Sivut

Kommentit (197)

Keijona
Seuraa 
Viestejä14182

Joulu tuli vietettyä 150v vanhassa perinteisessä maalaistalossa, hellalla ja takoilla lämpö ja valo kynttilöillä. Kyllä on optimaalinen rakennus näihin olosuhteisiin. Ympärivuotinen viherhuone kyllä kiinnostaisi kovasti väsätä eteläsivulle, jotenkin kun saisi yhdistettyä tyyliin.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

penni
Seuraa 
Viestejä5153

Keijona kirjoitti:
Joulu tuli vietettyä 150v vanhassa perinteisessä maalaistalossa, hellalla ja takoilla lämpö ja valo kynttilöillä. Kyllä on optimaalinen rakennus näihin olosuhteisiin. Ympärivuotinen viherhuone kyllä kiinnostaisi kovasti väsätä eteläsivulle, jotenkin kun saisi yhdistettyä tyyliin.

Noinniinku hatusta kiskaistuna sanoisin että tee tavallinen kasvihuone harjakattoineen. Niin että ympäri voi kävellä. Ota mittasuhteet talosta. Ei saa peittää näkymiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Keijona
Seuraa 
Viestejä14182

Lainaus:
Keijona kirjoitti:

Noinniinku hatusta kiskaistuna sanoisin että tee tavallinen kasvihuone harjakattoineen. Niin että ympäri voi kävellä. Ota mittasuhteet talosta. Ei saa peittää näkymiä.

Joo, harjakattoinen ilmanmuuta ja samoilla hellas classisilla suhteilla kuin talokin, jostain kun löytyisi isoja lämpölaseja nippu. Katton lapeen pituudeksi tulisi noin. 3,5m. Jostain toimisto, virasto tai liikerakennuksesta varmaan löytyy.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Vierailija

mdmx kirjoitti:
Käyttäjä kyrsä kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Kuusamon hirsitaloja, kumpi pohjaratkaisu on enemmän sinun makuusi?

Nuuna 87s

Onkamo 90s

Molemmat..ilmeisesti Nuunaa myydään enemmän.

Tehdään liian isoja ikkunoita nykyään. En mä ainakaan haluais missään näyteikkunassa asua vaikka riittävästi valoa tuokin avaruutta.

Noi on kuumuusloukkoja kesällä.

Toinen mistä en tykkää on noi korkeet terassin katot. Niistä ei oo käytännössä mitään suojaa sateelle, lumelle eikä auringolle.

Terassi pitää olla tilava ja siinä tulee olla pitkät räystäät ettei tartte lumia lakasta ja voi kesälläkin sadepäivänä mukavasti istua eikä suojata kalusteita.
Terassin tulee myös varjostaa siltä suunnalta mistä aurinko tuo kuumuutta.

Uskokaa mua, meil on kuuma ja talos noin 150 neliöö aurinkokatettua tilaa. Ne on halpoja oleskelu-, ja harrasteneliöitä.

Site jos haluaa aringossa istuskella niin voi laittaa säänkestävät tuolit pihamaalle.

Juuri näin...tällaista olen suunnittelemassa asiakkaalle Oulujoen varteen juuri nyt !

Hyvä homma.

Kun suunittelin taloa tänne niin katoin ilmansuunnat ja tien sijainnin.

Haaveillu myös et suunnittelis ja rakentais (osin rakennuttais) ite talonsa pitkästä tavarasta. Olis järkevää mun kohdalla koska sais hyödynnettyy suhteita hyvin. Perus timpurin hommat voi tehdä ite sen mitä ehtii/jaksaa ja niihinkin sais kyl apua perheen sisältä.

Klapejakin saa kun käy hakemassa rankoja metsästä ja sirklaa pätkiks. Lämmitykseen ILP + suorasähkö + puu kovimmilla pakkasilla varmaan olis mun tapauksessa optimi.

Jos osaa niin itse tekemällä säästyy pitkä penni. Suhteita kannattaa myös hyödyntää ja jos on lämmityspuuta saatavilla ilmaiseksi niin mikäs sen parempi.

Omaa ku suuniteltiin niin lueskelin myös noita fengshui rakennusohjeita. Niis on järkee kun miettii mihin olosuhteisiin rakentaa. Sokeasti ei kannata noudattaa vaan ajatella logiikkaa takana.
Mm. Mökin sijoittelun, ovien suunnat, portin sijainnin, talon suhteessa tiehen ym. otin sieltä.

Kylmässä vetoo pitää välttää mut kuumassa siitä on hyötyä että ilma liikkuu.

Nyt jos tekisin saman uusiks niin muuttaisin hieman mitotuksia parissa kohdassa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50434

Keijona kirjoitti:
Lainaus:
Keijona kirjoitti:

Joo, harjakattoinen ilmanmuuta ja samoilla hellas classisilla suhteilla kuin talokin, jostain kun löytyisi isoja lämpölaseja nippu. Katton lapeen pituudeksi tulisi noin. 3,5m. Jostain toimisto, virasto tai liikerakennuksesta varmaan löytyy.
Ei toimi.

"Vuosisadan suurin harhaoppi - kasvihuoneilmiö"

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Mun asuntoon voi tulla kuvausryhmä millon vaan, mut olis kyl suurin valhe ikinä sanoo et se johtuis siisteydestä. Raja menee siinä missä alkaa tulla terveyshaittoja.

Olennaistahan on priorisointi, et mistä päästä lähtee karsimaan siinä vaiheessa kun tekemisen määrä lisääntyy.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13478

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Upea keittiö... ja kanala! (4:01) At Home with Brooke & Steve Giannetti on Patina Farm

Älytöntä raiskata muuten kaunis koti valkoisilla seinillä.

Seassa saisi olla jotain oikeaakin antiikkia pelkän uusvanhan jäljitelmän sijaan, mutta noin muuten ihan kivasti sisustettu.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13478

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Upea keittiö... ja kanala! (4:01) At Home with Brooke & Steve Giannetti on Patina Farm

Liikaa patinaa mun makuun !

Samoin mun makuun, mutta pidin tilasta ja ikkunoista... Sisustuksessa suosisin modernimpaa ja näyttävämpää.

Minä taas suosisin vanhempaa ja klassisempaa. Tuollainen wannabe-kustavilainen uustuotanto on jotenkin väsynyt yritys viedä tilaa oikeaan suuntaan esteettisesti.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6731

Minijehova kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Älytöntä raiskata muuten kaunis koti valkoisilla seinillä.

Seassa saisi olla jotain oikeaakin antiikkia pelkän uusvanhan jäljitelmän sijaan, mutta noin muuten ihan kivasti sisustettu.

Valkoiset seinät on mielestäni ok, tietty joku seinä vois olla vaikkapa vaalea siniharmaa, lämmin okra,... ja tauluja voisi olla. Kontrastia saisi muutenkin olla rohkeammin! Pidän kyllä neutraaleista väreistä, esim. beige, mutta särmääkin on hyvä olla, ja persoonallista "mausteisuutta" väreillä. Voihan sitä luoda sellaisia yhdistelmiä kuin sopivalta tuntuu. Noin isossa tilassa pienet esineet helposti hukkuu.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat