Seuraa 
Viestejä26666

https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Bolt

Tämä myi ennen vuodenvaihdetta enemmän kuin Teslan kaikki mallit yhteensä.

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä34623

Major_Overhaul kirjoitti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Bolt

Tämä myi ennen vuodenvaihdetta enemmän kuin Teslan kaikki mallit yhteensä.

Tuskin se on yllätys kenellekään, että kun isot valmistajat saavat sähköautonsa markkinoille, pienet elitismillä myyvät valmistajat putoavat pois tai pysyvät marginaalituotteina. Tekisivät nyt sen järjellisen hintaisen rahvaan mallin 50 kW:n koneella ja työkonefilosofialla, niin voisi harkita joskus 10 vuoden kuluttua kakkosautoksi. Kyllä sillä töissä kävisi ilman moottorin pärinän kuuntelua.

Vierailija

Neutroni kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Bolt

Tämä myi ennen vuodenvaihdetta enemmän kuin Teslan kaikki mallit yhteensä.

Tuskin se on yllätys kenellekään, että kun isot valmistajat saavat sähköautonsa markkinoille, pienet elitismillä myyvät valmistajat putoavat pois tai pysyvät marginaalituotteina. Tekisivät nyt sen järjellisen hintaisen rahvaan mallin 50 kW:n koneella ja työkonefilosofialla, niin voisi harkita joskus 10 vuoden kuluttua kakkosautoksi. Kyllä sillä töissä kävisi ilman moottorin pärinän kuuntelua.

 

Teslan ongelma on loppuunpalaneet duunarit ja pois karanneet suunnitteljat. Se että saa 5 usd tunti vähemmän ei korvaa sitä että joutuu tekemään tuplasti duunia.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34623

Major_Overhaul kirjoitti:
Teslan ongelma on loppuunpalaneet duunarit ja pois karanneet suunnitteljat. Se että saa 5 usd tunti vähemmän ei korvaa sitä että joutuu tekemään tuplasti duunia.

Duunarit (sekä haalarilla että valkokauluksilla) ovat tässä maailmassa ehtymätön luonnonvara. Ne lisääntyvät koko ajan hurjaa vauhtia, kun taas heidän työpaikat vähenevät yhtä vauhdikkaasti. Ei sitä hunajaa kusta minkään muunkaan autotehtaan tuotantolinjoilla tai valkokaulusorjina tuotekehitysosastoilla.

Ei noissa Tesloissa ole edes mitään erityistä taitoa vaativaa suunniteltavaa, vaan kasaavat standardiosista peruskamaa teollisuushinnoilla. Isoilla autotehtailla tarvitaan jo vähän fiksumpaa väkeä, koska se on jo oikea ongelma miten miljoona autoa tuotetaan muutaman tonnin kustannuksilla per kappale.

Vierailija

Lyde19 kirjoitti:
Nettiauto kertoo :

"34 kpl Opel Ampera vaihtoautoa ilmoitusta Nettiautossa hintaluokissa 14 500 € - 24 950 . "

Paljon noita myydään käytettynäkin, miksihän noin?

Olisko patterinvaihto edessä ???

Vierailija

Lyde19 kirjoitti:
Nettiauto kertoo :

"34 kpl Opel Ampera vaihtoautoa ilmoitusta Nettiautossa hintaluokissa 14 500 € - 24 950 . "

Paljon noita myydään käytettynäkin, miksihän noin?

Pahoittelen virhettäni....siis Opel Ampera-E on sähköauto.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Akuille pitää saada jokin perinteistä omistamista korvaava logistinen järjestelmä. Sehän noissa maksaa kun on ostettava akku mukana. Teslakin käyttää aivan tavallisia läppärikennoja, jotka vikaantuvat yksitellen. Jos olisi vaihtosysteemi niin joka kerta tarkistettaisiin onko isopalikka lähetettävä uudistettavaksi. Jokaisen erikseen omistetun taloudellisen aikapommin uusinta on katastrofi.

Alustoista irrallinen akkulogistiikka toisi ristiinkäytettävät standardiakut tämän kankeudessaan typerän nykysysteemiin tilalle. Ja sitäpaitsi energiapaketin vaihto latauksen sijaan tulisi myös kuvaan. Energian hinnassa olisi luonnollisesti järjestemän ylläpito- ym. kulut. 

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34623

Paul M kirjoitti:
Akuille pitää saada jokin perinteistä omistamista korvaava logistinen järjestelmä. Sehän noissa maksaa kun on ostettava akku mukana.

Ei tuollainen tietenkään vähennä autoilijan kokonaiskustannuksia, vaan lisää niitä, kun akut omistava firma haluaa periä kaikki kulut ja muhkeat tuotot rosvokapitalismin henkeen siihen päälle. Onko sillä suurta eroa maksaako autolainaa kuukausierissä vai akun vuokraa tai ylihintaista energiaa?

Lainaus:
Alustoista irrallinen akkulogistiikka toisi ristiinkäytettävät standardiakut tämän kankeudessaan typerän nykysysteemiin tilalle. Ja sitäpaitsi energiapaketin vaihto latauksen sijaan tulisi myös kuvaan.

Tuossa voisi olla oma järkensä. Mutta se on täysin mahdoton toteuttaa todellisuudessa.  Autoteollisuus ei siihen suostu ja missään maassa ei ole poliitikoilla selkärankaa kieltää sellaisten autojen tieliikennekäyttö, joissa ei ole hyväksytyn standardin mukaista akkua.

Lainaus:
Energian hinnassa olisi luonnollisesti järjestemän ylläpito- ym. kulut. 

Arvaa antaisiko omistaja ladata tuossa tapauksessa akkua sähköverkosta? Ei todellakaan, vaan asiakkaan olisi pakko maksaa ruokotonta ylihintaa energiastaan. Siitä tulisi vain rahastusautomaatti jollekin pääomasijoittajalle, jolla on löysää ostaa 10000 akkua, ja autoilija maksaisi niin että selkänahka soi.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat