Seuraa 
Viestejä7
Liittynyt21.3.2018

Katselin tänään yhdeltä sivulta kuinka paljon voisin laihtua VUODESSA j0os jättäisin pois muutaman ruoka-aineen. Jos poistan ruokavaliostani sokerin, vaalean leivän ja perunan niin laihdun vuodessa melkein 8 kg. Nykyisestä painosta 86kg putoaisin 78 kiloon. Ei paha. Jos lisäksi kaiken rasvan niin kohta olisin 70 kiloinen. Karkit suklaat ja muut niin 65kg olisi totta. Riisit ja muut lihottavat niin vuoden päästä 50 kiloinen ilopilleri tepastelisi vastaan. Parin vuoden päästä pääsisin jopa nollaan kiloon. Jos en silloinkaan sorru niin 10 vuoden päästä ruokavaliollani pääsen miinus 70 kiloon. Näin helppoa on lopulta laihduttaminen.

Sivut

Kommentit (42)

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3201
Liittynyt7.7.2013

Kannattaa aloittaa sokerista vierrottuminen jo nyt. Kun saadaan kunnon sokeriverot niskaan niin ei sitten tule kylmä kalkkuna kaikille kerralla.

TeeSi
Seuraa 
Viestejä228
Liittynyt27.5.2015

Rasva on ikuista - aivot nollaa helpot yritykset: Sokeri, peruna, riisi, pasta, leivät - kaikki hiilarit menee samaan!
Jos haluat laihtua on joko liikuttava sairaasti tai PAKOLLA rajattava hiilarit.
... yksinkertastako? :)

Vaikeimmat on yhdistelmät: jäätelö, suklaa, munkit, leivokset - koukuttavat pahemmin kuin heroiini. Koko ruokavalio kramppaa Fatzerin Siniseen...

Gemini
Seuraa 
Viestejä1233
Liittynyt20.12.2013

Raspu kirjoitti:
Kävelyä 10km päivässä niin sillä laihtuu.

Voi jättää ihan hyvin kävelemättä, riittää kun vähentää syöntiä. Plussat: ei tarvii kävellä, eikä syödä niin paljoa kuin aeimmin ja laihtuu. Jos kysymyksessä on pelkkä laihduttaminen. Liikunta on terveellistä, mutta ei sillä laihdu.

No guarantee, it's life as is

Gemini
Seuraa 
Viestejä1233
Liittynyt20.12.2013

Itse laihduin n. 5 kuukaudessa 30 kg, pelkästään vähentämällä kulutusta. Lisäksi kun en liikkunut, ei nälkäkään päässyt yllättämään. Ehkä elimistö meni säästöliekille jonkin verran, mutta toimipahan. Aiemmin yritin treenata ja laihduttaa, ei siitä mitään tullut. Mutta nuo mun jutut olikin aika äärimmäisiä, eikä silleen välttämättä järkeviä. Treeni auttaisi proteiinipitoisen ruokavalion kanssa vähentämään laihduttamisen aikana tapahtuvaa lihaskatoa.

No guarantee, it's life as is

Gemini
Seuraa 
Viestejä1233
Liittynyt20.12.2013

Pitää olla melkoinen Buddha että pystyy säilyttämään/lisäämään lihasmassaa laihduttaessa. No joo, pystyy, mutta ei ilman aineita.

No guarantee, it's life as is

Gemini
Seuraa 
Viestejä1233
Liittynyt20.12.2013

Bupropioni voisi toimia? Suomessa kauppanimellä Voxra. Kaksi härkää yhellä iskulla, loppuu masennukseeen reagoiminen ja samalla laihtuu?

No guarantee, it's life as is

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6285
Liittynyt28.9.2008

 Lihasmassan säilyttäminen onnistuu helposti, jatkaa vaan treenejä ja vähentää rajusti hiilihydraatteja, ja ihminen joka ei juurikaan ole painotreenannut, onnistuu kasvattamaan lihasmassaa ja laihtumaan. Ilman mitään  "aineita".

Ja liikunta auttaa, pyöräily lenkkeily/käveleminen, kuten tuolla aiemmin todettiinkin.

Tosin ei se ilman tahdonlujuutta onnistu, 

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

nimmarix
Seuraa 
Viestejä612
Liittynyt2.12.2017

Gemini kirjoitti:
Itse laihduin n. 5 kuukaudessa 30 kg, pelkästään vähentämällä kulutusta. Lisäksi kun en liikkunut, ei nälkäkään päässyt yllättämään. Ehkä elimistö meni säästöliekille jonkin verran, mutta toimipahan. Aiemmin yritin treenata ja laihduttaa, ei siitä mitään tullut. Mutta nuo mun jutut olikin aika äärimmäisiä, eikä silleen välttämättä järkeviä. Treeni auttaisi proteiinipitoisen ruokavalion kanssa vähentämään laihduttamisen aikana tapahtuvaa lihaskatoa.

Juurikin näin, jos ryhtyy laihduttamaan, missään tapauksessa ei pidä alkaa samalla kuntoilemaan, jos se tuntuu yhtään vastenmieliseltä.

Liikunnan osuus runsaasti ylipainoisen laihtumisesta on ehkä parhaimmillaan muutama prosentti, joten se ei ole kovin tarpeellista.

Mistään lihaskadostakaan ei pidä olla huolissaan, myös lihasmassaan on liikaa, varsinkin jaloissa, jos on ylipainoa.

Jos ylipainoa on runsaasti, ensin olisi hyvä mittauttaa kilpirauhashormoniarvot, kilpirauhasen vajaatoiminta kun voi olla osittain syynä painon nousuun.

Suola olisi hyvä jättää kokonaan pois ruoanlaitossa ja siksi myös valmisruoat, suolaa tarvitsee ripotella vain vähän ruoan pinnalle.

Ruoasta ei pitäisi ainakaan laihduttamisen alkuvaiheessa yrittää tehdä mahdollisimman hyvää, koska se saa ahmimaan tarpeettoman paljon, vaikka ei olisi edes nälkä.

Liikkeelle olisi hyvä silti lähteä, se poistaa mahdollista masennusta ja on muuta tekemistä, kuin istuskelu ja samalla usein syöminen ennaltaehkäisevästi, ettei nälkä edes ehdi tulemaan.

Vatsalaukku alkaa kutistumaan kun annokset pienenevät, mikä vähentää nälkää jatkossa.

Hiilihydraatteja ei voi, eikä kannata jättää kokonaan pois, vaan lisää ruokaan esimerkiksi pakastevihanneksia ja muita kasviksia.

Mitä vähemmän tykkää valmistamastaan ruoasta, sitä parempi.

Silloin annokset pysyy kohtuullisina ja kun jättää kaikki herkutkin pois, alkaa paino nopeasti putoamaan.

Myös kuvitelma elimistön säästöliekistä laihduttamisen yhteydessä on turha, mistä kertoo 6 kg painon putoaminen kuukaudessa.

Sopiva laihtumisnopeus on pari kiloa kuukaudessa, joten paljosta ei tarvitse luopua laihtuakseen.

2 kg kuukaudessa on 24 kiloa vuodessa vs. paino jatkaa nousuaan 0,5 kg kuukaudessa, on painoero vuoden kuluttua 30 kiloa, mikä varmasti motivoi jatkamaan terveellisempiä elämäntapoja.

Mahdollinen 2 tyypin diabetes parenee samalla usein kokonaan ja selkä ym. kivut poistuvat.

30 kg painonpudotus näkyy myös naamassa, runsaasti ylipainoista ei tunnista enää samaksi ihmiseksi, ja naamasta lähtee ainakin 10 vuotta ikää pois.

Tähän auttaa kuitenkin jo suolan käytön lopettaminen hetkeksi lähes kokonaan, jo 10 grammaa suolaa päivässä riittää turvottamaan naaman ja vanhentamaan huomattavasti.

Ero on erittäin selvä ainakin hoikemmilla pelkällä suolan rajoittamisella.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28647
Liittynyt16.3.2005

Major_Overhaul kirjoitti:
Fillarilenkki pudottaaa painoa 4 kg...120 km noin 30 km/t. 15 lenkin jälkeen on kuin Biafran lapset.

Suurin osa siitä on vettä. Siinä vaaditaan myös hitonmoinen treeni, että vetää 120 km:n lenkin 30 km/h keskinopeudella. Sillä voi jo vaikuttaa painoonkin, mutta tavallinen sohvaperuna ei pysty liikkumaan niin paljoa, että pystyisi kuluttamaan mainittavia määriä energiaa. Liikunta on kyllä muuten terveellistä ja hyödyllistä, mutta ainakin minulle se tekee niin maanisen nälän, etten pysty vastustamaan. Kuntokuuri ja laihtuminen eivät ole koskaan toimineet minulla yhdessä.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9523
Liittynyt13.3.2017

Neutroni kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
Fillarilenkki pudottaaa painoa 4 kg...120 km noin 30 km/t. 15 lenkin jälkeen on kuin Biafran lapset.

Suurin osa siitä on vettä. Siinä vaaditaan myös hitonmoinen treeni, että vetää 120 km:n lenkin 30 km/h keskinopeudella. Sillä voi jo vaikuttaa painoonkin, mutta tavallinen sohvaperuna ei pysty liikkumaan niin paljoa, että pystyisi kuluttamaan mainittavia määriä energiaa. Liikunta on kyllä muuten terveellistä ja hyödyllistä, mutta ainakin minulle se tekee niin maanisen nälän, etten pysty vastustamaan. Kuntokuuri ja laihtuminen eivät ole koskaan toimineet minulla yhdessä.

Jooo tosiasiassa paino putoaa 4 kg mutta seuraavalle lenkille viikon sisään oot jo korvannut siitä 2 kg...eikä 10 kg jälkeen paino enää meinaa pudota.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9523
Liittynyt13.3.2017

Pyöräily pitää aloittaa pikkulenkeillä ja kesän lopussa 120 km on helppoa porukassa. Yksin riittää 50-80 km hyvinkin.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat