Sivut

Kommentit (197)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6733

Sisustus teki kyllä vaikutuksen, siinä on karismaa. Keittiön kennon muotoinen ikkuna on persoonallinen, ja sitä ympäröivä värimaailma inspiroiva.  Pidin siitä, miten sinistä on käytetty olohuoneen kuoseissa - selvästi harkiten, rakkaudella. Puu luo paljon kodikkuutta.  Kokoelmakaappi on kiehtova, sulkineen kaikkineen... oikea "HEUREKA"-vitriini! :) Tietokoneen sijainti ja kaikki muukin on kohdallaan.  Ei haittaa vaikka olohuone on kapea, kun se on korkea ja valoisa. Makuuhuone ja tyttären huone ovat ihastuttavia. Niistä huokuu, että on sisustettu oikeilla lähtökohdilla!

Olisipa minullakin tuollainen koti... taitaa vain olla liian kallista täällä Suomessa.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Mua kiehtoo noissa pienissä tehokodeissa niiden suunnittelijan kyky optimoida kaikki juuri omiin tarpeisiin sopivaksi ja toimivaksi. Itseä ärsyttää kaikki epäkäytännölliset ratkaisut mitkä vaatii arjessa ylimääräistä säätöä joka kerta kun tekee jotakin päivittäin toistuvaa, esim ruuanlaitossa. En oikein ymmärrä ihmisiä jotka menee pelkästään sisustuksen ehdoilla ja tekevät turhaan arkisista askareista vaikeampia kuin tarpeen .

Tossa on kyllä todellisia tehoneliöitä, ja samaan aikaan sisustuskin on ok.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä22353

mdmx kirjoitti:
Mua kiehtoo noissa pienissä tehokodeissa niiden suunnittelijan kyky optimoida kaikki juuri omiin tarpeisiin sopivaksi ja toimivaksi. Itseä ärsyttää kaikki epäkäytännölliset ratkaisut mitkä vaatii arjessa ylimääräistä säätöä joka kerta kun tekee jotakin päivittäin toistuvaa, esim ruuanlaitossa. En oikein ymmärrä ihmisiä jotka menee pelkästään sisustuksen ehdoilla ja tekevät turhaan arkisista askareista vaikeampia kuin tarpeen .

Tossa on kyllä todellisia tehoneliöitä, ja samaan aikaan sisustuskin on ok.

Melko työläs projekti suunnitella koti hyvin.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6733

Major_Breakthrough kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Kuusamon hirsitaloja, kumpi pohjaratkaisu on enemmän sinun makuusi?

Nuuna 87s

Onkamo 90s

Molemmat..ilmeisesti Nuunaa myydään enemmän.

Nuunassa näyttäis olevan isompi makuuhuone.  Onkamossa on parvi... en tullu ajatelleeks, kun mietin vaan et molemmat noin 90 neliömetriä. (Pohjapiirustuksen mukaan Nuunassa on 75,5 neliömetriä, ehkä vaan toinen versio samalla pohjaratkaisulla?) Nuuna levittäytyy viuhkamaisesti, parempi tapa hyödyntää näköala. Eteinen ei tunnu vievän niin paljon tilaa Nuunassa, kun on olkkarin yhteydessä. Sisäänkäynti on muutenkin käytännöllisempi, keittiö yhdellä käännöksellä ja veski sisäänkäynnin vieressä (eikä makuuhuoneen seinän toisella puolella). Pesutila on myös kivemman oloinen. Vaikea tietenkään sanoa vain pohjapiirustuksen perusteella! 

( Tässä on kuvagalleria: Kuusamo hirsitalot  ) Joku voi valita Onkamon jo sillä perusteella, että on niin perinteisen oloinen. Onkamossa pidin siitä, että olkkarissa on paljon ikkunoita. Nuunan ikkunat ei lämpöä paljon pidä... suuri katos pitää sentään ikkunat puhtaampana, voisin kuvitella. Voiko Nuunan katos myös varjostaa liikaa?

Vierailija

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Nuuna 87s

Onkamo 90s

Tehdään liian isoja ikkunoita nykyään. En mä ainakaan haluais missään näyteikkunassa asua vaikka riittävästi valoa tuokin avaruutta.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä22353

Käyttäjä kyrsä kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Nuuna 87s

Onkamo 90s

Tehdään liian isoja ikkunoita nykyään. En mä ainakaan haluais missään näyteikkunassa asua vaikka riittävästi valoa tuokin avaruutta.

Noi on kuumuusloukkoja kesällä.

- M. King Hubbert

Vierailija

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Nuuna 87s

Onkamo 90s

Toinen mistä en tykkää on noi korkeet terassin katot. Niistä ei oo käytännössä mitään suojaa sateelle, lumelle eikä auringolle.

Terassi pitää olla tilava ja siinä tulee olla pitkät räystäät ettei tartte lumia lakasta ja voi kesälläkin sadepäivänä mukavasti istua eikä suojata kalusteita.
Terassin tulee myös varjostaa siltä suunnalta mistä aurinko tuo kuumuutta.

Uskokaa mua, meil on kuuma ja talos noin 150 neliöö aurinkokatettua tilaa. Ne on halpoja oleskelu-, ja harrasteneliöitä.

Site jos haluaa aringossa istuskella niin voi laittaa säänkestävät tuolit pihamaalle.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä22353

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Nuuna 87s

Onkamo 90s

Toinen mistä en tykkää on noi korkeet terassin katot. Niistä ei oo käytännössä mitään suojaa sateelle, lumelle eikä auringolle.

Terassi pitää olla tilava ja siinä tulee olla pitkät räystäät ettei tartte lumia lakasta ja voi kesälläkin sadepäivänä mukavasti istua eikä suojata kalusteita.
Terassin tulee myös varjostaa siltä suunnalta mistä aurinko tuo kuumuutta.

Uskokaa mua, meil on kuuma ja talos noin 150 neliöö aurinkokatettua tilaa. Ne on halpoja oleskelu-, ja harrasteneliöitä.

Site jos haluaa aringossa istuskella niin voi laittaa säänkestävät tuolit pihamaalle.

Juuri näin...tällaista olen suunnittelemassa asiakkaalle Oulujoen varteen juuri nyt !

- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat