Seuraa 
Viestejä3580
Liittynyt13.1.2015

Malmin lentokentän kohtalo on nyt sinetöity, kun kansalaisaloite "Lex Malmi" hylättiin ja velvoitettiin hakemaan korvaava kenttä.

Olen koko valtuutettuna olokauteni ajanut Malmin toimintoja Nummelan lentokentälle, joka on lähin, 35-45 kilometriä valaistua moottoritietä ja valmis perusinfra. Nummelassa, sodan aikana armeijan kentäksi tehdyllä on kaksi kiitorataa ja peruspalvelut äärellä. Itse lensin lupakirjani Malmilla 1974 ja suren sen lopettamista, mutta Nummelalle se on mahdollisuus.

En muista enää kuinka monta lehtikirjoitusta ja haastattelua olen aiheesta antanut, yllä eräs kentän laidalla Luoteis-Uusimaa -lehden tekemä, tänään kirjoitan samaan lehteen pääkirjoituksen viereen uuden vetoomukseni asiaan, josta tein myös valtuustoaloitteen ( alla kommenttiosiossa).

30 000 asukkaan kylän päättäjien, suurelta osin maanviljelijöitä, saaminen asian taakse ei ole helppoa, valtuustossa vihreät vastustavat kuten kaikkia järkeviä ja työllistäviä projekteja, kokoomuskin on täynnä nahjuksia jotka käyvät työssä pääkaupunkiseudulla ja haluavat kylästä uuden Kauniaisen, jossa eivät duunarit häiritse silmää.

Apinoiden planeetta, mutta yritettävä on. Merkittävää on, ettei hesari koskaan ole sallinut minun kommentoida asiaa yleisönosastossaan, miksihän?

Sivut

Kommentit (39)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä12564
Liittynyt16.3.2005

Näyttää olevan Tohtorilla aika vähäinen kokemus lentokenttätoiminnan vaatimuksista.

Yhden kiitoradan kenttä ei kiinnosta muita kuin todella entusiastisia purjelentäjiä ja harrastelijoita. Jos halutaan joku poikittainenkin suunta, niin sitten tulee kyllä maailman ensimmäinen lentokenttä, jossa risteävä kiitorata kulkee toisen alitse.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9479
Liittynyt13.7.2015

Dr Strangelove kirjoitti:
absurdi,

Jos ei sinulla ole asiaa, mikset poistuisi v....lemaan jonnekin muuanne?

No mutta, kirjoitustaitosihan oli avainkriteeri ilmailualan lähiaikojen merkityksellisimmässä kohokohdassa eli uuden hävittäjän valinnassa. Eikö se kenttävalinassakin silloin ole tärkeä tekijä. Nyt näyttää vaan siltä, että korvaava kenttä voi valua johonkin muuhun kuntaan, jos tuon tasoista tekstiä huipuksi itseään kehunut tekstiammattilainen tuottaa. Ties vaikka hävittäjäksikin valittaisiin sittenkin ruotsalainen malli.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3580
Liittynyt13.1.2015

Minähän en tässä päätä mitään, yritän vain toimia katalyyttina. Olen ehdottanut asiantuntijaryhmää, minun kokemukseni on neljän vuosikymmenen takaa, mitä nyt seuraan ilmailua mm. Pariisin lentonäyttelyissä jo neljättä kymmentä vuotta käynneillä ja alan artikkeleita, hieman "lennän" simulaattorilla, Cessnan lisäksi olen ehjänä maahan saanut Learjetin. Ja tolkuton määrä lentotunteja matkustajana kautta maailman, Dreamliner viimeksi (B-787).

Kleine R
Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt15.3.2018

Emme tatvitse Venäjän maahanlaskujoukoille laseitumispaikkaa keskelle Helsinkiä. Malmin puolustajat tekevät Putinin masinoimaa myyräntyötä tai ovat hyödyllisiä idiootteja.

Malmi tarvitsee asuinalueen, jonka rakentaminen luo työtä, vaurautta ja hyvinvointia. Lisäksi Malmi tarvitsee Naton Patriot-patterin jos alueelle jää edelleen laskeutumiseen soveltuva alue.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3580
Liittynyt13.1.2015

absurdi, sinun äidinkielesi ei liene suomi?

Ennenkuin tulet rääpimään toisia, opettelepa kielemme, ulosantisi on säälittävää.

Kun me sentään elätämme sinut, hieman kohteliaampi asenne ei olisi pahaksi.

Tuus taatus.

Kleine R
Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt15.3.2018

Valvontakomission ryssät saastuttivat asemarakennuksen 1944-1947. Homeinen synkän historian rumilus olisi pikimmiten purettava ja murskattava. Murskeen voisi ajaa Itämereen ryssän kaasuputken päälle ja toivoa sen menevän rikki.

Malmin puolustajat voivat mennä Venäjälle lentämään vaikka Aeroflotin koneilla, jos ne pysyisivät ilmassa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat