Sivut

Kommentit (96)

Siquijor75
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt10.3.2015

Missä määrin auktoriteetti on tämä Kornfeldt - onko hän montakin artikkelia julkaissut Science lehdessä tms.? Sekä George Church että Zimov ovat tieteen huippuja, mutta tässä artikkelissa tämä Kornfeldt on asettunut / asetettu heidän yläpuolelleen. Itse en ainakaan ikinä ole kuullut koko tyypistä. Tietysti voi olla helpompaa saada haastattelu häneltä kuin joltain oikealta tieteen huipputekijältä.

TeeSi
Seuraa 
Viestejä362
Liittynyt27.5.2015

Onko ainoatakaan kuollutta eläintä edes kuukauden jälkeen palautettu?

Onko onnistuttu elävään munasoluun vaihtamaan varmistetusti kuolleen eläimen geenit niin, että olisi kehittynyt alkuperäisen kuolleen eläimen kopio?

Käyttäjä3097
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt31.10.2016

Ei pidä herättää mammutteja uudelleen. Laji on kärsinyt yhden sukupuuton, miksi se pitäisi herättää kärsimään toista sukupuuttoa? Ihminen ajaisi itsekkyydessään lajin ahdinkoon ja loppuun tuota pikaa. Niin kauan kun ihmisen julmuutta ja itsekkyyttä ei saada aisoihin, ei uusia uhreja tule synnyttää tähän maailmaan.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5490
Liittynyt21.7.2017

Ei minulla ole mitään mammutin eloon herättämistä vastaan.

Mutta en ole lukenut vielä ko. artikkelia; ja mikäli olen oikein käsittänyt, kyse on edelleen siitä, että halutaan luoda mammuttimainen elefantti  - samaan tapaan, kun haluttiin luoda arjalainen ihmisrotu.

VVM = varhainen vuorovaikutusmalli

offmind
Seuraa 
Viestejä16368
Liittynyt19.8.2008

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Mutta en ole lukenut vielä ko. artikkelia; ja mikäli olen oikein käsittänyt, kyse on edelleen siitä, että halutaan luoda mammuttimainen elefantti  - samaan tapaan, kun haluttiin luoda arjalainen ihmisrotu.

Eiköhän vaikkapa eläinjalostus ole kuitenkin parempi vertauskohde kuin eugeniikka.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

pöhlö
Seuraa 
Viestejä42
Liittynyt13.2.2016

Tässä on kyse ilmeisesti siitä, että kavereilla on hieman  mammutin dna:ta ja loput ne ottaa norsulta. Kyseessä on siis eräänlainen hybridi. 

https://www.theguardian.com/science/2017/feb/16/woolly-mammoth-resurrect... 

Jospa ne siitä jonkinlaista traktorin korviketta ajattelevat. 

Tutkimus on hyvää ja tarpeellista. Mammutti on mukana, että  saadaan mediahuomiota joka on suoraan verrannollinen rahoitukseen. Arvaan minä. 

TeeSi kirjoitti:

Onko onnistuttu elävään munasoluun vaihtamaan varmistetusti kuolleen eläimen geenit niin, että olisi kehittynyt alkuperäisen kuolleen eläimen kopio?

Jos ei lasketa yksityisiä soluja tai alkioita niin ei ole.  

Tutkijat sanovat viidenvuoden päästä, tiedemiehet laittavat siihen nollan perään. 

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Ei se ihan noin mene.  

Dna puoliintuu kerran 500:ssa vuodessa. Kavereilla on siitä alkuperäisestä mammutin dna:sta jäljellä  1.5625%  Luultavasti vähemmän.  

https://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/32799/title/Half-... 

Ymmärrän, että te ette ehkä ymmärrä, mutta yrittäkää nyt kuitenkin ymmärtää.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5490
Liittynyt21.7.2017

offmind kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Eiköhän vaikkapa eläinjalostus ole kuitenkin parempi vertauskohde kuin eugeniikka.

Miksi olisi? Jos tarkastellaan aihetta vain biokemian näkökulmasta, ei ole olennaista, onko esimerkkinä  eläin vai ihminen. Tosin tässä "mammutin" kehittämisessä... olisi kyse nimenomaan eläinjalostuksesta.

Pointtini oli se, että on kaksi eri asiaa herättää organismi eloon, tai herättää sen yksittäisiä ominaisuuksia eloon sen sukulaisessa. Hybridi voidaan luoda. Mutta koko fenotyypin malli on mysteeri. 

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5490
Liittynyt21.7.2017

pöhlö kirjoitti:
Tässä on kyse ilmeisesti siitä, että kavereilla on hieman  mammutin dna:ta ja loput ne ottaa norsulta. Kyseessä on siis eräänlainen hybridi. 

https://www.theguardian.com/science/2017/feb/16/woolly-mammoth-resurrect... 

Jospa ne siitä jonkinlaista traktorin korviketta ajattelevat. 

Tutkimus on hyvää ja tarpeellista. Mammutti on mukana, että  saadaan mediahuomiota joka on suoraan verrannollinen rahoitukseen. Arvaan minä. 

TeeSi kirjoitti:

Jos ei lasketa yksityisiä soluja tai alkioita niin ei ole.  

Tutkijat sanovat viidenvuoden päästä, tiedemiehet laittavat siihen nollan perään. 

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Ei se ihan noin mene.  

Dna puoliintuu kerran 500:ssa vuodessa. Kavereilla on siitä alkuperäisestä mammutin dna:sta jäljellä  1.5625%  Luultavasti vähemmän.  

https://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/32799/title/Half-... 

Heillä on kunnianhimoisemmat suunnitelmat:

We Could Resurrect the Woolly Mammoth. Here's How.

https://news.nationalgeographic.com/2017/07/woolly-mammoths-extinction-c...

Vierailija

Ei mammuttia voi herättää koska kyseessä on jääkauden aikainen 10m säkäkorkeudeltaan oleva matelija, joka tarvitsee happea enemmän mitä nykyisessä ilmakehässämme enää on. Teollisuus on pienentänyt imakehän happipitoisuuden nykyiseen 21%:iin, kun se mammuttien aikaan oli 57%. Silloin sudenkorennotkin olivat siipiväliltään 25 metrisiä ja rotat auton kokoisia. 

offmind
Seuraa 
Viestejä16368
Liittynyt19.8.2008

Käyttäjä4499 kirjoitti:
offmind kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Miksi olisi? Jos tarkastellaan aihetta vain biokemian näkökulmasta, ei ole olennaista, onko esimerkkinä  eläin vai ihminen.

Kun kyse on ihmisestä, niin kyse on aina muustakin kuin vain tieteestä, eli moraalinen ja eettinen ongelma on erilainen kuin muiden eläinten tapauksessa. Pelkästään eläinkokeisiin, jalostukseen tai eläinten kloonaukseen liittyvät eettiset ongelmat ovat melkoisia mutta ihmisen tapauksessa moninkertaiset.

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Tosin tässä "mammutin" kehittämisessä... olisi kyse nimenomaan eläinjalostuksesta.

Pointtini oli se, että on kaksi eri asiaa herättää organismi eloon, tai herättää sen yksittäisiä ominaisuuksia eloon sen sukulaisessa. Hybridi voidaan luoda. Mutta koko fenotyypin malli on mysteeri. 

Ei kai se nyt kovin suuri mysteeri ole, mammutti on Intian elefantin lähisukulainen. Ero on pienempi kuin Intian ja Afrikan elefantin välillä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mammoth#Evolution .

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

panterarosa
Seuraa 
Viestejä3226
Liittynyt24.12.2013

Himuli kirjoitti:
Ei mammuttia voi herättää koska kyseessä on jääkauden aikainen 10m säkäkorkeudeltaan oleva matelija, joka tarvitsee happea enemmän mitä nykyisessä ilmakehässämme enää on. Teollisuus on pienentänyt imakehän happipitoisuuden nykyiseen 21%:iin, kun se mammuttien aikaan oli 57%. Silloin sudenkorennotkin olivat siipiväliltään 25 metrisiä ja rotat auton kokoisia. 

Ja sitten ihmetellään ihmis- ja muiden elämänmuotojen jättiläisiä jonain huuhaana.

Giant Uralic and Finnic Megaliths NEW places! https://youtu.be/WEyKvRQubXU
Alien Burial Site https://youtu.be/yLvF0mga1rU

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5490
Liittynyt21.7.2017

Himuli kirjoitti:

Hienoa. Tarvitsemme nimenomaan mammutteja... imaisemaan  turha happi .

Sudenkorento voisi olla ratsuni; aivosirulla hallittuna, tietysti. Sellainen kesälemmikki. Jos kesä tulee, sää näyttäis nimittäin suosivan enemmän mammuttia.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5490
Liittynyt21.7.2017

offmind kirjoitti:
Kun kyse on ihmisestä, niin kyse on aina muustakin kuin vain tieteestä, eli moraalinen ja eettinen ongelma on erilainen kuin muiden eläinten tapauksessa.

Miksi? 

offmind kirjoitti:
Pelkästään eläinkokeisiin, jalostukseen tai eläinten kloonaukseen liittyvät eettiset ongelmat ovat melkoisia mutta ihmisen tapauksessa moninkertaiset.

Miksi, miksi?

Ai niin... ihminen voi haastaa oikeuteen. Sepä se!

offmind kirjoitti:
Ei kai se nyt kovin suuri mysteeri ole, mammutti on Intian elefantin lähisukulainen. Ero on pienempi kuin Intian ja Afrikan elefantin välillä.

Mutta ihmisen lähisukulaiseen saa tehdä kokeita...?

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5490
Liittynyt21.7.2017

panterarosa kirjoitti:
Himuli kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään ihmis- ja muiden elämänmuotojen jättiläisiä jonain huuhaana.

NIINPÄ! :D

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat