Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Tämä "Tiede"-lehti on näköjään lanseerannut kirjoituskilpailun:

https://www.tiede.fi/artikkeli/artikkelit/kirjoituskilpailu-tutkijoille-...

Ensin ajattelin että helppo kolme tonnia, tipahtaa oikea käsi taskussa, mutta sitten muistin että olen sekä Erkon että Renwallien (Otava) kirouksessa, ei toimita.

Oikeille kustantajille ei tarvitse kilpailuissa kertoa nimeä, vasta kun voittaja on päätetty, mutta Tiede vaatii nimen ja osoitteen heti mukaan, sillä karsitaan heti "väärät" kirjoittajat pois.

Palkintolautakunnan puheenjohtaja on nainen, joka tarkoittaa että miehet älkää vaivautuko. Toinen tuomari on biologian tohtori joka tarkoittaa ettei teknisistä tieteistä toimita kirjoittaa, ei koskaan tietenkään esimerkiksi kriittistä ilmastojuttua ... heh, hassujahan edes aattelen. Kolmas on päätoimittaja Jukka Ruukki joka tunnistaa oitis ja päätyy pyöreään mappiin pöytänsä alla.

Testasin tämän kerran todistusvoimaisesti. Olin hyysärin päätoimittaja Virkkusen kirouksessa, piruuttani kirjoitin tiedeosioonsa jutun ilman nimeä. Paukku heitti sen luettuaan roskiin erään everstin infosotajutun ja laittoi minun juttuni pääjutuksi 1.2.2003. Päivää ennen julkaisua pyysi nimen palkkion maksamista varten, kerroin sen viittä vaille viisi, juttua ei saatu enää pois, tuli pitkä hiljaisuus.

Kertoivat Jannen hyppineen seinille ja antaneen koko toimitukselle kategorisen määräyksen että kaikkien kirjoittajien taustat tuli huolella tutkia, "ettei ole T...n salanimellä".

Joten, aina pitää muistaa ettei riitä että on hyvä kirjoittaja, pitää olla myös oikea kirjoittaja. Menestystä tuhertajille jotka osallistuvat.

Kommentit (11)

JPI
Seuraa 
Viestejä26531
Liittynyt5.12.2012

Dr Strangelove kirjoitti:
Tämä "Tiede"-lehti on näköjään lanseerannut kirjoituskilpailun:

https://www.tiede.fi/artikkeli/artikkelit/kirjoituskilpailu-tutkijoille-...

Ensin ajattelin että helppo kolme tonnia, tipahtaa oikea käsi taskussa, mutta sitten muistin että olen sekä Erkon että Renwallien (Otava) kirouksessa, ei toimita.

Oikeille kustantajille ei tarvitse kilpailuissa kertoa nimeä, vasta kun voittaja on päätetty, mutta Tiede vaatii nimen ja osoitteen heti mukaan, sillä karsitaan heti "väärät" kirjoittajat pois.

Palkintolautakunnan puheenjohtaja on nainen, joka tarkoittaa että miehet älkää vaivautuko. Toinen tuomari on biologian tohtori joka tarkoittaa ettei teknisistä tieteistä toimita kirjoittaa, ei koskaan tietenkään esimerkiksi kriittistä ilmastojuttua ... heh, hassujahan edes aattelen. Kolmas on päätoimittaja Jukka Ruukki joka tunnistaa oitis ja päätyy pyöreään mappiin pöytänsä alla.

Testasin tämän kerran todistusvoimaisesti. Olin hyysärin päätoimittaja Virkkusen kirouksessa, piruuttani kirjoitin tiedeosioonsa jutun ilman nimeä. Paukku heitti sen luettuaan roskiin erään everstin infosotajutun ja laittoi minun juttuni pääjutuksi 1.2.2003. Päivää ennen julkaisua pyysi nimen palkkion maksamista varten, kerroin sen viittä vaille viisi, juttua ei saatu enää pois, tuli pitkä hiljaisuus.

Kertoivat Jannen hyppineen seinille ja antaneen koko toimitukselle kategorisen määräyksen että kaikkien kirjoittajien taustat tuli huolella tutkia, "ettei ole T...n salanimellä".

Joten, aina pitää muistaa ettei riitä että on hyvä kirjoittaja, pitää olla myös oikea kirjoittaja. Menestystä tuhertajille jotka osallistuvat.

Sen siitä sait, mitäs olet ulostanut typeriä ja narsistisia rasistijuttujasi kuin ripulissa oleva paskaa. :-)

3³+4³+5³=6³

nimmarix
Seuraa 
Viestejä612
Liittynyt2.12.2017

Joten, aina pitää muistaa ettei riitä että on hyvä kirjoittaja, pitää olla myös oikea kirjoittaja.

Ei toimita vaivautua ei tarkoita mitään, muuta kuin ettei sinun itse kannattaisi arvioida kirjoituskykyjäsi.

Kilpailu on tarkoitettu tutkijoille ja tietokirjoittajille, joten siksikin hihhulit jäävät sen ulkopuolelle.

nimmarix
Seuraa 
Viestejä612
Liittynyt2.12.2017

No, sattumalta olin aika pitkään valtamedian tiedekirjoittaja, jopa hesarin, TM:n vakituinen viisi vuotta, ensimmäiset toki jo 1989, Tähdet ja Avaruus jne.

Tekniikanmaailmassahan kirjoittelit freelanserina, kuin myös muissa julkaisuissa.

Muistan kyllä sinut tekniikanmaailmasta ja juttusi olivat kiinnostavimpia koko lehdessä, mutta se johtui juttujen aiheesta. Sillä kuka jutut on kirjoittanut, ei ole mitään väliä.

Hyvinhän jutut oli kirjoitettu, jos ei joitakin kirjoitusvirheitä huomioida.

tammukka
Seuraa 
Viestejä4049
Liittynyt9.5.2010

nimmarix kirjoitti:
No, sattumalta olin aika pitkään valtamedian tiedekirjoittaja, jopa hesarin, TM:n vakituinen viisi vuotta, ensimmäiset toki jo 1989, Tähdet ja Avaruus jne.

Tekniikanmaailmassahan kirjoittelit freelanserina, kuin myös muissa julkaisuissa.

Muistan kyllä sinut tekniikanmaailmasta ja juttusi olivat kiinnostavimpia koko lehdessä, mutta se johtui juttujen aiheesta. Sillä kuka jutut on kirjoittanut, ei ole mitään väliä.

Hyvinhän jutut oli kirjoitettu, jos ei joitakin kirjoitusvirheitä huomioida.

Copypastettaa osaa jokainen. Jopa H.C.Tanskanen.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11393
Liittynyt13.7.2015

Palstanäyttöjen perusteella Tanskasen nimellä julkaistut artikkelit on kyllä joutunut uudelleenkirjoittamaan käytännössä kokonaan jokin kielitaitoinen. Siinä mielessä Tanskanen on ehkä enemmänkin taustatoimittaja, koka on kerännyt materiaalin ja jäsennellyt sen julkaisukelpoisten tekstiammattilaisten puhtaaksikirjoitettavaksi.

Tokkura
Seuraa 
Viestejä3760
Liittynyt16.1.2016

Voisihan sinne jonkin madonaluvun töräyttää, mutta kun tuomareina heiluvat haistapaskantiedetoimittajat (syvimmin halveksimani "ammatti"...) eivät ymmärrä oikeasta tieteestä enempää kuin siat Pohjantähdestä...

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Väärin, voitte mustata mainettani mutta se ei tosiasioita muuta.

Minä etsin lähteet jutuilleni, usein oli ollut itse mukana projekteissa ja kirjoitin, toki on oleellista kuka on kirjoittanut. Juttujani ei editoitu, ne menivät sellaisenaan, yhden ainoan jutun kohdalla (MIR) jouduin poistamaan yhden lauseen kun se kritisoi vuorineuvosta joka istui Otavamedian hallituksessa, totta se silti oli.

Myöskään hesarissa ei editoitu, esim. palstan pääjuttu bioaseista 1.2.2003.

Kun tarjouduin TM:lle päätoimittaja Martti Merilinna ja toimituspäälikkö Kari Toivonen pitivät minua löytönä, harvassa ovat hyvät kirjoittajat, jotka myös hallitsevat tieteen/tekniikan (aktuaali kommentti). Lehden perustaja Osmo A. Wiio oli arvostanut juttujani, se oli kuulemma harvinaista.

Nyt siellä on pelle päätoimittajana ja suhteilla päässeet puolimatut kirjoittajina, koulutus yl ´oppilas.

Repikää tuosta!

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11393
Liittynyt13.7.2015

Minä etsin lähteet jutuilleni, usein oli ollut itse mukana projekteissa ja kirjoitin, toki on oleellista kuka on kirjoittanut. Juttujani ei editoitu, ne menivät sellaisenaan, yhden ainoan jutun kohdalla (MIR) jouduin poistamaan yhden lauseen kun se kritisoi vuorineuvosta joka istui Otavamedian hallituksessa, totta se silti oli.

Kun tarjouduin TM:lle päätoimittaja Martti Merilinna ja toimituspäälikkö Kari Toivonen pitivät minua löytönä, harvassa ovat hyvät kirjoittajat, jotka myös hallitsevat tieteen/tekniikan (aktuaali kommentti). Lehden perustaja Osmo A. Wiio oli arvostanut juttujani, se oli kuulemma harvinaista.

Nyt siellä on pelle päätoimittajana ja suhteilla päässeet puolimatut kirjoittajina, koulutus yl ´oppilas.

Repikää tuosta!

No revitäänpä. Et saanut ensimmäistäkään virheetöntä virkettä tuotettua. Osa lauseista ei ole edes suomeksi tunnistettavia, vaikka useimmat sanat suomea ovatkin. Ne loput, eli anglismit ja puhekieliset ilmaisut, ovat sitäkin häijympi tyylirikko. Tekniikan Maailma ei ikipäivänä ole julkaissut tuollaista kuraa.

tammukka
Seuraa 
Viestejä4049
Liittynyt9.5.2010

Repikää tuosta!

Mahtavaa. Kehujana edesmennyt ja sekin kuulopuheiden perusteella. Taattua H.C.Tanskasta. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat