Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Näinhän saattoi arvata:

https://www.forbes.com/sites/jimcollins/2018/03/26/teslas-plummeting-sha...

Mites käy sitten huoltojen ja jälkihoidon? Ehkä Muskin kannattaisi ampua loputkin Teslat Marsiin?

Sivut

Kommentit (44)

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

goswell,

Kun humpuukiprojektit kaatuvat.

Toivottavasti näin käy myös rakettipuuhille, ennenkuin ehtii lähettää jotkut onnettomat yksisuuntaiselle Marsiin kuolemaan, hulluista kun ei pulaa ole.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6488
Liittynyt8.11.2012

Ei mene konkkaan. Keskuspankki ostaa yrityksen velkakirjat markkinoilta ja toiminta jatkuu. Muuten tulisi taas ne heinäsirkat, kuten informaatiovaikutustoimistot meille kertovat.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Tuttu asiantuntija kertoi että näillä tietotekniikan ihmeillä kuten Tesla ei riitä se ettei huolto jatku vaan järjestelmätukien loppuessa Teslat myös pysähtyvät.

Sic.

Huppelsson
Seuraa 
Viestejä174
Liittynyt28.2.2017

Aika idioottimaist iloita uuden teknologian ongelmista, pitäis ilmeisesti vaa pysyy vanhas paskas.

Gaso tulee jossai vaihees loppuu ja sit pitää olla jotain muuta tilalle tai autot ei kulje. Parempi aikasemmin ku myöhemmin. Bensanpoltto aiheuttaa aika paljo terveysongelmia, parempi ois saada se typeryys loppuu mahdollisimman nopee.

Goswell
Seuraa 
Viestejä12018
Liittynyt8.3.2010

Dr Strangelove kirjoitti:
goswell,

Kun humpuukiprojektit kaatuvat.

Toivottavasti näin käy myös rakettipuuhille, ennenkuin ehtii lähettää jotkut onnettomat yksisuuntaiselle Marsiin kuolemaan, hulluista kun ei pulaa ole.

Onhan se niinkin että ei noista pitkille matkoille vielä ole, mutta ei niistä ole koskaan jos niitä ei kehitetä, parhaiten kehittyy kun tehdään ja opitaan uutta.  Kaupunkien sisäiseen liikenteeseen loistavia, töpselistä töpseliin niin sanoakseni.  Ilmanlaatu parenee kun ei tupruttele pakokaasuja.

Mutta että 5 sekunnissa 0-100:n, typeryyttä, puhdasta typeryyttä, max 100 km/h riittää huipuksi ja kiihtyvyyttä sen verran että liikenne sujuu, kevyt ja kestävä, ne tonniset tankit pois kaupunkiliikenteestä tallomasta noita jalkoihinsa.

Tässä on sekin hyvä puoli että kaupunkilaiset pysyy kaupungissa kunhan vain töpseleihin jätetään riittävä väli, etenkin helsinki tuottaa perin kummallisia ylimielisiä persoonia, siellä riehuu varmaan jokin virus..

Rakettipuuhistakin ihan toista mieltä, ihmiskunnan tulevaisuus on ja se turvataan tuolla ulkona vääjäämättä, sinne ei pääse ilman kunnon raketteja.

Minun mielestä noin.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Mikäs ero siinä on ilmakehän kannalta poltetaanko se hiili/hiilivety autoissa vai voimalassa?

Kun huomioidaan kaukki häviöt, yksi siirtokulut 10%, on diesel yhtä "ekologinen" jos nyt hiilipeikko on se ongelma. Kun huomioidaan koko elinkaari, on diesel tuplasti ekologisempi.

Kallista merkonomitiedettä eli huhhahhaata.

Huppelsson
Seuraa 
Viestejä174
Liittynyt28.2.2017

Dr Strangelove kirjoitti:
Mikäs ero siinä on ilmakehän kannalta poltetaanko se hiili/hiilivety autoissa vai voimalassa?

Ainaki semmone et autot tupruttaa ne saasteet suoraa ihmisten hengitettäväks ku voimalaitokset on yleensä paljo kauempana. Ku kattoo vaik stadin ilmanlaatuu ni kyl se on autot, jotka sen yleensä pilaa, ei voimalat.

Hiili kans riittää pidempään ku bensa ja on helpommin korvattavissa jollain muulla.

Goswell
Seuraa 
Viestejä12018
Liittynyt8.3.2010

Dr Strangelove kirjoitti:
Mikäs ero siinä on ilmakehän kannalta poltetaanko se hiili/hiilivety autoissa vai voimalassa?

Kun huomioidaan kaukki häviöt, yksi siirtokulut 10%, on diesel yhtä "ekologinen" jos nyt hiilipeikko on se ongelma. Kun huomioidaan koko elinkaari, on diesel tuplasti ekologisempi.

Kallista merkonomitiedettä eli huhhahhaata.

Ei niin mitään ilmakehän kannalta, mutta kaupungin ilmakehän kannalta on. Polttolaitokset voidaan siirtää maaseudulle, eihän siellä tarvi edes suodattimia piipunpäähän, kyllä maalaiset on tottuneet pikku savuun ja eihän siellä kohta ketään ole muutenkaan, polttolaitoksen hoitajat ja pari motometsuria..

Sähkö siististi töpselistä cityhemmon menopeliin ja eikun paanalle, on jäähallia, on oopperaa ja teatteria jossa tönötetään tällingissä ja tönötyksen jälkeen kahden tähden Mislöään ravintolaan joissa on parit parsat suloisesti ristissä ja kotimatkalla napataan makkaraperunat grillistä jotta nälkä lähtee, on  juottoloita, kabareeta ja huorataloja joihin on pakko cityihmisen päästä, puhumattakaan kuntosaleista ja harrastuksista, kauneushoitoltolista,  muista "hieromoista" ja hieromoista   puhumattakaan, kiire kiire kiire ja joka paikkaan autolla, vaik ei olekkaan, 80% ajoista täysin turhaa.

Varaa on kun asuntobisnestä tuetaan vuosittain miljardeilla, asuntojen hinnat senkun kohoaa, osta nyt 499999,  2 vuoden päästä saat 699999 samasta homeloukusta, kannattaville yrityksille jaetaan miljardeja tukea ja muut tuet ja piilotuet ja avustukset  siihen päälle, on varaa maksaa kovia palkkoja muun suomen kustannuksella.

Yksi helvetin iso syöpäkasvain koko helsinki jos totta puhutaan, kuihduttaa koko muun suomen, oikeastaan ne ökydiiselit ja bensajuopot citymaasturit on teille ihan oikein, citymaasturi, voi helvetin helvetti..

Minun mielestä noin.

Jakob
Seuraa 
Viestejä1091
Liittynyt11.7.2015

Dr Strangelove kirjoitti:
Mikäs ero siinä on ilmakehän kannalta poltetaanko se hiili/hiilivety autoissa vai voimalassa?

Sähköähän saadaan myös muulla keinoin kuin hiiltä polttamalla. Suomessa tuotetaan mm. ydinvoimaa, vesivoimaa jne. (googlaa lisätietoa).

Suomessa hiilivoimalat tuottavat pääosin sekä sähköä että kaukolämpöä. Niiden kokonaishyötysuhde on 80% paremmalla puolella (yleensä tiede -palstalla käytetään kuitenkin ns. "Neutroni"-menetelmää jossa ainoastaan sähkön osuus huomioidaan).

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3876
Liittynyt7.7.2013

300 000 uutta diseliä parkkeerattu autiomaahan säilöön. Jos olisi kysymys vaikka kymmenestä teslasta niin ne olisi jo jälleenmyyty ja haettu pois. Tästä voi vähän päätellä minkä autotyypin taru on lopussa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat