjoitukset. Opiskellessani tekussa olivat siivoojat huomanneet kusirännin alle muodostuvan lammikoita ja tekstasivat isolla punakynällä seinälle lapun, "Astu lähemmäs, sillä se on lyhyempi kuin luulet". Heti kohta se oli korjattu, "Astu lähempää, sillä se on lyhyempi kuin luulet" ja lopullinen versio oli "Astu lähempää, sillä se on lyhyempi kuin huulet".

Syytingin tapaista erehdystä että olisin eksynyt naisten veskiin ei tapahtunut, olin selvillä genrestäni. Nykynuorillehan se ei aina ole selvä ja siksi vaativat 28 ovea lisää.

Siipiveikkonen
Seuraa 
Viestejä1519
Liittynyt29.7.2010

Hakkarainenkin olisi voinut olla mies ja sanoa suoraan "Kun sä näytit kännissä, niin kauniilta, anteeksi, ikinä en juo enää." Heh

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

asdf
Seuraa 
Viestejä11506
Liittynyt16.3.2005

Dr Strangelove kirjoitti:
"webster"

Olenhan minä, tuonkin solvauksen kestin hymyssä suin ( jos ei tavata syrjäkujalla).

Kokemukseni ovat täysin päinvastaiset, Kemiran henkilökuntalehden pakinoitsijana kahdeksan vuoden ajan minua pidettiin niin hauskana, että tehtaat pyysivät lisäpainoksia. Tutkimuskeskuksen naisvaltainen väki (laborantteja) tosin tuli sillointällöin silmille, mutta minä olin saunailtojen kuningas, pyrkivät loppuillasta väkisin mukaani saunaan ja kotiin jatkoille.

On se kumma, kun jaksat aina hehkuttaa, kuinka olet pakinoitsijana ollut niin tolkuttoman hauska, mutta tälle palstalle et ole lukuisista huuoriyrityksistä huolimatta onnistunut saamaan ainoatakaan hauskaa lausetta tai anekdoottia tai yleensä mitään. Ehkä se on vain sitä, että vanhuus ei tule yksin.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9151
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
Lainaus:
"webster"

On se kumma, kun jaksat aina hehkuttaa, kuinka olet pakinoitsijana ollut niin tolkuttoman hauska, mutta tälle palstalle et ole lukuisista huuoriyrityksistä huolimatta onnistunut saamaan ainoatakaan hauskaa lausetta tai anekdoottia tai yleensä mitään. Ehkä se on vain sitä, että vanhuus ei tule yksin.

Mutu.

Jos huumorintaju tai ymmärrys joltain  puuttuu ei se tarkoita että kaikilta.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9151
Liittynyt13.3.2015

Jotenkin tuo monoteisminen hyvä vs. paha ajattelu hiertää ja ärsyttää. Kun jokin luokitellaan tyhmäksi tai pahaksi, niin mustavalkoisesti kuvitellaan, että kaikki lähteestä tuleva on tyhmää tai pahaa. Se jos jokin on epätieteellistä, siis uskoa.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9151
Liittynyt13.3.2015

Nostan nyt tuonkin esille uudestaan, niin riittää sisukkaille sitä periaateesta vastustettavaa totuutta.

Keijona kirjoitti:
Joo, naiset vihaa ryppyjä, miehille ne tuo charmia ja karismaa.

Ei se järvi kulu,vaan  soutajahiihtäjä väsyy. Kun siellä viisauden valtameressä soutaa tai ulapalla hiihtää.

https://www.youtube.com/watch?v=90kifV4_Fyc

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat