Seuraa 
Viestejä26666

Olen kokenut voimakkaita tunnelatauksia muutamien kauniiden esineiden ja ...myös poikkeuksellisen kauniiden naisten seurassa. Mihin tämä perustuu ?

Miten psykologia kykenee selittämään laatu/kauneus elämyksen ???

Sivut

Kommentit (62)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
John Carter
Seuraa 
Viestejä15289

Major_Overhaul kirjoitti:
Olen kokenut voimakkaita tunnelatauksia muutamien kauniiden esineiden ja ...myös poikkeuksellisen kauniiden naisten seurassa. Mihin tämä perustuu ?

Onko uusin mielitiettysi kenties lentokone? Vai puinen Mars-lentokone?

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija

John Carter kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:

Onko uusin mielitiettysi kenties lentokone? Vai puinen Mars-lentokone?

Mitä jos koetettais käsitellä asiaa tieteellisesti ?

mdmx
Seuraa 
Viestejä6415

Objektiseksuaali?

Tiettyyn rajaan astihan toi on ihan normaalia, että tykkää kauniista asioista. Hullumpaa jos tykkää rumista. Pitäen mielessä että kauneus on katsojan silmissä.

Japetus
Seuraa 
Viestejä12478

Yleistermi on objektofilia.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
Sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%... eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Vierailija

Keijona kirjoitti:
"Mikä on psykologinen termi sille että ihastuu johonkin esineeseen ?"

Hullu ?

Taisin hieman hakea väärin ajatustani.

Siis kyse on intohimosta jonka aiheuttaa poikkeuksellisen pitkälle viety laatuesine...intohimokohtaus tms...sille haen nimeä. Muistan joskus lukeneeni että poikkeuksellisen kaunis esine vai aiheuttaa epileptistä kohtausta vastaavan psyykereaktion...mikä se nimi on ???

nimmarix
Seuraa 
Viestejä612

Keijona kirjoitti:
"Mikä on psykologinen termi sille että ihastuu johonkin esineeseen ?"

Hullu ?

Esineisiin ihastuminen on yllättävän yleistä.

Ääritapauksessa tapetaan, jos joku loukkaa tätä ihmisiäkin tärkeämpää esinettä, jonka alkusivuilla lukee, älä tapa.

Ei siinä välttämättä hulludesta ole kyse, vaan ennemminkin tyhmyydestä, mikä saattaa olla uskonnollisen aivopesun seurausta.

Vierailija

Eräät suomalaiset arkkitehdit ovat heränneet ihmisten kauneuden kaipuulle. Pekka Helin mm. käyttää sanaa filigraani siinä yhteydessä kun haluaa kertoa jostain sievästä pienimuotoisestä herkästä yksityiskohdasta...näin tehden irroittaen sen täysin kontekstistaan hopea ja kultaseppien valmistusmenetelmänä. Mutta menee kuin veitsi voihin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat