Seuraa 
Viestejä82

Katselin tänään yhdeltä sivulta kuinka paljon voisin laihtua VUODESSA j0os jättäisin pois muutaman ruoka-aineen. Jos poistan ruokavaliostani sokerin, vaalean leivän ja perunan niin laihdun vuodessa melkein 8 kg. Nykyisestä painosta 86kg putoaisin 78 kiloon. Ei paha. Jos lisäksi kaiken rasvan niin kohta olisin 70 kiloinen. Karkit suklaat ja muut niin 65kg olisi totta. Riisit ja muut lihottavat niin vuoden päästä 50 kiloinen ilopilleri tepastelisi vastaan. Parin vuoden päästä pääsisin jopa nollaan kiloon. Jos en silloinkaan sorru niin 10 vuoden päästä ruokavaliollani pääsen miinus 70 kiloon. Näin helppoa on lopulta laihduttaminen.

Sivut

Kommentit (43)

TeeSi
Seuraa 
Viestejä505

Rasva on ikuista - aivot nollaa helpot yritykset: Sokeri, peruna, riisi, pasta, leivät - kaikki hiilarit menee samaan!
Jos haluat laihtua on joko liikuttava sairaasti tai PAKOLLA rajattava hiilarit.
... yksinkertastako? :)

Vaikeimmat on yhdistelmät: jäätelö, suklaa, munkit, leivokset - koukuttavat pahemmin kuin heroiini. Koko ruokavalio kramppaa Fatzerin Siniseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Raspu kirjoitti:
Kävelyä 10km päivässä niin sillä laihtuu.

Voi jättää ihan hyvin kävelemättä, riittää kun vähentää syöntiä. Plussat: ei tarvii kävellä, eikä syödä niin paljoa kuin aeimmin ja laihtuu. Jos kysymyksessä on pelkkä laihduttaminen. Liikunta on terveellistä, mutta ei sillä laihdu.

Vierailija

Itse laihduin n. 5 kuukaudessa 30 kg, pelkästään vähentämällä kulutusta. Lisäksi kun en liikkunut, ei nälkäkään päässyt yllättämään. Ehkä elimistö meni säästöliekille jonkin verran, mutta toimipahan. Aiemmin yritin treenata ja laihduttaa, ei siitä mitään tullut. Mutta nuo mun jutut olikin aika äärimmäisiä, eikä silleen välttämättä järkeviä. Treeni auttaisi proteiinipitoisen ruokavalion kanssa vähentämään laihduttamisen aikana tapahtuvaa lihaskatoa.

Vierailija

Pitää olla melkoinen Buddha että pystyy säilyttämään/lisäämään lihasmassaa laihduttaessa. No joo, pystyy, mutta ei ilman aineita.

Vierailija

Bupropioni voisi toimia? Suomessa kauppanimellä Voxra. Kaksi härkää yhellä iskulla, loppuu masennukseeen reagoiminen ja samalla laihtuu?

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7278

 Lihasmassan säilyttäminen onnistuu helposti, jatkaa vaan treenejä ja vähentää rajusti hiilihydraatteja, ja ihminen joka ei juurikaan ole painotreenannut, onnistuu kasvattamaan lihasmassaa ja laihtumaan. Ilman mitään  "aineita".

Ja liikunta auttaa, pyöräily lenkkeily/käveleminen, kuten tuolla aiemmin todettiinkin.

Tosin ei se ilman tahdonlujuutta onnistu, 

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

nimmarix
Seuraa 
Viestejä612

Gemini kirjoitti:
Itse laihduin n. 5 kuukaudessa 30 kg, pelkästään vähentämällä kulutusta. Lisäksi kun en liikkunut, ei nälkäkään päässyt yllättämään. Ehkä elimistö meni säästöliekille jonkin verran, mutta toimipahan. Aiemmin yritin treenata ja laihduttaa, ei siitä mitään tullut. Mutta nuo mun jutut olikin aika äärimmäisiä, eikä silleen välttämättä järkeviä. Treeni auttaisi proteiinipitoisen ruokavalion kanssa vähentämään laihduttamisen aikana tapahtuvaa lihaskatoa.

Juurikin näin, jos ryhtyy laihduttamaan, missään tapauksessa ei pidä alkaa samalla kuntoilemaan, jos se tuntuu yhtään vastenmieliseltä.

Liikunnan osuus runsaasti ylipainoisen laihtumisesta on ehkä parhaimmillaan muutama prosentti, joten se ei ole kovin tarpeellista.

Mistään lihaskadostakaan ei pidä olla huolissaan, myös lihasmassaan on liikaa, varsinkin jaloissa, jos on ylipainoa.

Jos ylipainoa on runsaasti, ensin olisi hyvä mittauttaa kilpirauhashormoniarvot, kilpirauhasen vajaatoiminta kun voi olla osittain syynä painon nousuun.

Suola olisi hyvä jättää kokonaan pois ruoanlaitossa ja siksi myös valmisruoat, suolaa tarvitsee ripotella vain vähän ruoan pinnalle.

Ruoasta ei pitäisi ainakaan laihduttamisen alkuvaiheessa yrittää tehdä mahdollisimman hyvää, koska se saa ahmimaan tarpeettoman paljon, vaikka ei olisi edes nälkä.

Liikkeelle olisi hyvä silti lähteä, se poistaa mahdollista masennusta ja on muuta tekemistä, kuin istuskelu ja samalla usein syöminen ennaltaehkäisevästi, ettei nälkä edes ehdi tulemaan.

Vatsalaukku alkaa kutistumaan kun annokset pienenevät, mikä vähentää nälkää jatkossa.

Hiilihydraatteja ei voi, eikä kannata jättää kokonaan pois, vaan lisää ruokaan esimerkiksi pakastevihanneksia ja muita kasviksia.

Mitä vähemmän tykkää valmistamastaan ruoasta, sitä parempi.

Silloin annokset pysyy kohtuullisina ja kun jättää kaikki herkutkin pois, alkaa paino nopeasti putoamaan.

Myös kuvitelma elimistön säästöliekistä laihduttamisen yhteydessä on turha, mistä kertoo 6 kg painon putoaminen kuukaudessa.

Sopiva laihtumisnopeus on pari kiloa kuukaudessa, joten paljosta ei tarvitse luopua laihtuakseen.

2 kg kuukaudessa on 24 kiloa vuodessa vs. paino jatkaa nousuaan 0,5 kg kuukaudessa, on painoero vuoden kuluttua 30 kiloa, mikä varmasti motivoi jatkamaan terveellisempiä elämäntapoja.

Mahdollinen 2 tyypin diabetes parenee samalla usein kokonaan ja selkä ym. kivut poistuvat.

30 kg painonpudotus näkyy myös naamassa, runsaasti ylipainoista ei tunnista enää samaksi ihmiseksi, ja naamasta lähtee ainakin 10 vuotta ikää pois.

Tähän auttaa kuitenkin jo suolan käytön lopettaminen hetkeksi lähes kokonaan, jo 10 grammaa suolaa päivässä riittää turvottamaan naaman ja vanhentamaan huomattavasti.

Ero on erittäin selvä ainakin hoikemmilla pelkällä suolan rajoittamisella.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34623

Major_Overhaul kirjoitti:
Fillarilenkki pudottaaa painoa 4 kg...120 km noin 30 km/t. 15 lenkin jälkeen on kuin Biafran lapset.

Suurin osa siitä on vettä. Siinä vaaditaan myös hitonmoinen treeni, että vetää 120 km:n lenkin 30 km/h keskinopeudella. Sillä voi jo vaikuttaa painoonkin, mutta tavallinen sohvaperuna ei pysty liikkumaan niin paljoa, että pystyisi kuluttamaan mainittavia määriä energiaa. Liikunta on kyllä muuten terveellistä ja hyödyllistä, mutta ainakin minulle se tekee niin maanisen nälän, etten pysty vastustamaan. Kuntokuuri ja laihtuminen eivät ole koskaan toimineet minulla yhdessä.

Vierailija

Neutroni kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
Fillarilenkki pudottaaa painoa 4 kg...120 km noin 30 km/t. 15 lenkin jälkeen on kuin Biafran lapset.

Suurin osa siitä on vettä. Siinä vaaditaan myös hitonmoinen treeni, että vetää 120 km:n lenkin 30 km/h keskinopeudella. Sillä voi jo vaikuttaa painoonkin, mutta tavallinen sohvaperuna ei pysty liikkumaan niin paljoa, että pystyisi kuluttamaan mainittavia määriä energiaa. Liikunta on kyllä muuten terveellistä ja hyödyllistä, mutta ainakin minulle se tekee niin maanisen nälän, etten pysty vastustamaan. Kuntokuuri ja laihtuminen eivät ole koskaan toimineet minulla yhdessä.

Jooo tosiasiassa paino putoaa 4 kg mutta seuraavalle lenkille viikon sisään oot jo korvannut siitä 2 kg...eikä 10 kg jälkeen paino enää meinaa pudota.

hcesar
Seuraa 
Viestejä13039

Neutroni kirjoitti:

Kuntokuuri ja laihtuminen eivät ole koskaan toimineet minulla yhdessä.

Tämä on aika itsestäänselvyys, mutta mainitsen sen kuitenkin. Kaikenlaiset kuurit ja toiveet nopeista tuloksista ovat usein pidemmän päälle aika hyödyttömiä, liittyvät ne sitten liikuntaan, laihduttamiseen tai molempiin. Kuurille on ominaista, että se jossain vaiheessa myös loppuu ja silloin on yleensä edessä paluu entiseen.

Pysyvä elämäntapojen muutos on toimivampi ja minusta helpompi tapa. Se ei vaadi tolkutonta hetkellistä itsekuria ja kun muutokset aloittaa pienin askelin, mutta määrätietoisesti suunnitelmasta kiinni pitäen, tuloksia alkaa tulla pikkuhiljaa ja ne pysyvät. Tietysti edellyttäen, että pitäytyy muutoksessa.

Itsellä merkittävin laihtuminen tapahtui sillä, että aloitin liikunnan, eikä ollut edes tarkoitus laihtua, vaan tulla parempaan kuntoon. Sen lisäksi aloin vähitellen syödä arkisin terveellisemmin ja jätin epäterveellisen herkuttelun viikonloppuihin. Hitaasti paino alkoi lähteä ja kunto parantua. Kunnes paino alkoi nousta, mutta tällä kertaa lihasten takia.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä21496

Gemini kirjoitti:
Bupropioni voisi toimia? Suomessa kauppanimellä Voxra. Kaksi härkää yhellä iskulla, loppuu masennukseeen reagoiminen ja samalla laihtuu?

Hyi miten huono idea!

Lihasmassan voi säilyttää painoa pudottaessa, mutta sen pudotuksen on oltava niin hidasta, että laihdutusta se ei ole. Ehkä kiinteytystä?

Tyroksiinilla urpot taitaa tehokkaasti laihduttaa, mutta on hengenvaarallista urpoilua kaikki tuollainen. Voi johtaa todella nopeasti pahoihin häiriöihin omatuotannossa.

All living things have the ability to heal themselves naturally!

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34623

asdf kirjoitti:
Tämä on aika itsestäänselvyys, mutta mainitsen sen kuitenkin. Kaikenlaiset kuurit ja toiveet nopeista tuloksista ovat usein pidemmän päälle aika hyödyttömiä, liittyvät ne sitten liikuntaan, laihduttamiseen tai molempiin. Kuurille on ominaista, että se jossain vaiheessa myös loppuu ja silloin on yleensä edessä paluu entiseen.

Tietyssä mielessä kyllä. Mutta olen silti sitä mieltä, että jos vaihtoehtoina on painon sahaaminen 90-100 kilon välillä muutaman vuoden syklillä tai muutaman kilon lihominen vuodessa koko aikuisiän, ensimmäinen on parempi. Jos ei muuten, niin ainakin olo on mukavampi kun tolkuton ylipaino ei vie toimintakykyä.

Lainaus:
Pysyvä elämäntapojen muutos on toimivampi ja minusta helpompi tapa.

Minä en pysty siihen. Liikuntaharrastukseni romahtaa aina talvella, koska inhoan kylmää. Olen yrittänyt käydä uimassa, mutta se on tylsää ruuhkaisessa hallissa (minulle on ruuhka, jos radalla on pari muuta, mieluiten liikun yksin korvessa). Samoin ruokavaliossa tapahtuu retkahduksia. Se terveellinen ruokavalio on minulle askeesia ja piinaa, kun olen herkuttelusta ja, mikä pahinta, ahmimisesta nauttiva. Ehkä sen mielihyvän voisi saada jostain päihteestä, mutta se ei varmasti ole ongelmattomampi ja riskittömämpi valinta.

Lainaus:
Se ei vaadi tolkutonta hetkellistä itsekuria ja kun muutokset aloittaa pienin askelin, mutta määrätietoisesti suunnitelmasta kiinni pitäen, tuloksia alkaa tulla pikkuhiljaa ja ne pysyvät. Tietysti edellyttäen, että pitäytyy muutoksessa.

Niinpä. Se jo masentaa, kun tietää että se tolkuton itsekuri ei saisi olla se puolen vuoden kuuri, vaan loppuelämän piina. Mutta toki yritän sen minkä kykenen, muuten varmaan painaisin 200 kiloa.

Lainaus:
Itsellä merkittävin laihtuminen tapahtui sillä, että aloitin liikunnan, eikä ollut edes tarkoitus laihtua, vaan tulla parempaan kuntoon. Sen lisäksi aloin vähitellen syödä arkisin terveellisemmin ja jätin epäterveellisen herkuttelun viikonloppuihin. Hitaasti paino alkoi lähteä ja kunto parantua. Kunnes paino alkoi nousta, mutta tällä kertaa lihasten takia.

En minäkään liiku laihtumisen takia, vaan terveyden ja yleisen vireystilan paranemisen takia. Perheellisen ja harrastavan ihmisen aika ei riitä sellaiseen liikuntaan, jolla lihakset kasvaisivat. Minun on kuitenkin pakotettava itseni pois teknisestä puuhastelusta tai tietokonepelaamisesta liikkumaan. Liikunta on vain puuduttavan tylsää kaikissa muodoissaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34623

Major_Overhaul kirjoitti:
Pyöräily pitää aloittaa pikkulenkeillä ja kesän lopussa 120 km on helppoa porukassa. Yksin riittää 50-80 km hyvinkin.

Minä en tykkää liikkua porukassa. Tuo kehitys vaatii sellaiset 3-4 1-2 tunnin lenkkiä viikossa. Se vaatii aika rajua priorisointia, jos samalla pitäisi hoitaa perheen isän velvollisuudet, ylläpitää omakotitaloa ja käydä töissä. Sitten pitää jo harrastaa tosissaan pyöräilyä, eikä se ole vain pakollista terveysliikuntaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat