Da Vinci Koodi - onko teoriassa mahdollista, että...

Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005

Jeesuksella olisi ollut vaimo?

Ja kuinka paljon Da Vinci Koodin-hässäkät pitävät kutinsa todellisuuden kanssa?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kuinka moni tämän hetken ihmisistä voisi teoriassa olla Jeesuksen jälkeläinen?

Aikoinaanhan ihmisillä oli paljon lapsia, joten aika moni saattaisi olla Jeesuksen jälkeläinen.

Vaan voisiko jokainen kiinalainenkin olla sukua jeesukselle, entäpä Afrikkalaiset?

Savor

;):)

Vierailija

No monikin asia on "teoriassa mahdollista", mutta mitä sen niin väliä. JOS Jeesus oli olemassa, oli hän vain aikansa fiksuimpia julkkiksia. JOS Jessellä oli lapsia, niin tuskinpa siinä on sitten mitään sen kummempaa. Hyvä geenit ehkä perivät.

Vierailija

Aivan. Jos Jeesuksen oletetaan siis olleen olemassa, ja oletetaan hänellä olleen lapsia, niin mitä sitten? On luullakseni ainakin yhtä todennäköistä, että vaikka hänellä olisikin ollut lapsia, niin heidän jälkeläisiään ei olisi enää hengissä, kuin että olisi.

Vierailija

Legendahan kuuluu, että merovingien dynastia olisi ollut Jeesuksen tyttären jälkeläisiä.

Siinä tapauksessa kreivitär Merteuilkin on Jeesus-papan jälkeläinen suoraan alenevassa sukupolvessa. Hallelujaa!

Tosiasiassahan Dossiers-dokumentit, joihin koko teoria nojaa, ovat pipipään keksimiä.

Vierailija

Ihmettelsin enemmän jos Jeesuksella ei olisi ollut lapsia. Kun kerran tyyppi oli niin karismaattinen esiintyjä ja komea mies, niin varmasti sitä pimperoa oli tarjolla runsain mitoin, eikä ehkäisyäkään siihen aikaan tunnettu. Edellyttäen tietysti, että Jesse ei ihan umpihomo ollut. Uskonnollinen työhän Jeesuksella alkoi vasta 30 ikävuoden paikkeilla, kyllä siihen mennessä on ehtinyt siementään levitellä moneen suuntaan.

Vierailija

Voisiko meissä kaikissa virrata Jeesuksen verta teoriassa.

Jos yksi tyyppi saa kymmenen lasta ja jokainen heistä kymmenen lasta jne.

Olisi lasten lasten lasten lapsia noin sadan vuoden päästä 10 000.

200 vuotta ja 100 000 000

250 vuotta ja 10 miljardia

Vaan voisiko jokainen nykyajan ihminen olla Jeesuksen jälkeläinen teoriassa?

Savor

;):)

Ps. jos tyyppi saisi 18 vuotiaana kymmenen eri naisen kanssa pojan, joista jokainen saisi kymmenen eri naisen kanssa 18 vuotiaana pojan jne.

Nopeutuisi suvun lisääntyminen vielä edellistäkin taulukkoa nopeammaksi.

Savor

;):)

Vierailija

Ketään ei oikeasti kiinnosta mitä joku tyyppi on tehny jossain raamatus tai sitten ei olekkaan. Ei se muuta maailmaa tippaakaan että joku mies Koraanista onkin eri tyypin serkku kuin kerrottu.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Olis coolii olla äiti marian veli.

Saapi Jeesuskin tulla arkeeni koputtelemaan, jos haluaa? Tervetuloa vaan... Kaiken muun älyllisen liiallisuuden lisäksi.

En jaksa lukea ja pohtia vanhoja. too old for that

Hyvin polkee.

Vierailija

Ainakin Jeesus sellaisena kuin hänet nykyään kristinuskossa esitetään, on puhdasta jälkituotantoa. Varsinkin ulkonäkö on sovitettu Eurooppalaiseen makuun. Jeesuksesta puhutaessa täytyykin osata erotella kristinuskon Jeesus, ja mahdollinen historiallinen henkilö, joka ehkä on ollut olemassa.

Vierailija

Jeesuksen olemassaolo on aika varma asia. En tiedä yhtään historiantutkijaa, joka kyseenalaistaisi sen. Ongelma on siinä, että hänestä tiedetään tosi vähän. Ikävuodet syntymän ja noin kolmenkympin välillä ovat musta aukko. Sinä aikana hän olisi ehtinyt tehdä vaikka mitä.

Ilmeistä on, että hän liikkui aktiivitoiminnan aloitettuaan 12 hengen ryhmässä, jossa eri henkilöillä oli tarkkaan säädetyt tehtävät. Tämä viittaa yhteyksiin essealaisiin, joiden ryhmäkoko oli 12. He olivat myös ainoita juutalaisia, joilla oli askeettimunkkeja.

Kiertelevän saarnaajan joka elää askeettiyhteisössä oli tuskin mahdollista perustaa perhettä. Rakastajatar oli tietysti mahdollinen. Gnostilaisissa evankeliumeissa on viittauksia tähän. Filippuksen evankeliumissa todetaan:

"Oli kolme, jotka aina kulkivat Herran mukana; Maria, hänen äitinsä, hänen sisarensa ja Magdalena, joka oli hänen kumppaninsa. Hänen sisarensa, äitinsä ja kumppaninsa olivat kukin (nimeltään) Maria."

"Ja Vapahtajan kumppani oli Maria Magdalena. Kristus rakasti häntä enemmän kuin muita opetuslapsia ja suuteli häntä usein suulle. Muut opetuslapset närkästyivät siitä ja ilmaisivat paheksuntansa sanoen: 'Miksi rakastat häntä enemmän kuin meitä muita?' Vapahtaja vastasi: ' Miksi en rakasta teitä niinkuin häntä? Kun sokea ja näkevä ovat pimeässä, heillä ei ole eroa. Valon tullessa näkevä näkee sen, mutta sokea jää pimeyteen'."

Magdalena on tosiaan hyvä tarjokas. Jeesus oli myös ilmeisesti komea ja karismaattinen mies menestyksestään päätellen. Uskoisin satunnaisiin suhteisiin olleen aika hyvät mahdollisuudet.

Edellä olevilla perusteilla veikkaisin, että hän on todennäköisesti siirtänyt geenejään eteenpäin. Mitään merkitystä minkään kannalta sillä tietysti ei ole.

Vierailija
Bomt Kneder
Jeesuksen olemassaolo on aika varma asia.

Hyvin uskottavaa että myytillä on tosiaan esikuvansa. Mutta millainen kaveri oli tuo historiallinen Jeesus, siitä on vaikea sanoa mitään varmaa, jo siitä lähtien oliko hänen nimensä Jeesus. Luodessaan kristuslegendan on kirkko melko pitkälle hävittänyt historiallisen Jeesuksen.

Vierailija
teini
Ketään ei oikeasti kiinnosta mitä joku tyyppi on tehny jossain raamatus tai sitten ei olekkaan. Ei se muuta maailmaa tippaakaan että joku mies Koraanista onkin eri tyypin serkku kuin kerrottu.

Älä ihmeessä?! Eli polemiikki ja leffan ja kirjojen suosio perustuu siis siihen, että ketään ei kiinnosta?

Oletpas sinä terävä kaveri, niin kuin olet jo monta kertaa aikaisemminkin osoittanut..

Vierailija
SAMAEL
Bomt Kneder
Jeesuksen olemassaolo on aika varma asia.



Hyvin uskottavaa että myytillä on tosiaan esikuvansa. Mutta millainen kaveri oli tuo historiallinen Jeesus, siitä on vaikea sanoa mitään varmaa, jo siitä lähtien oliko hänen nimensä Jeesus. Luodessaan kristuslegendan on kirkko melko pitkälle hävittänyt historiallisen Jeesuksen.

Aika yleisesti historiantutkimuksessa pidetään uskottavana, että Jeesus oli todellinen henkilö. Samoin hänen nimetyt opetuslapsensa ja että osa (esim. pääsiäisen tapahtumat) pitävät pääosin paikkansa. Nimi Jeesus on todennäköisesti aito, mutta irronnut alkuperäisestä. Arameankielinen muotoa tuohon aikaan oli todennäköisesti suunnilleen *jehosua. Nykyisin sama nimi on Joosua.

On erittäin epäuskottavaa, että kirkko olisi tietoisesti hävittänyt tietoja Jeesuksesta ja sepittänyt uutta. Kyseessä on vain tietojen katoaminen ja se, että kirkko pyrki keskittymään siihen mitä he pitivät keskeisenä. Siksi keskeiset perusfaktat hänestä, vanhemmistaan, toiminnastaan ja kuolemastaan pitänevät suunnilleen paikkansa. Todellinen historian hahmo katoaa kuitenkin historian hämärään. Johannes Kastajastakin tiedetään enemmän.

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005
-GZ-
teini
Ketään ei oikeasti kiinnosta mitä joku tyyppi on tehny jossain raamatus tai sitten ei olekkaan. Ei se muuta maailmaa tippaakaan että joku mies Koraanista onkin eri tyypin serkku kuin kerrottu.



Älä ihmeessä?! Eli polemiikki ja leffan ja kirjojen suosio perustuu siis siihen, että ketään ei kiinnosta?

Oletpas sinä terävä kaveri, niin kuin olet jo monta kertaa aikaisemminkin osoittanut..

Näinpä juuri.

Alkuperäinen postaukseni liittyi kuitenkin siihen, että kuinka paljon Da Vinci Koodissa on VARMASTI FIKTIONAALISIA epäkohtia, joita esitetään faktoina -> ja näiden kautta 'todistetaan' Jeesuksella olleen vaimo?

Ei meikäläistä kiinnosta, mitä merkitystä asialla on. Kunhan kysyin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat