Seuraa 
Viestejä3585
Liittynyt13.1.2015

Heineken poisti mainoksensa kevytoluesta, koska joku käänsi "light"-sanan kevyen sijaan valkoiseksi, kauheaa rasismiahan tuo:

https://www.hs.fi/talous/art-2000005620797.html

Mihin tällä tekopyhyydellä joudummekaan? Eilen kysyin marketista lakritsipiippuja, ne oli kuulemma suljetussa tupakkahyllyssä kassalla. Kassa kuitenkin sanoi, ettei niitä myydä enää ollenkaan, ehkä mustina rasistisiakin (kirjoittajan arvelu).

Kielletään siis musta. Mutta onhan valkoinenkin vaihtoehto, liitulaku? Ei ei, sehän vasta rasistinen olisikin, vihjaisi että valkoinen on parempi. Kielletään valkoinen.

Värisokeiden maailma? Ai, mutta näkeehän nekin mustan ja valkoisen. Vain sokea on viaton?

Sivut

Kommentit (33)

mdmx
Seuraa 
Viestejä4721
Liittynyt23.11.2009

Ööö... Mainos tulkittiin rasistiseksi kyllä siksi että ennen "light is better" tekstiä olut ohitti useita neekereitä ja pysähtyi ainoan vaaleaihoisen kohdalla.

Montakohan ihmistä on nähnyt mainoksen tempauksen jälkeen. Täähän on pikemminkin vallitsevan ilmapiirin hyödyntämistä sen kustannuksella.

Ei kukaan ole kieltämässä liitulakuja, kun ei kukaan ole kieltämässä kyseistä oluttakaan.

Lakupiippujen myynti lopetettiin koska ne rinnastui tupakointiin, ei siksi että ne oli mustia.

JPI
Seuraa 
Viestejä25311
Liittynyt5.12.2012

Dr Strangelove kirjoitti:
Heineken poisti mainoksensa kevytoluesta, koska joku käänsi "light"-sanan kevyen sijaan valkoiseksi, kauheaa rasismiahan tuo:

https://www.hs.fi/talous/art-2000005620797.html

Mihin tällä tekopyhyydellä joudummekaan? Eilen kysyin marketista lakritsipiippuja, ne oli kuulemma suljetussa tupakkahyllyssä kassalla. Kassa kuitenkin sanoi, ettei niitä myydä enää ollenkaan, ehkä mustina rasistisiakin (kirjoittajan arvelu).

Kielletään siis musta. Mutta onhan valkoinenkin vaihtoehto, liitulaku? Ei ei, sehän vasta rasistinen olisikin, vihjaisi että valkoinen on parempi. Kielletään valkoinen.

Värisokeiden maailma? Ai, mutta näkeehän nekin mustan ja valkoisen. Vain sokea on viaton?

Höpö höpö, kärpänen ei ole härkä(nen).

3³+4³+5³=6³

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9502
Liittynyt13.7.2015

Eilen kysyin marketista lakritsipiippuja, ne oli kuulemma suljetussa tupakkahyllyssä kassalla. Kassa kuitenkin sanoi, ettei niitä myydä enää ollenkaan, ehkä mustina rasistisiakin (kirjoittajan arvelu).

Arjoittajan kirvely. Siihenhän koko palstaolemassaolosi kiteytyy. Tusina alemmuuskompleksista uikutusta päivässä ja kaikkien haukkumista pataluhaksi, ilman kykyä kirjoittaa kunnollista suomea, saati sitten järkevää ja loogista sisältöä. Jos on tuollaista tulla vanhaksi, niin toivon eutanasian laillistamista ennen sitä.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3585
Liittynyt13.1.2015

No, katsoja näkee mitä haluaa. Se pysähtyi vaaleaan naiseen, koska se varmaan on vetävämpi atrappi, jopa mustille miehillekin. Mutta kun lukee kuin piru raamattua ja ne rasistit ...

Minäkin pidän enemmän vaaleasta lagerista kuin tummasta, olen varmaankin rasisti? Ai pahus, ja vaimokin on "natural blond" ... joudanko hirteen ... onneksi itse olen tumma ...no, nyt lähinnä harmaa.

Lakupiippujen luokittelu tupakkatuotteeksi on sen lajin suvakismia, että tekee mieli hyppiä seinille. Olen joka joulu ostanut purjehtijavävylleni rasian "Kippari"- lakupiippuja, nyt ne on kielletty. Kun suvakit pannaan lasin taa, minä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi hanan avaajaksi.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3585
Liittynyt13.1.2015

JPI,

Tämä on vain alkua Orwellilaiselle "newspeakille". Sitä on protestoitava ajoissa, kyllä kohta kaikki kielletään. Sanoin tuttavalle baarissa "Neekeri". Tämä hätkähti ja katsoi katsoi kauhuissaan ympärilleen, kuuliko joku? Brainwash voimissaan.

Minulle on lapsena opetettu, "neekeri, ryssä, hurri, siirtomaatavarakauppa ...", äidinkieltäni aion käyttää polttoroviolle asti!

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9502
Liittynyt13.7.2015

Kielimaisteri ab surdin tekstiä:

Arjoittajan kirvely. ..

Pitäisikö opetella suomen kieli ennenkuin arvostelee toisia? Mikäs matu sinä?

Juuri tuota mieltä olen itsekin. Taaskaan et kyennyt koko viestissä tuottamaan ainuttakaan virheetöntä lausetta. 

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9502
Liittynyt13.7.2015

absuuri,

Sinähän se törkeän kirjoitusvirheen teit? Veikkan että äidinkielisi on ähmyt?

Ei se ollut virhe. Sinun verbaalinen älysi ei vain riitä ymmärtämään, mistä oli kyse.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9502
Liittynyt13.7.2015

Eikö täällä tosiaankaan taas ole kuin vihervasemmistohomokomukoita?

Ei siellä varmaan ole. Sellaista se on, kun muuttaa sosialistiseen asuntokommuuniin.

Tule tänne maalle, täällä on joka talossa isäntä, kaikki on omaa ja isännän sana on laki. Ei kukaan määräile parkkeeraamisista tai autoista, eikä ole kommunistisia joukkoliikennevälineitä, saati heikkojen hippien sähköfillareita. Autonkin on oltava tehokas neliveto, koska yksityinen hiekkatie, josta joka ikinen metri ja sorajyvä ja aurattu lumihiutale maksetaan omasta kapitalistisesta kukkarosta, on talvisin, rospuuttoaikaan sekä kesän kuivina kuukausina tai pitkinä sadejaksoina kelvoton kaksipyöräisten ja -vetoisten kulkea.

Täällä ei näy eikä kuulu vihreitä, kommunisteja eikä muita vasemmistolaisia. Homoista en tiedä, sitä kun ei päältä päin näe, sinunkin varmaan välillä tekee mieli hieman lipaista tikkaria. Kulissit ainakin on kunnossa ja kaapin ovi hyvin kiinni. naapurikylällä kyllä tiedetään asuvan homoparin, mutta siellä onkin valtion tie ja katuvalot. Sitä se teettää.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9191
Liittynyt18.8.2008

JPI,

Tämä on vain alkua Orwellilaiselle "newspeakille". Sitä on protestoitava ajoissa, kyllä kohta kaikki kielletään. Sanoin tuttavalle baarissa "Neekeri". Tämä hätkähti ja katsoi katsoi kauhuissaan ympärilleen, kuuliko joku? Brainwash voimissaan.

Minulle on lapsena opetettu, "neekeri, ryssä, hurri, siirtomaatavarakauppa ...", äidinkieltäni aion käyttää polttoroviolle asti!

Samat opit olen käynyt. Ei ihme, että olen viisaampi kuin nykynuoret. Sikäli lisään, että varastoon tuli myös määritelmät hinttari ja hintti eli suosittu homo -määritelmä on jotain nykyajan rappiokieltä.

Sikäli kehitys kehittyy, notta kohta oravastakin on sanottava "pieni, puissa viihtyvä, karvainen imettäväinen". Jo nyt on tilanne sellainen, että jos erehtyy kertomaan "yksinäisen" oravan säkättävän puussa, voi paikalle kiiruhtaa nippu toimittajia ja poliitikoita nyyhkimään oravan yksinäisyyttä.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9502
Liittynyt13.7.2015

syytinki kirjoitti:
JPI,

Samat opit olen käynyt. Ei ihme, että olen viisaampi kuin nykynuoret. Sikäli lisään, että varastoon tuli myös määritelmät hinttari ja hintti eli suosittu homo -määritelmä on jotain nykyajan rappiokieltä.

Sopeutumiskyvyttömät dinosaurukset päätyvät kivettyneiksi fossiileiksi. Hätäisimmät itkevät jo etukäteen. Sellaista se on, maailma muuttuu. Poikkeuksetta pitkällä tähtäimellä paremmaksi. Fossiilin mielenpahoitusta kompensoi suurten ihmismassojen parantunut hyvinvointi ja elämänlaatu. 

Kielen muuttuminen on osa vääjäämätöntä muutosta. Sanoille tulee eri merkityksiä, niitä syntyy uusia, ja vanhoja poistuu aktiivisesta sanastosta. Uusista sanoista tulee pilkkaavia ja herjaavia, kun vanhat menettävät tehonsa. Harmittaa olla nimeltään Yrjö tai Pirjo, tai että ammattinimike on laatoittaja. Vuosikymmeniä sitten näissä ei ollut mitään erikoista, nyt teinit hihittävät ja osoittelevat. Ensi vuosikymmenellä saatetaan Hannu-nimisiä katsoa kieroon, kun nimestä tulee synonyymi suuruudenhulluusharhaiselle avohoitopotilaalle. Kehenkään ei tee enää vaikutusta, jos jotakin mieltäkohentavaa asiaa kehaisee "kliffaksi" tai "vänkäksi". Nyt pitää olla "pähee" tai "viilee", tai varmaan itsekin jo olen tippunut kelkasta nuorisoslangin suhteen, ja se onkin jo jotain muuta. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat