Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Ennen tuota tavattiin sanoa lukijapalautteeksi:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005635514.html

Kun minä päästin myös ilmastonmuutoskriitikot valtamedian palstoille TM:ssa, oli palaute hurjaa, kiivastuneet "uskovat". ehkäpä itse ilmateologian laitoskin vaativat päätäni vadille ja lehden tilauksia uhattiin peruuttaa. Päätoimittaja joka oli tilannut jutun minulta, puolusti loppuun asti eli eläkkeelle siirtymiseensä, uusi antoi kenkää heti.

Tämä keissihän alkoi tuosta palkistusta (mistä?) turkulaistoimittajasta, joka väärensi jutun puukotustapauksesta, teki sankarin tumput suorina uhrin vieressä seisovasta matusta, kun uhria auttoi kaksi mediakelvotonta "saksalaisen ääriliikkeen jäsentä". Kun todisteitakin vaadittiin, sanoi toimittelija että "se oli toinen tapaus, josta myös kuva". Tuota kuvaa vain ei koskaan löytynyt. Onko ihme että lukijat raivostuivat tuollaisesta totuuden vääristelemisestä. Jopa presidentti Niinistö tunnisti valheen ja tokaisi vinosti hymyillen: "Ehkä suomalainen ei ole niin kiinnostava medialle".

Minä kirjoitin samasta kahteen paikallislehteemme otsikolla "Kun valtamedia on valemedia". Ensimmäinen kerta viiteen vuoteen juttuni hylättiin kummassakin. Toisen päätoimittaja perusteli ettei ollut paikallinen tapaus, toinen tuhahti "No tarjoa niille valtalehdillesi sitten!". Arvostin toki ettei kumpaankaan tullut pysyvää bannia kuten HS:aan.

Päätoimittajien vaatimus kyllä kuuluu enemmänkin Kiinaan tai P-Koreaan kuin vapaaseen länsimaahan. Jos kirjoittaa valetta, kestäköön seuraukset. Minä sain niitä totuuden kertomisesta.

Sivut

Kommentit (47)

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

Sitä kutsutaan palautteeksi, syy > seuraus.

Mistä tulee sellainen harhakäsitys että päätoimittajat olisivat jonkinlaisia totuuden vartijoita?

Hyvä tuore esimerkki: Media kertoo että Saksan automurhaaja on "Saksan kansalainen jolla mielihäiriö". Päivän MV-media kertoo kuvan kanssa että lähi-itäinen, sen valtamedia salaa, Merkelin politiikka saisi taas kerran tuomion ja sehän ei käy.

apassi
Seuraa 
Viestejä787
Liittynyt2.12.2011

Dr Strangelove kirjoitti:
Kun todisteitakin vaadittiin, sanoi toimittelija että "se oli toinen tapaus, josta myös kuva". Tuota kuvaa vain ei koskaan löytynyt.

Ihmettelin tuota tapausta itsekkin silloin kun siitä "someraivottiin", mutta muistan kyllä, että lopulta löytyi se kuva jossa tämä kyseinen "matu" auttoi uhria.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

apassi,

Minä en kyllä muista, ehkä oli lavastekuva?

Jos tuo kuva oli olemassa, kai se olisi riemuiten julkaistu valtamedioissa?

Itsekin kertoo riemastuneensa kun näki matun muttei nähnyt niitä kahta oikeaa auttajaa, kun he olivat "äärioikeistolaisia", supersuvakkisuus ja matukiima aiheuttaa tällaisia "valikoivia" näkyjä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä41900
Liittynyt6.12.2009

Onko näihin räyhäämisiin Venäjä jotenkin linkittyneenä?

"Johan Bäckmania vastaan nostettu syyte Ylen toimittajan vainoamisesta ja törkeästä kunnianloukkauksesta

Syyttäjän mukaan epäilty teko kohdistuu median edustajaan ja ilmeisenä tarkoituksena on ollut vaikuttaa työn laatuun."

https://yle.fi/uutiset/3-10133892 .

"Suomi Ensin -leiri purettiin kesäkuun lopussa Rautatientorilta. Poliisi perusteli asiaa sillä, että mielenosoitus aiheutti välitöntä vaaraa ihmisten turvallisuudelle. Turvapaikanhakijoiden mielenilmaus sai lähtöpassit muutama päivä myöhemmin. Silloin vedottiin heidän omaan turvallisuuteensa."

https://yle.fi/uutiset/3-9720051 .

apassi
Seuraa 
Viestejä787
Liittynyt2.12.2011

apassi,

Itsekin kertoo riemastuneensa kun näki matun muttei nähnyt niitä kahta oikeaa auttajaa, kun he olivat "äärioikeistolaisia", supersuvakkisuus ja matukiima aiheuttaa tällaisia "valikoivia" näkyjä.

Saattaapi olla lavastekuva, koska nyt ei kyllä löydy kuvaa mistään vaikka kuinka koittaa etsiä. Sen sijaan noita kuvia kyllä löytyy jossa seisoo tumput suorana katselemassa kun muut auttavat.

Muistan kyllä että jonkun kuvan näin, joka oli silloin aikamoine pettymys, kun tuohan oli kaiken kaikkiaan niin hauska juttu.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6490
Liittynyt8.11.2012

Valmet Automotiven riistosta tekemäni täysin asiallinen ketju poistettiin. Arvatenkin koska meni liikaa siihen ytimeen, miten media nykyään rahastaa pelaamalla yhteispeliä suurpääoman kanssa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä41900
Liittynyt6.12.2009

apassi kirjoitti:
apassi,

Saattaapi olla lavastekuva, koska nyt ei kyllä löydy kuvaa mistään vaikka kuinka koittaa etsiä. Sen sijaan noita kuvia kyllä löytyy jossa seisoo tumput suorana katselemassa kun muut auttavat.

Muistan kyllä että jonkun kuvan näin, joka oli silloin aikamoine pettymys, kun tuohan oli kaiken kaikkiaan niin hauska juttu.

Nämä on erittäin hauskoja juttuja joilla voi  aina piristää päiväänsä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä41900
Liittynyt6.12.2009

apassi,

Ota joku lukemattomista multinikeistäsi avuksi, saat silloin sinäkin näkemystäsi tukevia kommentteja.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä41900
Liittynyt6.12.2009

HuuHaata kirjoitti:
Valmet Automotiven riistosta tekemäni täysin asiallinen ketju poistettiin.
Jos sinä sanot jotain asialliseksi niin ymmärtänet mitä se silloin tarkoittaa ?

Jakob
Seuraa 
Viestejä1092
Liittynyt11.7.2015

HuuHaata kirjoitti:
Valmet Automotiven riistosta tekemäni täysin asiallinen ketju poistettiin. Arvatenkin koska meni liikaa siihen ytimeen, miten media nykyään rahastaa pelaamalla yhteispeliä suurpääoman kanssa.

Jos googlaat niin huomaat että juttusi perustui monta vuotta vanhaan suomi24 -palstalla julkaistuun kirjoitukseen jossa on monta kohtaa väärin. Muiden muassa väitteesi koeajasta.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768
Liittynyt13.1.2015

jussipussi pitää Turun tapahtumaa hauskana?

Kai sinä antaisit väärinymmärretylle poikaparalle mitalin teostaan?

Terrorismin maahankutsumalla hallituksella on verta käsissään ja todellisuus pitää pimittää kansalta, ties mitä tekee ja onhan "äärioikeisto" se kamala vaara, en vain muista yhtään kuvaa vahvistavaa tekosistaan?

Jos viittaat Aatuun niin puolueenshan oli kansallisSOSIALISTINEN puolue.

Jos "äärioikeisto" on sitä että meidän oikeutemme menevät maahantunkeutujien edelle, toivotan tervetulleeksi. Itseasiassa tunsin ylpeyttä kun Vihreä Lanka nosti lähes Suomen äärioikeiston johtajaksi mainitsematta muita nimiä ja Seuran vasemmistolainen oululainen kolumnisti "Isän pikamuna" nimesi "rähinöiväksi roskajoukoksi". Eivät huomanneet peiliä edessään.

Venäläisten vetäminen kuvaan täyttää jo mustan huumorin tunnusmerkit, mutta ulkoinen vihollinenhan se on kautta historian ollut se jolla kritiikki vaiennetaan. Minä en pidä vihreistä, minä en pidä punaisista ja kaikkein vähiten venäläisistä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat