Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt29.8.2015

Taloyhtiömme netittää rivitalome kesällä tulossa on vuokraan sisältyvä 10 M valokuitu.

Joudumme varmaa itse kustantamaan modeemin tai jonkunlaisen reitittimen että saamme läppärit ja tabletit liitetttyä langattomasti verkkoon.
Mulla ei ole tälläisistä mitään kokemusta aina on ollut langaton netti.
Mitä mahtaa maksaa nämä härpäkkeet että saa vehkeet pelittämään, vai pidänkö entiset rojut jotka nekin pelaa loistavasti, paitsi ettei käyttö ole ilmaista.
Vastatkaa nyt kerrankin asiallisesti pliis.

Donald Trump President of the United States of America

Sivut

Kommentit (29)

nimmarix
Seuraa 
Viestejä612
Liittynyt2.12.2017

Jos on ADSL2+ modeemi, se varmaan toimii uudessakin verkossa.

Niitä saa tarvittessa käytettynä alle 20 eurolla tai palvelun tarjoajalta muodollista korvausta vastaan, ainakin jos joku taloyhtiössä on sellaista älynnyt ehdottaa.

Diam
Seuraa 
Viestejä2384
Liittynyt14.9.2006

Isännöitsijä pyytää tarjoukset DNA:lta, Telialta ja Elisalta Helsingissä.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt29.8.2015

nimmarix kirjoitti:

Niitä saa tarvittessa käytettynä alle 20 eurolla tai palvelun tarjoajalta muodollista korvausta vastaan, ainakin jos joku taloyhtiössä on sellaista älynnyt ehdottaa.

Eipä taida olla  DNA Kotimokkula 4G+ MF286. (Kuva)

Talo yhtiöstä kerrottiin etä heidän osuus on pelkkä kaista.

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt29.8.2015

Diam kirjoitti:

Dna on tuleva operaattori kuten tämä minunkin nykyinen, sen verran tiedän ettei nykyistä määräaikaista sopimusta voi katkaista vaikka päällekkäisyyksiä tuleenkin muutama kuukausi.

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt29.8.2015

Diam kirjoitti:

Dna on tuleva operaattori kuten tämä minunkin nykyinen, sen verran tiedän ettei nykyistä määräaikaista sopimusta voi katkaista vaikka päällekkäisyyksiä tuleenkin muutama kuukausi.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3221
Liittynyt7.7.2013

Luulen että rivitaloyhtiöön tulee yksi kuitu puhelinjakopisteeseen ja sieltä kytketään yhteys puhelinlankoja käyttäen ethernettinä taloihin. Huoneistojen sisälle kannattaa laittaa halpa wlan-reititin niin saat kaikki laitteet wlanin kautta nettiin.

Näin tarvitsee yhden kytkimen puhelinjakopisteeseen joka operaattori toimittaa ja huoneistoihin omat wlan tukiasemat ja muutaman kaapelin. Tämä edellyttää että taloissa on lankapuhelinkaapelointi mutta kai se nykyisinkin vedetään ihan oletuksena.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5862
Liittynyt7.7.2007

Riippuu ihan siitä, miten taloyhtiön sisäverkko on toteutettu. Mutta tuossa on yksi vaihtoehto:

https://kauppa4.dna.fi/DNA-Open/Nettiyhteydet-ja-laitteet/Modeemit-ja-mokkulat/DNA-Valokuitu-Plus--modeemi-F-3686ACv2-kaapelitalouksiin/p/VMODK00004

Minkälainen liitin siellä sisäverkossa on? jos on ethernet-liitin, niin tulee halvemmalla reitittimellä toimeen. Mutta jos on antennirasian näköinen, niin sitten tuo yllämainittu.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3221
Liittynyt7.7.2013

H.Tanska kirjoitti:
nimmarix kirjoitti:

Eipä taida olla  DNA Kotimokkula 4G+ MF286. (Kuva)

Talo yhtiöstä kerrottiin etä heidän osuus on pelkkä kaista.

Toosassasi näyttäisi olevan RJ-45 ethernet pistokkeita. Sitä voinee käyttää kun tuuppaa huoneistoon tulevan ethernet kaapelin kiinni ja konfiguroi laitteen. Olettaen että yhteys huoneistoon tehdään lanka-ethernettinä.

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt29.8.2015

Asunnossa ei ole minkäänlaista netti pistoketta!
Puhelin pistoke on!
Operaattori ei osannut kertoa ( asiakaspalvelu neiti) käykö entinen reititin jakamaan laitteeni verkkoon, jää nähtäväksi mimmonen modeemi pitää hankkia.

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt29.8.2015

Vaikutttaakos se mitenkään tähän nettihommaan, kun talossa on nyt antenni tv, ja se vaihtuu kaapeli TV:ksi, kulkeeko netti näitä kaapeleita pitkin, vai onko tuolla jakokaapissa valokuitukaapeli erikseen, olen ihan ulalla, tai pihaalla paremminkin.

Olen ymmärtänyt että joka tapauksesssa kaapelit on jo olemassa, kyse on pelkästään kytkennästä kun aika on sovittu kuulemma 1.7.2018 tapahtuvaksi.

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt29.8.2015

NytRiitti kirjoitti:
Vähänkö outoa tiedottamista taloyhtiöltä?

Niin on mitään laitteita ei taloyhtiö hommaa, sama oli kun tytär liitty aikoinaan nettiin modeemin joutui itse ostamaan.

Taloyhtiö eikä kaupunkikaan ei ole tämä sama.

Lienee yleinen käytäntö, taloyhtiölle kai kuuluu pelkkä piuha (yhteys)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5862
Liittynyt7.7.2007

H.Tanska kirjoitti:
Vaikutttaakos se mitenkään tähän nettihommaan, kun talossa on nyt antenni tv, ja se vaihtuu kaapeli TV:ksi, kulkeeko netti näitä kaapeleita pitkin, vai onko tuolla jakokaapissa valokuitukaapeli erikseen, olen ihan ulalla, tai pihaalla paremminkin.

Olen ymmärtänyt että joka tapauksesssa kaapelit on jo olemassa, kyse on pelkästään kytkennästä kun aika on sovittu kuulemma 1.7.2018 tapahtuvaksi.

Juu, luultavasti noin tapahtuu. Eli asuntoihin tulee myös uudet antennirasiat, joissa on kolmas "reikä", jossa lukee Data. Samalla kai luultavasti vedetään uudet parempilaatuiset koaxiaalikaapelit.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat